Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus: Druga BelugaXL rozpoczęła loty (ZDJĘCIA)


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-04-20 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus: Druga BelugaXL rozpoczęła loty (ZDJĘCIA)
BelugaXL 2 podczas startu Fot. Airbus Media
Airbus: Druga BelugaXL rozpoczęła loty (ZDJĘCIA)
Airbus: Druga BelugaXL rozpoczęła loty (ZDJĘCIA)
Airbus: Druga BelugaXL rozpoczęła loty (ZDJĘCIA)
Airbus: Druga BelugaXL rozpoczęła loty (ZDJĘCIA)
Airbus: Druga BelugaXL rozpoczęła loty (ZDJĘCIA)
Airbus: Druga BelugaXL rozpoczęła loty (ZDJĘCIA)
Airbus: Druga BelugaXL rozpoczęła loty (ZDJĘCIA)
Druga transportowa BelugaXL 2 wyruszyła w mijającym tygodniu w swój pierwszy techniczny lot z Tuluzy. Certyfikacja nowej maszyny już coraz bliżej i nastąpić ma w połowie tego roku. Airbus poinformował także, że zbuduje sześć takich samolotów, a nie pięć jak wcześniej zakładał.
Pierwszy rejs drugiej Belugi XL nad Francją trwał dokładnie 5 godzin i 37 minut. W tym czasie załoga samolotu sprawdziła wszystkie systemy oraz wzniosła maszynę na pułap 35 tys. stóp (10668 m). Na pokładzie maszyny znajdowało się czterech członków załogi w tym dwóch pilotów: kapitan Karl-Heinz Mai oraz pierwszy oficer Michael Gagneux, a także dwóch inżynierów Airbusa: Gérard Maisonneuve i Jaime Angoloti.

Nowa maszyna oparta jest na modelu A330-200F, które zastąpią wysłużone i zmodyfikowane A300-600ST. Dane przedstawione przez Airbusa pokazują, że duża cześć komponentów modelu A330 jest wykorzystana w Belugach XL, ale nos samolotu z obniżonym kokpitem oraz usterzenie na ogonie samolotu zostały zaprojektowane całkowicie od nowa. Francuski producent potrzebować będzie pierwszych nowych maszyn w przedziale 2019-2021, dlatego pierwsza BelugaXL ma wejść do służby w drugiej połowie 2019 r. Natomiast do 2025 r. Airbus chce wymienić wszystkie obecne samoloty A300ST Beluga na nowe modele XL, a nawet powiększyć swoją flotę do sześciu takich maszyn. Pierwszą komercyjną trasą nowej Belugi będzie połączenie Tuluza – Broughton – Bremen – Tuluza, do której maszyna będzie transportować gotowe skrzydła A350XWB.

Odświeżenie i powiększenie floty transportowej producenta wpłynie pozytywnie na zwiększenie możliwości produkcyjnych. Samolot A300-600ST z ładunkiem 40 ton ma zasięg około 1500 mil morskich, podczas gdy Beluga XL z ładunkiem 53 ton będzie mogła przelecieć 2200 mil morskich. To duża różnica. Beluga XL (A330-743) jest również dłuższa o około 7 metrów niż model oparty na A300-600ST (56,3 m). Airbus chce wykorzystać większe transportowce do osiągnięcia planowanego tempa produkcji najnowszego modelu A350XWB na poziomie 13-15 sztuk miesięcznie. Producent chce również zwiększyć możliwość produkcji wąskokadłubowej rodziny A320 powyżej 60 sztuk miesięcznie. Większy transportowiec przyda się producentowi także przy produkcji wojskowego A400M oraz nowego A330neo.

Obecnie flota pięciu Airbusów Beluga wykonuje ponad 60 lotów w każdym tygodniu do 11 miejsc w Europie, przewożąc kluczowe części do wszystkich programów Airbusa, w tym także do A380. Belugi są obsługiwane przez Airbus Transport International (ATI), zależną linię lotniczą Airbusa. Załoga każdej maszyny składa się z dwóch pilotów oraz technika pokładowego. Więcej na temat nowych transportowców Airbus można przeczytać w naszym ubiegłorocznym artykule prosto z Tuluzy "Airbus: Beluga XL rozpoczęła kampanie testów w locie".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Satelity Airbusa w służbie ruchu pojazdów autonomicznych

Biznes i przemysł

Satelity Airbusa w służbie ruchu pojazdów autonomicznych

inf. pras./ Redakcja 19 kwietnia 2019

Airbus ogłosi w tym roku A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Airbus ogłosi w tym roku A321XLR

Piotr Bożyk 15 kwietnia 2019

Airbus uruchamia podniebny monitoring samolotów A320

Biznes i przemysł

Airbus uruchamia podniebny monitoring samolotów A320

Redakcja 13 kwietnia 2019

 

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

Biznes i przemysł

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

05 czerwca 2019

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

Biznes i przemysł

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

05 czerwca 2019

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

Biznes i przemysł

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

04 czerwca 2019

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Prawo i polityka

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

04 czerwca 2019

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

Prawo i polityka

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

04 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5