Pięć kolejnych wyprodukowanych w Polsce helikopterów S-70i Black Hawk trafiło na Filipiny. Maszyny przemierzyły międzykontynentalną trasę na pokładzie pojedynczego lotu czarterowego operowanego przez linie lotnicze Antonov Airlines samolotem AN-124-100.
Był to już drugi transport pięciu helikopterów S-70i Black Hawk wyprodukowanych w Polsce w zakładach PZL Mielec należących do koncernu Lockheed Martin, zamówionych przez Filipiny w ramach umowy międzypaństwowej. Maszyny zostały bezpiecznie przetransportowane z Rzeszowa do Angeles na Filipinach na pokładzie pojedynczego lotu obsługiwanego samolotem transportowym AN-124-100 należącym do linii lotniczych Antonov Airlines.
Wyzwanie logistyczne
Przesyłka z Rzeszowa ważyła łącznie 35 ton, wliczając w to również sprzęt niezbędny do załadunku i wyładunku. Sama procedura załadunku cargo składającego się z helikopterów polskiej produkcji przy pomocy specjalnych podnośników znajdujących się na pokładzie AN-124-100 zajęła pięć godzin, informują Antonov Airlines.
Każdy z helikopterów S-70i liczy 3,2 m długości, 1,75 m szerokości oraz 3,9 m wysokości. Waga pojedynczej maszyny to 5,6 ton. Na potrzeby transportu inżynierowie Antonov Airlines przygotowali szczegółowe plany załadunku oraz wyładunku, jak również odpowiedniego zabezpieczenia cargo na czas transportu w kabinie AN-124-100.
- Pomimo, iż łączny ładunek pod względem wagowym był stosunkowo lekki jak na możliwości naszego samolotu, bezpieczne załadowanie pięciu helikopterów i przetransportowanie ich tak, by nie spowodować uszkodzeń wymagało zaangażowanej współpracy. Przez ostatnie kilka miesięcy pracowaliśmy wspólnie zarówno z firmą Sikorsky, jak i z ich dostawcą usług logistycznych Helicopter International Shipping Services (HISS) tak by spełnić wszystkie obecne i przyszłe wymogi programu - powiedział Amnon Ehrlich, dyrektor Aerospace, Government and Defence Programs na Amerykę Północną w Antonov Airlines.
Przetarty szlak do Azji
Pierwszy transport na Filipiny również składający się z pięciu helikopterów S-70i Black Hawk został zorganizowany w listopadzie ubiegłego roku. Wtedy wyprodukowane w Polsce maszyny wylądowały w bazie wojskowej Clark Air położonej na północ od stolicy Filipin, Manili.
Linie lotnicze Antonov Airlines, będące częścią koncernu Antonowa, z siedzibą w Kijowie na Ukrainie, należą do grupy The Heavy Lift Group, specjalizującej się w przewozie niestandardowych (ciężkich lub ponadgabarytowych) przesyłek lotniczych cargo. Flota przewoźnika składa się z siedmiu maszyn AN-124-100, w tych dwóch AN-124-100M-150 dysponujących ładownością do 150 ton, największego samolotu turbośmigłowego świata, AN-22 o ładowności 60 ton, największego samolotu transportowego świata AN-225 “Mriya” o ładowności 250 ton, jak również mniejszych maszyn AN-74 oraz AN-26. Firma działa na rynku od ponad 30 lat.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.