Za niecałe dwa miesiące francuskie flagowe linie lotnicze Air France zamierzają przeprowadzić rotację krajową z Paryża do Nicei, która będzie wykonana, niecodziennie spotykanym na takim sektorze samolocie. Rejsy łączące stolicę Francji z Lazurowym Wybrzeżem obsłuży boeing 777-300ER. Z systemu rezerwacyjnego przewoźnika wynika, że będzie do jednorazowa rotacja, która odbędzie podczas najdłużej trwającego dnia w roku.
Krajowe podróże lotnicze we Francji stały się w ostatnich miesiącach punktem spornym, ponieważ Paryż wprowadził zakaz lotów wewnętrznych z punktu do punktu na trasach, na których podróż można odbyć pociągiem, a on pokona odcinek z punktu A do B w około dwie i pół godziny lub krócej. Jednak biorąc pod uwagę, że francuska stolica oddalona jest od położonej na Lazurowym Wybrzeżu Nicei o około 692 km, ten konkretny sektor lotów krajowych nie jest zabroniony. Samoloty latające między dwoma miastami są zwykle w pełni wypełnione.
20 czerwca bieżącego dostępnych jest dziewięć lotów między Niceą a Paryżem-CDG. Osiem rejsów ma numery lotów rozpoczynające się od „77”, ale jest jeden wyjątek. Samolot, wykonujący rejs AF4149, którego wylot z Nicei zaplanowano o 07:40, nie jest typowym trwającym około 90 minut rejsem krajowym, który wykonywany jest przy użyciu wąskokadłubowego airbusa. Rzeczywiście, lot, który dociera do stolicy Francji o 09:10, ma być obsługiwany przez szerokokadłubowego boeinga 777-300ER.
Trzy dni później, 23 czerwca, lot z Paryża-CDG do Nicei również zostanie uświetniony obecnością dwusilnikowego samolotu szerokokadłubowego. Lot o numerze AF4148 wystartuje o 08:20, a 90 minut później, o 09:50, zamelduje się na Lazurowym Wybrzeżu.
Dla pasażerów stale podróżujących na trasie Paryż-Nicea obecność B777-300ER może wywołać zdziwienie. Air France zazwyczaj desygnuje do obsługi tej trasy samoloty wąskokadłubowe z rodziny airbus A320. Przewoźnik ewidentnie przewiduje zwiększone zapotrzebowanie na podróż między dwoma miastami w tych konkretnych terminach. Linie lotnicze z Francji nie sprzedają miejsc na przelot w pierwszej klasy. Pierwsza klasa w B777-300ER latającym dla francuskich linii zawiera tylko miejsca dla czterech pasażerów. W klasie biznes, ekonomicznej premium oraz ekonomicznej dostępne będzie imponujące 292 miejsc. Liczba ta składa się w szczególności na 58 foteli w klasie biznes, 28 miejsc w klasie premium ekonomicznej oraz 206 w najtańszej klasie przelotu. 292 miejsca to znaczący postęp w stosunku do 142 i 178 jakie dostępne są, kiedy trasę pokonuje A319 i A320.
W pewnym sensie Air France są już jako linie przyzwyczajone do wykorzystania samolotów szerokokadłubowych na trasach uważanych za loty krajowe. Jednak kluczową różnicą jest fakt, że obsługują one odległe francuskie terytoria zamorskie, takie jak Reunion. Jest to jedna z najdłuższych tras krajowych na świecie, a zatem do odbycia lotu wymagany jest samolot szerokokadłubowy. Lot AF 647 leci z Saint Denis na Reunion do Paryża-CDG, pokonując dystans 9349 km. Boeingi 777-300 ER pokonują tą trasę w około 11 godzin.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.