Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

airBaltic opóźnia odejście B737-300 do przyszłego roku


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-10-04 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

airBaltic opóźnia odejście B737-300 do przyszłego roku
fot. Piotr Bożyk
Łotewski airBaltic wycofa z floty wszystkie boeingi B737 dopiero w przyszłym roku, a nie tej jesieni jak wcześniej informowaliśmy na naszym portalu. Zmiana decyzji ma charakter czysto operacyjny.
Przyśpieszenie wymiany B737 podyktowane było zminimalizowaniem różnorodności floty i skorzystanie z dodatkowej wydajności samolotów airbus A220-300, które będą jedynym odrzutowym typem maszyn obsługiwanym przez airBaltic. Niestety jeszcze tak się nie stanie.

- Z ostatnimi boeingami B737-500 pożegnamy się w tym miesiącu, ale na razie nie planujemy specjalnego wydarzenia z tej okazji. Co do B737-300, to planujemy je obsługiwać również przez pewien okres w 2020 r. z przyczyn czysto operacyjnych i zapewnienia odpowiedniej liczby samolotów. Po zimie zatrzymamy trzy lub cztery z nich do końca sezonu letniego 2020 - powiedziała nam Ilva Priedniece z działu prasowego airBaltic.

Do tej pory airBaltic odebrał już 20 airbusów A220-300, a do końca roku dołączą do nich kolejne dwie nowe maszyny, na przyszły rok są zaplanowane dostawy ośmiu takich maszyn. Airbus A220-300 spełnia oczekiwania firmy, zapewniając lepszą ogólną wydajność, oszczędność paliwa i wygodę zarówno dla pasażerów, jak i personelu pokładowego. Już pod koniec 2018 r. airBaltic wycofał trzy boeingi 737-500. Obecnie linia nadal eksploatuje sześć boeingów B737-300 oraz dwa B737-500, które są własnością linii. Te ostatnie zostaną wycofane 30 października br. Do końca marca 2020 r. będzie latać sześć B737-300, po czym z floty odejdą kolejne dwie lub trzy maszyny tego typu. Ostatni lot B737 przewoźnik planuje wykonać pod koniec września lub października 2020 r.

- Airbus A220-300 to samolot naszej przyszłości, dlatego dzięki wycofaniu boeingów 737 będziemy mieli najmłodszą flotę samolotów odrzutowych w Europie. Wprowadzenie airbusa A220-300 do naszej floty, to duży sukces i zapewniło dodatkową efektywność, jaką linie poszukują na wysoce konkurencyjnym rynku lotniczym. Samolot A220 przekroczył oczekiwania firmy. Poza komfortem i wydajnością operacyjną, to oszczędność paliwa jest znacząca i osiągnęła aż 22 proc. Warto zauważyć, że A220 zapewnia bardzo wysokie wskaźniki wykorzystania. Nasze A220 latają aż do 18 godzin blokowych dziennie - powiedział na początku tego roku Martin Gauss, prezes airBaltic.

Airbus A220-300 oferuje doskonałe wrażenia podróżowania z takimi korzyściami dla pasażerów jak szersze siedzenia, większe okna, więcej miejsca na bagaż podręczny w kabinie, ulepszone toalety oraz wiele innych udogodnień. Nowy samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Co więcej, w chwili obecnej jest to najbardziej ekologiczny samolot pasażerski na świecie, ponieważ jest pierwszym samolotem, który ma przejrzystą deklarację wpływu na środowisko w całym cyklu życia, pomagając zmniejszyć emisje CO2 i NOX odpowiednio o 20 i 50 proc.

- Decyzja o nowoczesnej flocie została podjęta w 2012 i wybraliśmy ówczesnego bombardiera CSeries w wersji CS300 zamawiając 10 sztuk z opcją na kolejne 10. W 2016 r., po dostawie pierwszego z nich, podjęliśmy decyzję o wykorzystaniu opcji. Natomiast w 2017 r. podjęliśmy decyzję, że cała nasza flota, czego potwierdzeniem było złożenie zamówienie w 2018 r. na kolejnych 30 maszyn A220-300 z opcją na 30 samolotów tego typu, będzie się składa tylko z samolotów A220. Pierwsze 36 samolotów A220 wymieni obecnie używane B737 oraz Q400. Kolejnych 14 będzie już powiększać flotę do 2025 r. To dostawy około 2-3 samolotów rocznie, co przy naszym rozwoju wydaje się być naturalnym wzrostem do spełnienia. Jeżeli koniunktura będzie na tyle dobra, to na pewno wykorzystamy opcje na kolejne maszyny - powiedział nam w ubiegłym roku Gauss.

Warto dodać, że łotewski przewoźnik w ciągu całego 2018 r. przewiózł 4 135 711 pasażerów, to o 18 proc. więcej niż w roku 2017 i rekord w historii przewoźnika. Flota linii składa się obecnie z 40 samolotów: ośmiu boeingów B737: sześciu B737-300 oraz dwóch B737-500, 20 airbusów A220 oraz 12 bombardierów Q400 NextGen.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
airBaltic odebrał 20. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic odebrał 20. airbusa A220-300

Piotr Bożyk 23 września 2019

airBaltic świętuje 30-lecie Bałtyckiego łańcucha (Zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic świętuje 30-lecie Bałtyckiego łańcucha (Zdjęcia)

Piotr Bożyk 22 sierpnia 2019

airBaltic: W lipcu aż 28 proc. wzrost

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic: W lipcu aż 28 proc. wzrost

Piotr Bożyk 19 sierpnia 2019

 

LOT: Boeing 787 Dreamliner SP-LRH powrócił na siatkę

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Boeing 787 Dreamliner SP-LRH powrócił na siatkę

05 października 2019

COMAC: Rozpoczyna się seryjna produkcja C919

Biznes i przemysł

COMAC: Rozpoczyna się seryjna produkcja C919

05 października 2019

VASO rozpoczyna montaż pierwszego Iła 96-400M

Biznes i przemysł

VASO rozpoczyna montaż pierwszego Iła 96-400M

05 października 2019

Dholakia: Brytyjskie lotniska korzystają ze sztucznej inteligencji

Pasażer i linie lotnicze

Dholakia: Brytyjskie lotniska korzystają ze sztucznej inteligencji

05 października 2019

Airbus A380 linii Emirates po raz pierwszy w Kairze

Pasażer i linie lotnicze

Airbus A380 linii Emirates po raz pierwszy w Kairze

04 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5