Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Air France przygotowuje się na przylot pierwszego airbusa A220-300


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-07-28 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air France przygotowuje się na przylot pierwszego airbusa A220-300
fot. Air France
Air France przygotowuje się na przylot pierwszego airbusa A220-300
Air France przygotowuje się na przylot pierwszego airbusa A220-300
Air France kontynuuje odnawianie swojej floty. Pod koniec września br. francuska linia odbierze pierwszego z 60 zamówionych A220-300, które zastąpią we flocie airbusy A318 i A319 obsługujące krótko i średniodystansowe połączenia przewoźnika.
Pierwszy airbus A220-300 zbudowany dla Air France, który niedawno opuścił lakiernię Airbusa w Mirabel w Kanadzie, to samolot o numerze seryjnym MSN 551324 i przyszłej rejestracji F-HZUA. Maszyna posiada lekko odświeżone barwy Air France m.in. na przedniej części kadłuba znalazła się postać uskrzydlonego konika morskiego czyli historyczny symbol linii ukazujący jej bogatą historię. To pierwsza maszyna z zamówienia które zostało ogłoszone w 2019 r.

Oprócz zamówienia 60 maszyn A220 przewoźnik posiada także 30 opcji oraz 30 praw zakupu większego A220-300. Dostawy nowych samolotów rozpoczną się we wrześniu br. a zakończą w drugiej połowie 2026 r. Nowe A220-300 będą sukcesywnie zastępować flotę airbusów A318 i A319, których łącznie przewoźnik posiada 48 sztuk. Opcje i prawa zakupu mogą być wykorzystane do powiększenia floty lub wsparcia spółki zależnej Air France-HOP! Według Air France nowe A220-300 zabiorą na pokład 148 pasażerów (3-2). Dla porównania A318 i A319 zabierają na pokład kolejno 131 i 142/143 pasażerów. Warto dodać, że każdy fotel będzie wyposażony w porty USB typu A i C, a wszyscy pasażerowie będą mogli korzystać z dostępu do Wi-Fi na swoich osobistych urządzeniach.

– Cieszymy się, że Air France promuje A220 jako wielki krok w kierunku optymalizacji floty dla dużych operatorów sieciowych. Największe jak dotąd zamówienie Airbusa A220 od europejskiego przewoźnika świadczy o ambitnym dążeniu Air France do zrównoważonego rozwoju. Nowoczesny, oszczędny i ekologiczny airbus A220 znacznie przyczyni się do zmniejszenia spalania paliwa i emisji CO2 w porównaniu do samolotów starszej generacji. Dziękujemy Air France za zaufanie pokładane w Airbusie i za inwestycję w nasze najnowocześniejsze samoloty – powiedział Christian Scherer, wiceprezes Airbusa ds. handlowy.



Airbus A220 ze zwiększonym zasięgiem i MTOW

Airbusy A220, które będą dostarczone do Air France, będą posiadać zwiększoną maksymalną masę do startu (MTOW) oraz zasięg. W maju 2019 r. Airbus podjął decyzję, że maksymalna masa startowa samolotu A220 (MTOW) wzrośnie dokładnie o 2268 kg (2,3 t). Nowy MTOW zwiększy także maksymalny zasięg do 6204 km (3350 nm) dla A220-300 oraz 6300 km (3400 nm) dla A220-100, czyli około 833 km (450 nm) więcej niż obecnie. Do 2019 r. podstawowa maksymalna masa do startu (MTOW) wynosiła 60,8 t dla A220-100 i 67,6 t dla A220-300. Dzięki zwiększeniu jej o 2,3 t wynosi ona kolejno 63,1 i 69,9 t.

Stary CSeries, nowy A220


Rodzina maszyn A220 jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Nowy samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Do tej pory zamówiono 648 maszyn A220: 90 A220-100 oraz 558 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 164 samoloty tego typu: 50 A220-100 oraz 114 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (50), Swiss (30) oraz airBaltic (27).

Flota Air France

Obecnie flota przewoźnika składa się z 213 samolotów: 18 airbusów A318, 30 A319, 44 A320, 19 A321, 15 A330, 11 A350-900, 66 boeingów B777-200/300ER oraz 10 B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 87 samolotów szerokokadłubowych: 27 airbusów A350-900 oraz 60 A220-300.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air France uruchamiają usługę „Ready to Fly”

Pasażer i linie lotnicze

Air France uruchamiają usługę „Ready to Fly”

Redakcja/inf. pras. 20 lipca 2021

Francja: Samoloty i pociągi dla zaszczepionych

Pasażer i linie lotnicze

Francja: Samoloty i pociągi dla zaszczepionych

Rafał Dybiński, Łukasz Malinowski 13 lipca 2021

Condor ukarany czasowym zakazem lotów do Chin

Prawo i polityka

Condor ukarany czasowym zakazem lotów do Chin

Rafał Dybiński 10 lipca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5