Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus chce współpracować z większą liczbą chińskich dostawców


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-10-10 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus chce współpracować z większą liczbą chińskich dostawców
fot. Air Asia
Europejski producent samolotów Airbus wyraził swoją nadzieję na współpracę z większą liczbą chińskich dostawców, w tym z prywatnymi przedsiębiorstwami. Przekonuje też swoich europejskich i amerykańskich dostawców, by w Chinach zakładali swoje fabryki.
Cel: oszczędności

W przyszłym tygodniu samolot A320, który ma zostać dostarczony z rodzinnej linii montażowej Airbus A320 w Tianjin do China Express Air, będzie wyposażony w fotele wyprodukowane przez Jiatai Aircraft Equipment Co. Ltd z prowincji Hubei. Po raz pierwszy samolot A320 korzysta z siedzeń wyprodukowanych przez chińskiego dostawcę.

– Mamy nadzieję na współpracę z większą liczbą chińskich dostawców w zakresie produkcji elementów konstrukcyjnych, takich jak toalety, sufity i siedzenia, co pomoże nam zaoszczędzić znaczną część kosztów transportu i podnieść wydajność – powiedział we wtorek w Pekinie Klaus Richter, dyrektor ds. zakupów w firmie Airbus.

– Przekonujemy również naszych europejskich i amerykańskich dostawców, aby przybyli do Chin, by tu założyć fabryki i dokonać inwestycji w tym kraju – dodał Richter.

W przypadku samolotów wąskokadłubowych rodziny Airbus zwykle wydaje się około 15 miliardów dolarów do 20 miliardów dolarów rocznie na zakup części latających, które obejmują ponad 250 dostawców, w tym wielu pochodzących z Chin.

Globalnie Airbus współpracuje z ponad 1 500 dostawcami części latających. Ogólnie rzecz biorąc, producent współpracuje z około 10 000 dostawców – przy czym liczba ta obejmuje również zamówienia ogólne.

Poza tym Aviation Industry Corp. of China Ltd uzyskało ostatnio kwalifikacje do produkcji kuchni dla samolotów A320, które będą dostarczane z Tianjin, a Airbus chciałby opracować łańcuch dostaw kabin z AVIC.

Konkurencja również obecna w Chinach

Obecnie Chiny są największym rynkiem dla Airbusa. Do 2020 r. łączna produkcja ze współpracy przemysłowej między Airbusem i chińskimi firmami ma wynieść 1 mld dolarów. W ubiegłym roku kwota ta wyniosła 641 milionów dolarów, a w 2008 roku 120 milionów dolarów - podał Airbus.

– Airbus chciałby stworzyć pionowy łańcuch dostaw w Chinach, co oznacza, że ​​firma będzie kupować surowce oraz montować części i samoloty w Chinach – powiedział Francois Mery, dyrektor operacyjny Airbus Commercial Aircraft China.

Tymczasem amerykański konkurent Airbusa, Boeing, zaprezentował w zeszłym roku swoje pierwsze zagraniczne centrum kompletacji i dostaw dla swoich samolotów w Zhoushan, prowincja Zhejiang. Do końca tego roku Boeing dostarczy pierwszy samolot B737 MAX bezpośrednio z Zhoushan do krajowej linii lotniczej.

– Jedna piąta samolotów z pojedynczym przejściem na świecie jest dostarczana do Chin – jest to ogromny rynek, który zarówno Airbus, jak i Boeing mają nadzieję wykorzystać – powiedział Lin Zhijie, analityk i felietonista w Carnoc, wiodącym portalu internetowym dla lotnictwa cywilnego w Chinach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Nowy szef Airbusa

Biznes i przemysł

Nowy szef Airbusa

Aleksander Domański 09 października 2018

Airbus A321neo Long Range z certyfikatem typu

Prawo i polityka

Airbus A321neo Long Range z certyfikatem typu

Piotr Bożyk 03 października 2018

Swiss z nowym zamówieniem na samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Swiss z nowym zamówieniem na samoloty

Justyna Urbaniak 04 października 2018

 

Modernizacja sortowani bagażu na lotnisku Chopina

Infrastruktura i lotniska

Modernizacja sortowani bagażu na lotnisku Chopina

11 października 2018

Ruch pasażerski w Rosji rośnie

Pasażer i linie lotnicze

Ruch pasażerski w Rosji rośnie

11 października 2018

Pierwszy polski komercyjny satelita rusza na podbój kosmosu

Biznes i przemysł

Pierwszy polski komercyjny satelita rusza na podbój kosmosu

10 października 2018

Kolejne spółki włączone do Polskiej Grupy Lotniczej

Prawo i polityka

Kolejne spółki włączone do Polskiej Grupy Lotniczej

10 października 2018

Boeing przejmuje KLX Inc. za ponad 4 mld dolarów

Biznes i przemysł

Boeing przejmuje KLX Inc. za ponad 4 mld dolarów

10 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS