Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Air France chce wycofać A380 i planuje zamówienie A220 i A320neo


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-07-17 14:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air France chce wycofać A380 i planuje zamówienie A220 i A320neo
fot. Piotr Bożyk
Air France chce wycofać całkowicie flotę airbusów A380. Przewoźnik, który zaprezentuje swoje wyniki finansowe pod koniec lipca, ma ogłosić także zamówienie samolotów wąskokadłubowych prawdopodobnie airbusów A220 i A320neo – donosi francuska gazeta La Tribune.
Odświeżenie floty wąskokadłubowej

Koniec lipca będzie bogaty w wiadomości od Air France. Poza wynikiem referendum Związku Zawodowego Pilotów Liniowych (SNPL) w sprawie rozwoju taniej zależnej spółki Transavia, które planowane jest na 31 lipca, zarząd planuje ogłosić zamówienia samolotów wąskokadłubowych podczas prezentacji wyników finansowych Air France-KLM, która odbędzie się tego samego dnia. Wszystko to pod warunkiem, że negocjacje z producentami samolotów dobiegną końca. Oczywiście nie wszystkie zamówienia mogą być ogłoszone tego dnia. Będzie to zależało od złożoności negocjacji w kwestii danego typu, ale  Air France planuje odświeżenie floty wąskokadłubowej. W grę wchodzi zamówienie airbusów A220-300 oraz A320neo. Szczególnie przewoźnik chce wycofać A318 i A319, które idealnie mogłyby zostać zastąpione przez A220-300, który jest prawie o 30 proc. tańszy od wspomnianych airbusów. A320neo i A321neo miałby zastąpić flotę starzejących się A320 i A321.

Obecnie flota przewoźnika składa się z 223 samolotów: 18 airbusów A318, 33 A319, 43 A320, 20 A321, 15 A330, pięciu A340-300, 10 A380, 70 boeingów B777-200/300ER oraz dziewięciu B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 30 samolotów szerokadłubowych: trzech boeingów B787-9 oraz 27 airbusów A350-900.

Przełom 2023/2024 r. końcem dla A380 w Air France

Już w listopadzie 2018 r. Air France informowało, że będzie ograniczać flotę A380. Teraz wiemy, że na koniec tego roku z floty odejdą trzy A380, a do 2023 lub 2024 roku przewoźnik chce latać tylko siedmioma takimi maszynami, w których zainwestuje w lekki retrofit kabiny. Ben Smith, prezes Air France, preferuje mniejsze samoloty, które generują wyższe zyski. Co więcej, podobno jest przytłoczony wieloma problemami z funkcjonowaniem kabiny, ponieważ każdego tygodnia, któryś z A380 ma usterki na pokładzie i nie jest w stanie obsługiwać rejsów. Przewoźnik chce uniknąć kosztów całkowitej renowacji kabin, a także bardzo drogich przeglądów technicznych, które należy wykonać na tych samolotach. Dlatego prezes linii woli je wycofać i zastąpić nowymi samolotami, na których można popracować nad rozwojem produktu pokładowego.

A380 zostaną zastąpione boeingami B787, A330neo lub A350-1000, choć ten ostatni jest podobno za drogi dla przewoźnika. Według La Tribune oficjalna informacja w tym temacie powinna się pojawić jesienią tego roku. Przewoźnik też przygląda się na nowego A321XLR, który mógłby idealnie wpisać się w obsługę niektórych stolic afrykańskich na których nie ma potrzeby wysyłania samolotów szerokokadłubowych. Więcej o losie programu A380 można przeczytać w naszym artykule "A380: Niespełnione marzenie Airbusa".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air France sprzeciwia się francuskim planom wprowadzenia „ekopodatku”

Prawo i polityka

Air France sprzeciwia się francuskim planom wprowadzenia „ekopodatku”

Tomasz Śniedziewski 11 lipca 2019

10-lecie współpracy Air France, KLM i Delta Air Lines

Biznes i przemysł

10-lecie współpracy Air France, KLM i Delta Air Lines

Redakcja 14 czerwca 2019

Air France rezygnują z plastiku

Pasażer i linie lotnicze

Air France rezygnują z plastiku

inf. pras. oprac. ad 11 czerwca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5