W systemie rezerwacyjnym francuskich linii lotniczych Air France pojawiła się z powrotem możliwość rezerwacji biletów na rejsy do Paryża-CDG. Przewoźnik znad Sekwany wznowi regularne rejsy z początkiem sezonu letniego, 28 marca. Rejsy będzie wykonywać spółka zależna HOP. Z Lotniska Chopina Air France zaproponuje cztery loty dziennie. Jeden rejs wykona airbus A220.
Od 28 marca połączenie między stolicami Małopolski oraz Francji będzie realizowane cztery razy w tygodniu. Loty odbywać się będą w poniedziałki, środy, piątki i soboty. Wyloty z największego portu lotniczego we Francji zaplanowano na 09:35. Po dwóch godzinach i pięciu minutach rejs dotrze do Krakowa. Loty powrotne do Paryża z Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II w Krakowie odbywać się będą o godzinie 12:20. Lądowanie w Paryżu przewidziano o 14:30. Rejsy obsłuży spółka zależna
Air France – HOP. Do obsługi lotów wybrano embraery E190.
Opóźniona inauguracjaBezpośrednie połączenie francuskiego flagowca ogłoszono 24 lipca 2019 roku, a pierwszy rejs odbył się później, niż planowano, gdyż pandemia COVID-19 powstrzymała inaugurację, która miała odbyć się 29 marca 2020 roku. Paryż to jeden z największych węzłów komunikacyjnych w Europie, stąd linie Air France oferują loty we wszystkie kierunki świata. Podróżni z Krakowa, korzystający z tych rejsów, mogą jeszcze tego samego dnia przesiąść się w Paryżu na loty m.in. do Nowego Jorku, Waszyngtonu, Montrealu, a także do Singapuru, Szanghaju, Pekinu, Tokio czy Sao Paulo. Klienci mogą skorzystać też z dobrych godzinowo połączeń do Atlanty, Bostonu, Toronto, San Francisco i Los Angeles.
Cztery razy dziennie do WarszawyZe stołecznego lotniska Chopina podwoi się liczba lotów Air France do i z Paryża. Zaplanowano cztery rejsy dziennie, oprócz sobót. Wyloty do Paryża odbywać się będą o 06:05 (rejs AF1247), 12:40 (AF1147), 16:25 (AF1347) i 19:50 (AF1047). W soboty nie będzie odbywał się wieczorny rejs. Loty w ciągu dnia wykonywane będą za pomocą samolotów z rodziny airbusa A320. W Warszawie pojawią się A318, A319 oraz A320.
Do obsługi wieczornych rejsów dedykowano airbusa A220, którego linie
odebrały we wrześniu ubiegłego roku. Nowe A220-300 zabiorą na pokład 148 pasażerów (3-2). Dla porównania A318 i A319 zabierają na pokład kolejno 131 i 142/143 pasażerów. Warto dodać, że każdy fotel będzie wyposażony w porty USB typu A i C, a wszyscy pasażerowie będą mogli korzystać z dostępu do Wi-Fi na swoich osobistych urządzeniach.