Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Air France potwierdza zakup 60 airbusów A220-300


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-12-19 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air France potwierdza zakup 60 airbusów A220-300
Fot. Airbus Media
Grupa Air France-KLM potwierdziła wczoraj (18 grudnia) w Tuluzie zobowiązanie do zakupu 60 airbusów A220-300. Nowe samoloty zasilą flotę Air France (AF). Pierwszy A220 pojawi się w AF w 2021 r.
Oprócz zamówienia 60 maszyn A220 przewoźnik posiadać będzie także 30 opcji oraz 30 praw zakupu większego A220-300. Dostawy nowych samolotów rozpoczną się we wrześniu 2021 r, zakończą w 2026 r. Nowe A220-300 będą sukcesywnie zastępować flotę airbusów A318 i A319, których łącznie przewoźnik posiada 51 sztuk. Opcje i prawa zakupu mogą być wykorzystane do powiększenia floty lub wsparcia spółki zależnej Air France-HOP! Według wstępnych danych A220-300 AF zabiorą na pokład 149 pasażerów. Dla porównania A318 i A319 zabierają na pokład kolejno 131 i 142/143 pasażerów.

- Cieszymy się, że Air France promuje A220 jako wielki krok w kierunku optymalizacji floty dla dużych operatorów siecowych. Największe jak dotąd zamówienie Airbusa A220 od europejskiego przewoźnika świadczy o ambitnym dążeniu Air France do zrównoważonego rozwoju. Nowoczesny, oszczędny i ekologiczny airbus A220 znacznie przyczyni się do zmniejszenia spalania paliwa i emisji CO2 w porównaniu do samolotów starszej generacji. Dziękujemy Air France za zaufanie pokładane w Airbusie i za inwestycję w nasze najnowocześniejsze samoloty - powiedział Christian Scherer, wiceprezes Airbusa ds. handlowy.

– Zakup tych zupełnie nowych samolotów A220-300 jest idealnie dopasowany do ogólnej strategii modernizacji i harmonizacji floty Air France-KLM. Ten samolot charakteryzuje się optymalną wydajnością operacyjną i ekonomiczną oraz pozwala nam na dalszą poprawę śladu środowiskowego dzięki niskiemu zużyciu paliwa i zmniejszeniu emisji. Jest również doskonale dostosowany do naszej krajowej i europejskiej sieci co umożliwi Air France bardziej efektywne latanie na trasach krótko i średniodystansowych – powiedział Benjamin Smith, prezes grupy Air France-KLM.

Airbus A220 ze zwiększonym zasięgiem i MTOW

Airbusy A220, które będą dostarczone do Air France, będą posiadać zwiększoną maksymalną masę do startu (MTOW) oraz zasięg. W maju br. Airbus podjął decyzję, że maksymalna masa startowa samolotu A220 (MTOW) wzrośnie dokładnie o 2268 kg (2,3 t). Nowy MTOW zwiększy także maksymalny zasięg do 6204 km (3350 nm) dla A220-300 oraz 6300 km (3400 nm) dla A220-100, czyli około 833 km (450 nm) więcej niż obecnie. Aktualnie podstawowa maksymalna masa do startu (MTOW) wynosi 60,8 t dla A220-100 i 67,6 t dla A220-300. Dzięki zwiększeniu jej o 2,3 t będzie ona wynosić kolejno 63,1 i 69,9 t.

Stary CSeries, nowy A220

Rodzina maszyn A220 jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności. Łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Nowy samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Do tej pory zamówiono 590 maszyn A220: 99 A220-100 oraz 491 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 100 samolotów tego typu: 37 A220-100 oraz 63 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Swiss (29), Delta Air Lines (28) oraz airBaltic (21).

Flota Air France

Obecnie flota przewoźnika składa się z 224 samolotów: 18 airbusów A318, 33 A319, 43 A320, 20 A321, 15 A330, czterech A340-300, trzech A350-900, dziewięciu A380, 70 boeingów B777-200/300ER oraz dziewięciu B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 38 samolotów szerokokadłubowych: trzech boeingów B787-9 oraz 35 airbusów A350-900, a także 60 wąskokadłubowych airbusów A220-300.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Grupa Air France-KLM zwiększa zamówienie A350

Pasażer i linie lotnicze

Grupa Air France-KLM zwiększa zamówienie A350

Piotr Bożyk 12 grudnia 2019

Air France inwestuje w biopaliwa

Pasażer i linie lotnicze

Air France inwestuje w biopaliwa

Aleksander Domański 09 grudnia 2019

Anne Rigail: Flygskam dosięgnął również mnie

Pasażer i linie lotnicze

Anne Rigail: Flygskam dosięgnął również mnie

Magdalena Romanowska 28 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5