Airbus kontra Boeing. Jak wypadły ich wyniki kwartalne? - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus kontra Boeing. Jak wypadły ich wyniki kwartalne?


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-07-27 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus kontra Boeing. Jak wypadły ich wyniki kwartalne?
Airbus A350fot. Airbus
Airbus opublikował właśnie skonsolidowane wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2018 roku, wykazując wyższe od oczekiwań wyniki drugiego kwartału i potwierdzając swoje wytyczne na cały rok. Ale czy pokonuje Boeinga?
Mimo dobrych wyników, wyzwania pozostają

Według raportu opublikowanego przez Airbus 26 lipca 2018 r. dostawy A320neo przyspieszyły po opóźnieniach w dostawach silników, a główny zysk grupy podwoił się dzięki poprawie kosztów w programie A350. – W pierwszej połowie dane finansowe odzwierciedlają problemy z powodu niedoboru silników A320neo, ale jednocześnie nastąpiła znaczna poprawa w programie A350 – powiedział Tom Enders, dyrektor generalny Airbusa.

Według Endersa dostawy A320neo podniosły się w drugim kwartale ale, jak przyznał dyrektor, "wyzwania pozostają". Chodzi o realizację celu firmy dotyczącego dostaw A320neo w całym 2018 roku. Popyt rynkowy pozostaje silny dla portfela Airbus, co zostało udowodnione na targach Farnborough International Airshow 2018, gdzie firma ogłosiła nowe zamówienia na ponad 400 swoich maszyn.

Ambitny cel to dostawa 800 samolotów w tym roku

Kwartalne skorygowane zarobki operacyjne grupy wzrosły do ​​​​1,35 miliarda dolarów, w porównaniu do 667 milionów dolarów w 2017 roku. Przychody wzrosły o 8 proc. do 14,851 mld euro. Portfel zamówień na jednostki liczył 7 168 samolotów komercyjnych na dzień 30 czerwca 2018 r. Podczas Airshow w Farnborough Airbus ogłosił zamówienia i zobowiązania na łącznie 431 samolotów, chociaż nie znalazły one jeszcze odzwierciedlenia w portfelu zamówień.

Po raz pierwszy Airbus poinformował, że w drugim kwartale dostarczył więcej wersji A320neo (z nowym silnikiem) niż A320ceo (obecna opcja silnika): dostarczono łącznie 110 A320neo w porównaniu z półroczem 2017 r., które wykazało 59 dostarczonych samolotów. Mimo że wzrost produkcji jest w toku, Airbus twierdzi, że "ryzyko pozostaje", aby w tym roku sprostać "ambitnemu" celowi dostawy 800 samolotów.

Boeing na mocnej pozycji

Tymczasem Boeing odnotowuje zysk netto w wysokości 2,2 miliarda dolarów i przychód w wysokości 24,3 miliarda dolarów w drugim kwartale 2018 roku, nazywając wyniki "mocnymi". Ze 194 samolotów dostarczonych w tym kwartale i kolejnych 239 zamówień netto (z czego 59 dla Boeinga 787), całkowity wynik sprzedaży Boeinga wynosi 24,3 miliarda dolarów. Obrót przekracza oczekiwane przez rynek 23,98 dolarów. Księga zamówień zawiera obecnie prawie 5900 samolotów o wartości 488 miliardów dolarów. Boeing wciąż spodziewa się dostarczyć w tym roku od 810 do 815 samolotów komercyjnych.

Przychody ze sprzedaży samolotów komercyjnych w drugim kwartale wyniosły 14,5 mld dolarów, a marża operacyjna wzrosła do 11,4 proc.

Firma wyjaśnia, że ​​program KC-46 Tanker zwiększył jej koszty o 307 milionów dolarów, ze względu na "wyższe szacunkowe koszty wprowadzenia zmian w sześciu testach lotniczych i dwóch wczesnych etapach budowy samolotów, a także dodatkowe koszty w miarę postępów w testach na późnym etapie i procesu certyfikacji".



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko w Modlinie: 1,5 mln obsłużonych pasażerów od początku roku

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Modlinie: 1,5 mln obsłużonych pasażerów od początku roku

Emilia Derewienko 26 lipca 2018

Londyńskie Heathrow idzie na rekord

Infrastruktura i lotniska

Londyńskie Heathrow idzie na rekord

Justyna Urbaniak 26 lipca 2018

Port Lotniczy Wrocław: Czerwiec rekordowym miesiącem w historii

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Czerwiec rekordowym miesiącem w historii

Redakcja 20 lipca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS