Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku
fot. ZDG TOR
– A321XLR został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy chcą wejść na nowe rynki z zasięgiem samolotu szerokokadłubowego i ekonomiką samolotu wąskokadłubowego – stwierdził w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Johan Pelissier, prezes Airbusa na Europę, który uważa, że nowy typ samolotu sprawdzi się zarówno u tradycyjnych, jak i niskokosztowych przewoźników, będąc idealną odpowiedzią na potrzeby rosnącego rynku lotniczego.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: Czy A321XLR zmieni zasady gry w lotach długodystansowych?

Johan Pelissier, prezes Airbusa na Europę i dyrektor handlowy ds. sprzedaży samolotów na Europę: A321XLR umożliwi liniom lotniczym otwarcie nowych tras długodystansowych, takich jak Europa – Indie lub Chiny – Australia, z niezrównanym komfortem podróży dzięki najszerszej kabinie wąskokadłubowej. Może to otworzyć nowe rynki, które nie byłyby opłacalne w przypadku samolotów szerokokadłubowych ze względu na długie trasy o niewielkiej liczbie pasażerów, trasy sezonowe oraz łączenie nowych miast. Dzięki kompatybilności A321XLR z obecną flotą A320, tanie linie lotnicze lub przewoźnicy hybrydowi mogą rozszerzyć swoją obecną sieć i model biznesowy – a wszystko to przy zachowaniu niskich kosztów jednostkowych.

W jakich liniach lotniczych A321XLR sprawdzi się najlepiej? Tradycyjnych czy niskokosztowych?

Patrząc na zamówienia na A321XLR można zauważyć, że XLR będzie służył obu typom linii lotniczych. Dla tradycyjnych linii lotniczych, takich jak American Airlines czy Qantas, samolot ten oferuje możliwość wejścia na nowe rynki, zwiększenia częstotliwości na istniejących trasach szerokokadłubowych lub obsługi tras mniej obłożonych przy jednoczesnym zapewnieniu pasażerom komfortu samolotów szerokokadłubowych. Dla tanich linii lotniczych, takich jak Wizz Air czy JetSmart, XLR ma dodatkowy zasięg w porównaniu do A321LR, którego mogą potrzebować.

Jakie są prognozy zmian na rynku samolotów? Czy ulepszone samoloty wąskokadłubowe zastąpią mniejsze samoloty szerokokadłubowe?

Każdego roku Airbus publikuje prognozę globalnego rynku. Badanie to przedstawia długoterminowe trendy w zakresie wzrostu ruchu we wszystkich regionach i związane z tym przyszłe zapotrzebowanie linii lotniczych na samoloty. Ponadto nasz zespół, który analizuje linie lotnicze, floty, sieci i ich konkurencyjne środowiska. Wspólnie z naszymi klientami pracujemy nad maksymalizacją potencjału A321XLR i wszystkich innych samolotów, które mamy na rynku. XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku i doskonale uzupełnia np. A330neo, zapewniając klientom elastyczność.

Boeing planuje program B797. Czy jest to zagrożenie dla Airbusa?

A321XLR to nowy samolot „środka rynku”, uzupełniający udany model A330neo. Doskonale nadaje się do obsługi tras wymagających zasięgu międzykontynentalnego przy mniejszej pojemności niż samoloty szerokokadłubowe. Umożliwia to docelowe wykorzystanie samolotów szerokokadłubowych lub pracę w tandemie w celu optymalnego dopasowania pojemności i popytu.

Na jakich trasach (długodystansowych lub krótkodystansowych) ekonomika tego samolotu jest najlepsza?

A321XLR został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy chcą wejść na nowe rynki z zasięgiem samolotu szerokokadłubowego i ekonomiką samolotu wąskokadłubowego. Będąc najnowszym dodatkiem do rodziny samolotów A320, A321XLR oferuje o 30 proc. większy zasięg niż A321neo i o 30 proc. mniejsze spalanie paliwa i emisji CO₂ na jedno miejsce w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji. Niedawno nasi klienci ogłosili swoje pierwsze planowane trasy na XLR: Iberia: Madryt – Boston i Madryt – Waszyngton, AerLingus: Dublin – Waszyngton, oraz Wizz Air: Mediolan – Abu Zabi; Londyn – Dżedda. A kiedy mówimy o możliwościach XLR, oto przykłady tras możliwe dzięki zwiększonemu zasięgowi i wydajności: Nowy Jork – Hamburg, Waszyngton – Lima, Hamburg – Nowy Jork czy Rzym – Nowy Jork, Londyn – Delhi i Londyn – Miami.

Jeżeli jakieś linie lotnicze zamówią teraz A321XLR, kiedy będą możliwe dostawy?

Terminy dostaw są uzgadniane między Airbusem a każdym klientem indywidualnie.

Czy dostawy już zamówionych A321XLR dla linii lotniczych, takich jak Wizz Air, będą realizowane zgodnie z planem?

30 października Iberia odebrała swój pierwszy A321XLR, a kolejne XLR pojawią się w nadchodzących miesiącach. Ogłaszanie kolejnych dostaw samolotów to przywilej naszych klientów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Iberia: Cztery kolejne transatlantyki A321XLR

Biznes i przemysł

Iberia: Cztery kolejne transatlantyki A321XLR

Mateusz Kieruzal 31 marca 2025

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air tuż-tuż

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air tuż-tuż

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2025

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Biznes i przemysł

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Mateusz Kieruzal 03 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Iberia: Cztery kolejne transatlantyki A321XLR

Biznes i przemysł

Iberia: Cztery kolejne transatlantyki A321XLR

Mateusz Kieruzal 31 marca 2025

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air tuż-tuż

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air tuż-tuż

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2025

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Biznes i przemysł

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Mateusz Kieruzal 03 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij