Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Airbus z opóźnieniami. JetBlue „bardzo rozczarowany”


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-07-26 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com/en.cfts.org.ua

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus z opóźnieniami. JetBlue „bardzo rozczarowany”
fot. Wikimedia Commons
Europejskie konsorcjum nie dostarczy na czas A321neo zamówionych przez JetBlue. Linie lotnicze z Nowego Jorku w tym roku otrzymają tylko sześć z trzynastu maszyn, które wedle pierwotnego planu miały w najbliższych miesiącach zasilić flotę przewoźnika.
Główny amerykański klient Airbusa jest poważnie zirytowany tym faktem. – Jesteśmy bardzo rozczarowani ciągłymi opóźnieniami dostaw A321neo, które wynikają z problemów produkcyjnych Airbusa. Informację o kolejnych przesunięciach terminów dostaw dotarły do nas w ostatnich dniach – powiedział dyrektor finansowy linii Steve Priest.

Opóźnienia dostaw = straty przewoźnika


W związku z przesunięciami w harmonogramie odbioru samolotów JetBlue w przyszłym roku będzie oferować o 2 proc. mniej miejsc pasażerskich, niż zakładano. To odbije się na przewidywanych wynikach kwartalnych w 2020 roku, które będą teraz wynosić od 3 do 5 proc. Przewoźnik nie ukrywa, że jest bardzo niezadowolony z tych danych. Amerykańska linia niskokosztowa ma obecnie w swej flocie tylko jednego airbus A321. Wedle założeń do 2026 roku producent ze Starego Kontynentu ma dostarczyć JetBlue 58 sztuk A321neo, 13 sztuk A321XLR i taką samą liczbę A321LR. W 2020 roku ma się również rozpocząć dostawy 70 zamówionych A220-300.

Linia planuje wykorzystać A321neo i LR do lotów pomiędzy wschodnim i zachodnim wybrzeżem Stanów Zjednoczonych. A321XLR posłuży do podróży transatlantyckich. Połączenia do Londynu zarówno z Nowego Jorku, jak i Bostonu, znajdą się w siatce przewoźnika na 2021 rok.

Nie pierwsza zła opinia o Airbusie

Nie jest to pierwszy, a pewnie i nie ostatni, głos ze środowiska, że opóźnienia dostaw maszyn Airbusa burzą zaufanie do tego producenta. Niedawno pisaliśmy o szefie IAG, który zakup 200 sztuk boeingów 737MAX będących teraz, delikatnie rzecz ujmując, na cenzurowanym, tłumaczył niezadowoleniem ze współpracy z europejską spółką. Obecnie Airbus oddaje IAG zamówione przez nich A320neo ze średnim opóźnieniem liczącym 70 dni. Do zadowolonych nie należy też z pewnością Wizz Air, który ogłosił właśnie, że z powodu opóźnień dostaw nowych airbusów, zmuszony jest pociąć siatkę połączeń realizowanych z Kijowa. Zgodnie z oświadczeniem niskokosztowej linii lotniczej wprowadzane będą korekty dotyczące częstotliwości lotów ze stolicy Ukrainy do Warszawy, Budapesztu, Memmingen, Kolonii, Billund, Berlina, Bremy, Frankfurtu, Hamburga, Dortmundu, Rygi, Hanoweru, Larnaki , Krakowa, Wiednia, Bratysławy i Kopenhagi realizowanych między 3 a 20 sierpnia.

Jak tłumaczy się Airbus, niedotrzymywanie terminów wynika głównie z powodu opcji Cabin Flex oferowanej klientom. Wymaga ona większej personalizacji w układzie kabiny niż w przypadku zwykłego A320neo. Europejski producent dostrzega problem i chce renegocjować harmonogramy dostaw ze swoimi klientami. Nie na takie radzenie sobie z kłopotami liczą kontrahenci. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Obsługa kolejowa CPK bez przetargu?

Infrastruktura i lotniska

Obsługa kolejowa CPK bez przetargu?

Jakub Madrjas 26 lipca 2019

JetBlue wykorzysta A321XLR na połączeniach z Europą

Pasażer i linie lotnicze

JetBlue wykorzysta A321XLR na połączeniach z Europą

Justyna Urbaniak 30 czerwca 2019

JetBlue Airways zamawia A321XLR i A220-300

Pasażer i linie lotnicze

JetBlue Airways zamawia A321XLR i A220-300

Piotr Bożyk 20 czerwca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5