Air Peace zamieniły trzy z pięciu zamówionych embraerów E175 na większe E195-E2, zwiększając tym samym łączną liczbę zamówień na samoloty nowej generacji do 16. Do tej pory nigeryjska linia odebrała już pięć maszyn tego typu - można zobaczyć w opublikowanych wynikach dostaw Embraera za drugi kwartał 2025 r. o czym poinformował portal ch-aviation.com.
Po najnowszej zamianie zamówienia, Air Peace zachowuje nadal dwa E175 w portfelu zamówień Początkowo pięć maszyn zostało
zamówionych we wrześniu 2023 r. Dostawy miały rozpocząć się w 2024 r., ale do tej pory nie dostarczono żadnego z tych samolotów.
Według danych ch-aviation, cztery samoloty E195-E2 należące do linii lotniczej pozostają uziemione z powodu problemów z silnikami Pratt & Whitney. Piąty egzemplarz (5N-BYH) powrócił do latania 28 lipca 2025 r. po prawie 1,5 rocznym okresie uziemienia.
Samoloty te są skonfigurowane w wygodnym układzie dwóch klas podróży dla 124 pasażerów: 12 w klasie biznes (1-2) oraz 112 w klasie ekonomicznej (2-2).
Aby zaradzić uziemieniom samolotów, Air Peace leasinguje jednego E190 (5N-CER) od DAE Capital oraz jednego E195 od Regional One. W sumie 19 samolotów, czyli prawie dwie trzecie floty linii składającej się z 30 samolotów, pozostaje w stanie AOG. Obecnie 11 samolotów własnych przewoźnika jest w eksploatacji: dwa boeingi B737-300, dwa B737-500, jeden B777-200ER, jeden B777-300, cztery E145 i jeden E2.
Flota Embraera w Afryce i flota Air PeaceObecnie w Afryce lata ponad 280 samolotów Embraera w 50 liniach lotniczych z 29 krajów. Zaś flota nigeryjskiej linii składa się obecnie z 30 samolotów: siedmiu boeingów B737-300, czterech B737-500, dwóch B777-200ER, dwóch B777-300, ośmiu embraerów ERJ-145, jednego E190, jednego E195 oraz pięciu E195-E2. Oprócz tych maszyn, linia leasinguje cztery airbusy A320 (ACMI od SmartLynx i SmartLynx Malta).
Nigeryjski przewoźnik oczekuje na dostawę 23 samolotów: 10 boeingów B737 MAX oraz 11 embraerów E195-E2 i dwóch E175.