Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus zachęca do inwestowania w Chinach


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2018-12-05 12:41
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus zachęca do inwestowania w Chinach
fot. Airbus
Podczas gdy wojna handlowa pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chinami przybiera na sile, Airbus zwiększa liczbę inwestycji w Państwie Środka i liczy na większą współpracę z chińskimi dostawcami.
Zaproszenie dla chińskich firm do zwiększenia obecności w łańcuchu dostaw Airbusa złożył w ubiegłym miesiącu Klaus Richter, dyrektor ds. zamówień Airbusa, w przeddzień dostawy pierwszego airbusa A320 dla linii lotniczych China Express Air. Maszyna ta została wyprodukowana w zakładach montażu końcowego Airbusa w chińskim mieście Tianjin. Był to pierwszy airbus wyposażony w wyprodukowane w Chinach fotele, pochodzące z zakładów Jiatai Aircraft Equipment Co Ltd. w prowincji Hubei.

– Chcemy współpracować z większą liczbą chińskich dostawców w produkcji takich elementów wyposażenia samolotów jak toalety, sufity czy fotele. To pozwoliłoby nam poczynić znaczne oszczędności w dziedzinie kosztów transportu i poprawiłoby efektywność dostaw. Nakłaniamy także naszych europejskich i amerykańskich dostawców, by otwierali zakłady produkcyjne w Chinach i inwestowali w tym kraju – powiedział Richter.

Wartość współpracy systematycznie rośnie


Przez ostatnie lata łączna wartość współpracy przemysłowej pomiędzy Airbusem i firmami z Chin sukcesywnie wzrastała. W 2008 r. wartość ta wynosiła 120 mln dolarów, podczas gdy w ubiegłym roku już 741 mln dolarów i zgodnie z prognozami do 2020 r. przekroczy sumę 1 mld dolarów.

Przy produkcji samolotów wąskokadłubowych Airbus wydaje od 15 do 20 mld dolarów rocznie na zakup części od ponad 250 dostawców, wśród których jest kilka firm z Chin. Globalnie Airbus współpracuje z ponad 1,5 tys. podmiotami na całym świecie.

W Chinach grono dostawców powiększyło się o firmę Aviation Industry Corporation of China (AVIC), która niedawno uzyskała certyfikat pozwalający produkować wyposażenie galley do airbusów A320 montowanych w Tianjin. Airbus liczy na to, że dzięki temu stworzy wspólnie z AVIC kompletny łańcuch dostaw wyposażenia kabin samolotów.

Docelowo chińskie Airbusa mają być nie tylko montownią dostarczanych części, ale samowystarczalnymi fabrykami samolotów. Francois Mery, dyrektor operacji Airbus Commercial Aircraft China zdradził, że europejski producent chce stworzyć w Chinach pionowy łańcuch dostaw, który umożliwiałby pozyskiwanie na miejscu surowców a następnie tworzenie części i całych samolotów.

Airbus korzysta na chińsko-amerykańskiej wojnie handlowej

Tworzenie mocy produkcyjnych w Chinach ma sens, gdyż około 20 proc. wąskokadłubowych samolotów produkowanych przez Airbusa, jak i przez Boeinga, trafia na rynek Państwa Środka. Na stworzenie fabryki w Chinach jako pierwszy zdecydował się Airbus, jednak lada moment w mieście Zhoushan w prowincji Zhejiang ruszy zakład produkcyjny Boeinga, w którym będą powstawały boeingi 737 MAX trafiające bezpośrednio do chińskich operatorów. Pierwsze dostawy przewidziane są jeszcze w tym roku.

Przybierająca na sile wojna handlowa pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chinami powoduje jednak, że to europejski producent może w najbliższych czasie zagwarantować sobie dominującą pozycję na rynku Państwa Środka. Chińskie nastroje dobrze obrazuje przykład linii lotniczych Xiamen Airlines – jak informują źródła w branży, ten chiński operator, do niedawna polegający wyłącznie na maszynach produkcji Boeinga, w obliczu narastającego chińsko-amerykańskiego konfliktu handlowego miał niedawno rozpocząć rozmowy z Airbusem na temat dostaw nowych samolotów od europejskiego producenta.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
airBaltic odebrał kolejnego airbusa A220

Biznes i przemysł

airBaltic odebrał kolejnego airbusa A220

Piotr Bożyk 04 grudnia 2018

Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?

Biznes i przemysł

Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?

Piotr Bożyk 29 listopada 2018

Airbus: Liczba samolotów w Rosji i krajach byłego ZSRR podwoi się do 2037 roku

Biznes i przemysł

Airbus: Liczba samolotów w Rosji i krajach byłego ZSRR podwoi się do 2037 roku

Emilia Derewienko 23 listopada 2018

 

Wild: CPK powinno powstać i to właśnie w Baranowie

Infrastruktura i lotniska

Wild: CPK powinno powstać i to właśnie w Baranowie

08 grudnia 2018

Lufthansa: A380 w nowej odsłonie

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: A380 w nowej odsłonie

08 grudnia 2018

LOT: Drugi samolot w malowaniu Star Alliance

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Drugi samolot w malowaniu Star Alliance

08 grudnia 2018

Nowa kolej na lotnisko Dallas/Fort Worth ruszy za darmo

Infrastruktura i lotniska

Nowa kolej na lotnisko Dallas/Fort Worth ruszy za darmo

07 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS