Partner serwisu
Biznes i przemysł

An-225 dostarczył 10 mln maseczek do Saksonii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Die Welt

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
An-225 dostarczył 10 mln maseczek do Saksonii
fot. Piotr Bożyk
Antonow An-225 "Mrija" kontynuuje swoją chwalebną misję przewozów towarów pilnej potrzeby do walki z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Największy i najcięższy samolot transportowy na świecie wylądował w poniedziałek na lotnisku Lipsk-Halle.

Na pokładzie ukraińskiego kolosa było 10,3 mln maseczek ochronnych dostarczonych z Szanghaju. Imponującą maszynę powitała na lotnisku w Saksonii minister obrony Annegret Kramp-Karrenbauer. Organizowane transporty są na zamówienie Bundeswehry na podstawie zawartej umowy "Strategic Airlift International Solution" (SALIS). W ramach transakcji dwa kolejne An-124-Rusłany przewiozą jeszcze odpowiednio 8,3 i 6,6 mln osłonek na twarz. W sumie do Niemiec przyleci 25,2 mln maseczek.

Największy transportowy samolot świata przywiózł niedawno także do Polski niezbędne środki do walki z koronawirusem. Na wypełnionym po brzegi pokładzie znalazło się wówczas siedem milionów maseczek typu P2, kilkaset tysięcy kombinezonów ochronnych i kilkaset tysięcy przyłbic. Transport na zlecenie KPRM przygotowały spółki KGHM Polska Miedź i Lotos. "Mrija" dostarczyła później także medyczny sprzęt do Francji.

Nieco mniejsze modele Antonowa, An-124-Rusłany latają  od 22 kwietnia także na trasach za Ocean Atlantycki. Według ukraińskiego producenta spodziewany jest również w maju przylot An-225 do Stanów Zjednoczonych. Dumy z takich misji nie kryje prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski. – Zmieniają pozycję Ukrainy na świecie. Nie tylko o coś prosimy, ale pomagamy również innym krajom – podkreślił Zełenski.

Transportowy Antonow An-225 "Mrija" (Marzenie) jest jednym z największych samolotów w historii i największym samolotem używanym komercyjnie. Ukończona została tylko jedna sztuka maszyny. Po raz pierwszy została oblatana w 1988 r. Pierwotnie miała służyć do przenoszenia wahadłowca Buran, ale po upadku ZSRR i zawieszeniu tego projektu, jest wykorzystywana przez ukraińskie Antonov Airlines do przewożenia ponadgabarytowych ładunków. Samolot napędzany jest sześcioma silnikami ZMKB Iwczenko-Progress D-18. Jego maksymalna masa startowa to 640 ton – tj. ok dziewięciokrotnie więcej niż boeinga 737 czy airbusa A320.

"Mrija" ma 84 m długości, a jego rozpiętość skrzydeł to 88,4 m. Sama ładownia ma długość 43,35 m i szerokość 6,4 m przy wysokości 4,4 m. Prędkość przelotowa samolotu to 800 km/h. Maksymalny zasięg to 15,4 tys. km, a przy maksymalnym obciążeniu 4,5 tys. km. Obsługiwany jest przez załogę składającą się z sześciu osób. Ostatnio samolot przeszedł serię prac modernizacyjnych i po rocznej przerwie wzbił się w powietrze w marcu tego roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA. Dobre wyniki cargo w grudniu, popyt wzrósł o 18,7 proc. rok do roku

Biznes i przemysł

IATA. Dobre wyniki cargo w grudniu, popyt wzrósł o 18,7 proc. rok do roku

Mateusz Kieruzal 28 stycznia 2022

Chiny: Koniec czasu preighterów

Biznes i przemysł

Chiny: Koniec czasu preighterów

Tomasz Śniedziewski 26 grudnia 2021

WorldACD: W styczniu wzrósł popyt na przewozy cargo

Biznes i przemysł

WorldACD: W styczniu wzrósł popyt na przewozy cargo

Tomasz Śniedziewski 24 lutego 2021

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA. Dobre wyniki cargo w grudniu, popyt wzrósł o 18,7 proc. rok do roku

Biznes i przemysł

IATA. Dobre wyniki cargo w grudniu, popyt wzrósł o 18,7 proc. rok do roku

Mateusz Kieruzal 28 stycznia 2022

Chiny: Koniec czasu preighterów

Biznes i przemysł

Chiny: Koniec czasu preighterów

Tomasz Śniedziewski 26 grudnia 2021

WorldACD: W styczniu wzrósł popyt na przewozy cargo

Biznes i przemysł

WorldACD: W styczniu wzrósł popyt na przewozy cargo

Tomasz Śniedziewski 24 lutego 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5