Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air France-KLM: Pierwszy program obniżający emisję CO2 w przewozach cargo


Wstecz Dalej

Autor:

Red. ed

Data publikacji:
2020-12-16 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Air France-KLM

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air France-KLM: Pierwszy program obniżający emisję CO2 w przewozach cargo
fot. KLM
Grupa Air France KLM Martinair Cargo uruchomiła pierwszy na świecie program mający na celu rozwój, popularyzację i wykorzystywanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) w branży towarowego transportu lotniczego, umożliwiając spedytorom, operatorom cargo i ich klientom aktywny udział w redukcji emisji CO2.
Inwestycje w ramach programu mają pomóc przewoźnikom frachtu lotniczego w szerszym stosowaniu paliw zrównoważonych i zwiększeniu ich konkurencyjności, a tym samym przyczynią się do budowania czystego transportu lotniczego w przyszłości.

Celem twórców programu Cargo SAF jest budowanie świadomości na temat lotniczych paliw zrównoważonych (SAF) wśród partnerów z branży cargo, ich klientów i ogółu społeczeństwa oraz dążenie do zwiększenia wykorzystania tego typu paliwa w codziennej działalności branży frachtu lotniczego. Aby to osiągnąć, branża musi zmierzyć się z kilkoma istotnymi wyzwaniami. Konieczna jest redukcja kosztów produkcji SAF, zapewnienie odpowiednich dostaw surowców, optymalizacja procesów na lotniskach, a także usprawnienie przepisów i norm, które będą zharmonizowane i uznawane na całym świecie.

– Zaangażowanie w redukcję emisji CO₂ jest jednym z filarów naszej strategii przewozowej. Uruchomienie programu paliw zrównoważonych dla frachtu lotniczego stanowi ważny krok w realizacji naszych planów w nadchodzących latach. Zapraszam wszystkich klientów, aby dołączyli do nas w tworzeniu lepszej, bardziej przyjaznej środowisku przyszłości cargo – mówi Adriaan den Heijer, wiceprezes Air France-KLM Cargo i dyrektor zarządzający Martinair.

Pierwszym krokiem na drodze do bezemisyjnej przyszłości w branży cargo jest powstrzymanie wzrostu emisji CO2, pomimo rosnącej skali przewozów towarowych. Inwestycja w paliwa zrównoważone jest jednym z podstawowych instrumentów w redukcji emisji CO₂. Od blisko 10 lat Air France i KLM są liderami pod względem usprawnień w zakresie wydajności paliwowej i w poszukiwaniu alternatywnych rozwiązań. W czerwcu 2011 r KLM wykonał pierwszy na świecie komercyjny lot z wykorzystaniem paliwa zrównoważonego, który odbył się na trasie z Amsterdamu (lotnisko Schiphol) do Paryża (lotnisko Charles de Gaulle).

Tego samego roku Air France wykonał swój pierwszy lot na paliwie zrównoważonym na trasie z Tuluzy do Paryża w ramach obchodów Paris Air Show. Niedługo potem linie zaczęły oferować swoim klientom korporacyjnym możliwość wsparcia innowacyjnego rozwiązania, jakim są paliwa zrównoważone poprzez udział i kontrybucję w programie KLM Corporate BioFuel Programme. Teraz Air France i KLM postanowiły wykorzystać w swojej działalności cargo podobny program wsparcia dla SAF, który od ośmiu lat sprawdza się w ich działalności przewozów pasażerskich.

Zrównoważone paliwa lotnicze nadal nie są powszechnie dostępne. Ich produkcja jest niewielka, a ceny znacznie wyższe niż koszt standardowej kerozyny lotniczej. Program SAF Cargo powstał po to, aby stymulować ich rozwój i zwiększać rynek, na którym będą używane. Wspólne inwestycje w paliwa alternatywne, nadanie im większej rangi w strategiach przewoźników i spedytorów oraz współpraca między podmiotami rynku cargo w tym zakresie sprawi, że w efekcie SAF będą szerzej dostępne i tańsze, dzięki czemu będą mogły w pełni konkurować ze standardowym paliwem do silników odrzutowych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wizz Air wdrożył ofertę z dobrowolną opłatą na ochronę klimatu

Biznes i przemysł

Wizz Air wdrożył ofertę z dobrowolną opłatą na ochronę klimatu

Rafał Dybiński 17 listopada 2020

JetBlue od lipca chce zrekompensować emisje z lotów krajowych

Biznes i przemysł

JetBlue od lipca chce zrekompensować emisje z lotów krajowych

Piotr Bożyk 09 stycznia 2020

British Airways od początku roku rekompensuje emisje z lotów krajowych

Biznes i przemysł

British Airways od początku roku rekompensuje emisje z lotów krajowych

Piotr Bożyk 03 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5