Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Amazon chce sprzedać nadmiar miejsca w samolotach cargo, ponieważ spada popyt

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
31-12-2022
Ostatnia modyfikacja:
02-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Amazon chce sprzedać nadmiar miejsca w samolotach cargo, ponieważ spada popyt
Fot. HR Planespotter
Według kilku źródeł Amazon próbuje sprzedać nadmiar przestrzeni w swoich samolotach cargo. Nowe plany, to dostosowanie się do zmieniających się warunków od szybkiej ekspansji z czasów pandemii do spowolnienia wzrostu sprzedaży online pod koniec 2022 r. - donosi portal ekonomiczny India Times - Economic Times.

Amazon, gigant e-commerce, który posiada flotę około 100 samolotów w USA i Europie, w ostatnich miesiącach zatrudnił nowych pracowników do Amazon Air z doświadczeniem w sprzedaży przestrzeni ładunkowej w liniach lotniczych. Według dwóch źródeł Economic Times plany obejmują wypełnienie pustych samolotów wracających z Hawajów czy Alaski ananasami i łososiem. Rzecznik Amazona odmówił komentarza na temat tych planów.

Długoterminowy plan dla Amazon Air nie zmienił się pomimo obecnego zamieszania, powiedziała jedna z osób, która poprosiła o nieujawnianie nazwiska, ponieważ rozmowy są poufne. Presja na zarabianie pieniędzy z niewykorzystanej przestrzeni na pokładzie swoich odrzutowców jest coraz większa, ponieważ firma szuka zwiększenia zysków w okresie wolniejszego wzrostu przychodów, powiedziało inne źródła.

Amazon zaoferował usługę cargo lotniczego w 2016 r., wywołując spekulacje, że ostatecznie stworzy sieć nocnych dostaw, aby rywalizować z firmami UPS i FedEx. Amazon Air lata z mniejszych regionalnych lotnisk w pobliżu swoich magazynów w USA i Europie, tak aby niezmiennie oferować jedno lub dwudniową dostawę towarów. Ostateczny cel firmy nie jest jasny dla ekspertów z branży, którzy napisali sprzeczne raporty na temat ambicji Amazon. Szybki wzrost we wcześniejszych latach i inwestycja o wartości 1,5 miliarda dolarów w hub na lotnisku Cincinnati/Northern Kentucky International Airport podsyciły spekulacje, że firma przygotowuje się do bycia firmą dostarczającą paczki w ciągu dnia. Inni inwestorzy twierdzili, że Amazon pozostaje daleko w tyle za większymi przewoźnikami, takimi jak FedEx i UPS, którzy mają więcej samolotów i więcej połączeń lotniczych, które nie pokrywają się z Amazonem.

Spadł popyta na lotnicze cargo

Popyt na ładunki lotnicze spadł nieco w tym roku i oczekuje się, że w 2023 r. ponownie ogon. IATA natomiast przewiduje, że sektor wygeneruje sprzedaż w wysokości 149,4 mld dolarów, około 52 mld dolarów mniej niż w 2022 r., ale nadal 48,6 mld dolarów więcej niż w 2019 r. Loty Amazon we wrześniu rosły w najwolniejszym tempie od początku pandemii, poinformowali eksperci z DePaul University's Chaddick Institute for Metropolitan Development, którzy monitorują loty Amazon Air od 2020 r. Pomimo spowalniającego popytu, Amazon w październiku ogłosił, że doda 10 frachtowców Airbus A330-300 od przyszłego roku dzięki partnerstwu z Hawaiian Airlines. Według informatorów Economic Times Amazon planuje również zoptymalizować swoją flotę, nie przedłużając niektórych leasingów na samoloty z Air Transport Services Group.

Oszczędności u wszystkich przewoźników cargo

Nawet najwięksi przewoźnicy zaciskają pasa, ponieważ konsumenci wracają do nawyków sprzed pandemii, co odciąża branżę przewozową. FedEx 20 grudnia ujawnił plany cięcia wydatków o 3,7 mld dolarów w przyszłym roku, przy czym cięcia kosztów obejmują wykorzystanie narzędzi cyfrowych do zmiany równowagi lotów między odrzutowcami należącymi do firmy i tymi od operatorów zewnętrznych. UPS też chce zaciskać pasa i ogłosił pakiet cięcia wydatków o 800 mln dolarów amerykańskich.

Prawie 100 samolotów we flocie

Flota Amazon Air składa się obecnie z 97 samolotów: pięciu ATR-ów 72-500F, 26 boeingów B737-800BCF, 12 B767-200F oraz 54 B767-300ERF. Przewoźnik oczekuje na dostawę 20 kolejnych maszyn: 10 airbusów A330-300P2F, dwóch boeingów B737-800BCF oraz ośmiu B767-300BCF.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Katowice: Rekordowe w historii cargo w 2022 roku

Infrastruktura i lotniska

Katowice: Rekordowe w historii cargo w 2022 roku

inf. pras. 24 stycznia 2023

DB Schenker wprowadza globalną ofertę SAF

Biznes i przemysł

DB Schenker wprowadza globalną ofertę SAF

Redakcja 28 listopada 2022

Silk Way West Airlines zamówiły boeingi B777-8F

Biznes i przemysł

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Katowice: Rekordowe w historii cargo w 2022 roku

Infrastruktura i lotniska

Katowice: Rekordowe w historii cargo w 2022 roku

inf. pras. 24 stycznia 2023

DB Schenker wprowadza globalną ofertę SAF

Biznes i przemysł

DB Schenker wprowadza globalną ofertę SAF

Redakcja 28 listopada 2022

Silk Way West Airlines zamówiły boeingi B777-8F

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5