Partner serwisu
Biznes i przemysł

airBaltic leasinguje A220 i musi się ratować starymi samolotami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
19-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

airBaltic odbiera kolejne airbusy A220, a mimo to łotewskiemu przewoźnikowi brakuje samolotów, gdyż ponad połowa floty jest już wydzierżawiona innym liniom lotniczym. Aby letni program lotów nie był jeszcze bardziej ograniczony, hybrydowy operator wynajmie od Carpatair dwa stare samoloty: po jednym A319 i A320.

Kilka dni temu do Rygi przyleciał 50. A220-300, co czyni linie airBaltic jednym z najbardziej nowoczesnych flotowo operatorów lotniczych – średni wiek samolotu to zaledwie 4,3 lata. Sęk w tym, że rozwój w nadbałtyckich portach lotniczych osiągnął już chyba sufit, więc linie zaczęły mocniej stawiać na rozwój segmentu ACMI.

Największym klientem airBaltic jest Grupa Lufthansa, której łotewski operator w ciągu kolejnych lat wydzierżawi rocznie do 25 samolotów, które będą wykonywać regularne połączenia lotnicze dla Austrian Airlines, Brussels Airlines, Swiss International Air Lines, jak spółki-matki niemieckiego holdingu. Łotewski przewoźnik zawarł także umowę wsparcia (czyt. dzierżawy samolot) z nowopowstającym liniami lotniczymi w Urugwaju.

Hybrydowy operator mierzy się koniecznością wyłączenia ze służby części maszyn wskutek wad w jednostkach napędowych Pratt & Whitney. Obecnie aż 13 samolotów nie jest zdolnych do realizacji operacji pasażerskich – linie AirBaltic dokonały już redukcji letniego programu lotów z Rygi, Tallinna i Wilna, anulując m.in. rejsy między stolicą Łotwy a Rzeszowem.

Aby sieć połączeń nie została jeszcze bardziej ograniczona, zarząd hybrydowego operatora zdecydował się wyleasingować w formule ACMI dwa samoloty od Carpatair. Będą to airbusy A319-100 i A320-200, które mogą na pokład zabrnąć odpowiednio 150 i 180 pasażerów. Mniejsza, 18-letnia maszyna będzie wykonywać rejsy z Rygi do m.in. Aten, Barcelony, Berlina, Brukseli, Budapesztu, Larnaki, Madrytu, Oslo i Rzymu, podczas gdy większy samolot, który do czynnej służby wszedł ponad 16 lat temu, będzie latał do m.in. Frankurtu, Helsinek, Lizbony, Monachium, Tallinna i Wiednia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Czerwiec w airBaltic głównie na plusie

Pasażer i linie lotnicze

Czerwiec w airBaltic głównie na plusie

Rafał Dybiński 10 lipca 2025

Estonia nie zainwestuje w airBaltic

Pasażer i linie lotnicze

Estonia nie zainwestuje w airBaltic

Mateusz Kieruzal 07 lipca 2025

airBaltic wróci do Warszawy i pojawi się w Poznaniu?

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Czerwiec w airBaltic głównie na plusie

Pasażer i linie lotnicze

Czerwiec w airBaltic głównie na plusie

Rafał Dybiński 10 lipca 2025

Estonia nie zainwestuje w airBaltic

Pasażer i linie lotnicze

Estonia nie zainwestuje w airBaltic

Mateusz Kieruzal 07 lipca 2025

airBaltic wróci do Warszawy i pojawi się w Poznaniu?

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij