Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand porządkuje flotę i chce wycofać wszystkie boeingi B777-300ER

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
29-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Air New Zealand porządkuje flotę i chce wycofać wszystkie boeingi B777-300ER
Fot. Walter Blake
W ciągu najbliższych lat Air New Zealand (ANZ) uprości swoją flotę i wycofa z eksploatacji wszystkie boeingi B777-300ER. Do 2027 r. wszystkie trasy dalekodystansowe do Azji i Ameryki Północnej przejmą nowoczesne Dreamlinery w wersjach -9 i -10.

Nowozelandzki przewoźnik posiada obecnie w swojej flocie siedem boeingów B777-300ER i 14 B 787-9. Warto dodać, że flota B777 ANZ, która jest uziemiona ze względu na pandemię i zamknięcie Nowej Zelandii na zagranicznych turystów, jest dość młoda ze średnią wynoszącą nieco ponad 9 lat. Najstarszy z nich ma 11, a najmłodszy 7 lat. Do 2025 r. dwa najstarsze B777-300ER zostaną zastąpione pierwszymi dwoma z ośmiu zamówionych największych Dreamlinerów - B787-10.

Pięć pozostałych 777-300ER zostanie wycofywanych z floty wraz z dostawami nowych Dreamlinerów w wersji -10, a dyrektor finansowy Air New Zealand Richard Thomson powiedział, że "do 2027 roku ANZ będzie dysponować flotą dalekodystansową złożoną wyłącznie z B787". Thomson nakreślił przegląd floty w briefingu dla analityków po wynikach rocznych Air New Zealand, w których odnotowano stratę w wysokości 440 milionów dolarów nowozelandzkich.

Linia Air New Zealand generuje ogólnie dwie trzecie swoich przychodów z podróży międzynarodowych, dlatego przejście na flotę złożoną wyłącznie z samolotów B787 przyniesie znaczne oszczędności kosztów.

- Samoloty te nie tylko reprezentują najlepszą obecnie dostępną technologię, ale także przyniosą znaczące korzyści w zakresie uproszczenia we wszystkich obszarach naszej działalności, takich jak obsada załogi, inżynieria i konserwacja oraz operacje lotnicze - powiedział Thomson.

Według poniższej grafiki linia porządkuje swoją flotę z ośmiu typów samolotów jakie miała w 2011 r. przez pięciu typów posiadanych obecnie, do czterech typów samolotów w 2027 r.: boeingów 787 (787-9 i -10), airbusów A320 (A320ceo, A320neo i A321neo), ATR-ów 72-600 oraz DHC-8-300.



Obecnie we flocie ANZ znajduje się 105 samolotów: 30 ATR-ów 72-600, 20 A320, cztery A320neo, siedem A321neo, siedem boeingów B777-300ER, 14 B787-9 oraz 23 De Havillandy Canada DHC-8-300.

Wkrótce pojawi się nowa opcja w klasie biznes - biznes plus

W boeingach 787-10 zadebiutuje także nowy fotel klasy biznes Air New Zealand Business Premier, wraz z sekcją "biznes plus" w pierwszym rzędzie, oferującą dodatkową przestrzeń na nogi i zwiększoną prywatność oraz to, co linia lotnicza określiła jako "wspólne spożywanie posiłków dla osób podróżujących". Luksusowy rząd 1 w pełni wykorzystuje zalety przedniego rzędu w kabinie klasy biznes, w którym fotele zwrócone w stronę ściany mają zazwyczaj więcej miejsca na nogi, tworząc rząd foteli klasy biznes, który przewyższa pozostałe.

Air New Zealand od kilku lat planuje zastąpienie swoich foteli sypialnych z 2005 r., a w 2018 r. zaprosił wybranych pasażerów - w tym wielu, którzy regularnie latają na najdłuższych trasach ANZ do Ameryki Północnej - do przetestowania makiety fotela w ośrodku rozwoju produktów linii lotniczych "Hangar 22" w Auckland.

Według informacji przewoźnika obecnie używane boeingi 787-9 również będą wymagały modernizacji po 2023 r., ale na razie nie jest znany harmonogram odnowy pokładu tych samolotów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szwecja potwierdziła zakup embraerów C-390

Biznes i przemysł

Szwecja potwierdziła zakup embraerów C-390

Piotr Bożyk 02 kwietnia 2025

Nowy odrzutowiec od Airbusa. „Ewolucja a nie rewolucja”.

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Air New Zealand odebrały 30. ATR-a 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand odebrały 30. ATR-a 72-600

Piotr Bożyk 26 stycznia 2025

Air New Zealand: Nie ma nowych samolotów, nie będzie redukcji emisji

Prawo i polityka

Air New Zealand zamawia kolejne ATR-y 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand zamawia kolejne ATR-y 72-600

Piotr Bożyk 27 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Szwecja potwierdziła zakup embraerów C-390

Biznes i przemysł

Szwecja potwierdziła zakup embraerów C-390

Piotr Bożyk 02 kwietnia 2025

Nowy odrzutowiec od Airbusa. „Ewolucja a nie rewolucja”.

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Air New Zealand odebrały 30. ATR-a 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand odebrały 30. ATR-a 72-600

Piotr Bożyk 26 stycznia 2025

Air New Zealand: Nie ma nowych samolotów, nie będzie redukcji emisji

Prawo i polityka

Air New Zealand zamawia kolejne ATR-y 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand zamawia kolejne ATR-y 72-600

Piotr Bożyk 27 sierpnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5