Łotewski airBaltic powitał w sobotę (1 maja) w Rydze swojego 26. airbusa A220-300 o rejestracji YL-AAZ. Kolejna maszyna rozpoczyna zaplanowane dostawy na ten rok i pochodzi już z drugiego zamówienia 30 samolotów tego typu złożonego w maju 2018 r. Od stycznia 2022 r. linia chce obsługiwać pasażerów na lotnisku w Rydze własnym personelem.
26. samolot A220 to jeden z 50 airbusów A220-300 zamówionych przez airBaltic. Do końca 2021 roku airBaltic planuje mieć w swojej flocie łącznie 30 samolotów A220-300, co wskazuje na dostawę jeszcze czterech maszyn tego typu do końca tego roku.
- Obecny kryzys pozwolił nam skoncentrować się na airbusie A220-300 jako jedynym typie samolotu, który będzie latał dla airBaltic w przyszłości. Wybierając nasz samolot, kładziemy nacisk na zrównoważony rozwój, który jest zaletą wyjścia z kryzysu - powiedział Martin Gauss, prezes airBaltic.
Warto także dodać, że od maja 2020 r. wszystkie loty airBaltic obsługuje jednym typem samolotu - airbusem A220-300, minimalizując w ten sposób złożoność floty i korzystając z dodatkowej wydajności zapewnianej przez wspomniane samoloty. Więcej na temat dostaw nowych samolotów do airBaltic można przeczytać w artykule "
airBaltic i Airbus aktualizują harmonogram dostaw pozostałych A220".
Airbus A220-300 spełnił oczekiwania firmy, zapewniając lepsze ogólne osiągi, oszczędność paliwa i wygodę zarówno dla pasażerów, jak i personelu pokładowego i kokpitowego. Ten samolot oferuje doskonałe wrażenia z lotu, oferując pasażerom takie korzyści, jak szersze siedzenia, większe okna, więcej miejsca na bagaż podręczny w kabinie czy ulepszone toalety. Nowy samolot jest również znacznie cichszy - z czterokrotnie mniejszą emisją hałasu. Co więcej, w tej chwili jest to najbardziej ekologiczny samolot komercyjny na świecie, ponieważ jest pierwszym samolotem, który ma przejrzystą deklarację wpływu na środowisko w całym cyklu życia, pomagając zmniejszyć emisje CO2 i NOX odpowiednio o 20 i 50 proc.
airBaltic przejmie obsługę pasażerów na lotnisku w RydzePod koniec kwietnia airBaltic ogłosił, że od stycznia 2022 r. będzie wykonywać obowiązki związane z obsługą pasażerów na lotnisku w Rydze z własnym personelem. Usprawnienie obsługi pasażerskiej na lotnisku w Rydze jest częścią programu poprawy kosztów przewoźnika, który uprości jej działalność i operacje. Ponadto, umożliwia linii ponowne zatrudnienie części swoich byłych pracowników.
- Przez ostatnie 18 lat obsługa pasażerska była zlecana na zewnątrz. Teraz, w czasie kryzysu, airBaltic z powodzeniem rewiduje swoje produkty i usługi, aby skupić się na dostarczaniu podstawowych wartości marki, co obejmuje silną koncentrację na wszystkich punktach kontaktu z pasażerem. Dlatego od przyszłego roku, podczas odprawy na lotnisku w Rydze i wejścia na pokład samolotu, pasażerowie spotkają się z pracownikami linii, co zapewni płynną obsługę klienta - skomentował Martin Gauss, prezes airBaltic.
Jednocześnie, od stycznia 2022 r. firma RIX Ground Handling będzie świadczyła usługi obsługi rampowej dla airBaltic. Obie strony podpisały umowę na okres kolejnych pięciu lat. Współpraca z RIX Ground Handling wzmocni wiodącą na świecie wydajność operacyjną airBaltic, jak również wzmocni usługi obsługi naziemnej na lotnisku w Rydze. Punktualność tego operatora handlingowego osiągnęła aż 99,86 proc. w 2019 r.