Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air Canada stawia na mocne sojusze i selektywną odbudowę sieci


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-08-06 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air Canada stawia na mocne sojusze i selektywną odbudowę sieci
fot. Air Canada
Air Canada poszuka wsparcia w czasach kryzysu wywołanego wirusem COVID-19, zawierając mocniejsze strategiczne sojusze z innymi liniami lotniczymi. Tak zapowiada dyrektor handlowy narodowego przewoźnika Lucie Guillemette.
Air Canada odnotowała w drugim kwartale bieżącego roku stratę w wysokości 1,26 mld dolarów. Przed rokiem w analogicznym okresie narodowe linie lotnicze Kanady zarobiły 257 mln dolarów. Przychody przewoźnika z Ameryki Północnej spadły o 89 proc. Oferowanie natomiast w miesiącach od marca do końca czerwca zmniejszyło się aż o 92 proc.

Narodowe linie lotnicze z Kraju Klonowego Liścia przewidują w trzecim kwartale bieżącego roku nieznaczną poprawę sytuacji, chociaż w najtrudniejszym okresie zawiesiły 30 krajowych tras i przestały w ogóle obsługiwać osiem miejsc docelowych. Najbardziej ucierpiały Gaspe w stanie Quebec, Bathurst w stanie Nowy Brunszwik i Kingston w Ontario, które straciły wszystkie dotychczasowe usługi lotnicze. Porty w Wabush w prowincji Nowa Fundlandia i Labrador oraz Baie Comeau, Val d’Or i Mont Joli w stanie Quebec, a także North Bay z Ontario pozostały aktywne dzięki Sunwing Airlines lub innym regionalnym przewoźnikom.

A220 odpowiedzią na bieżący rynek

Zarządzający przewoźnikiem, któremu największe dochody przynosiły rejsy długodystansowe, przewidują ciężką jesień i zimę dla całej branży, a także powrót do popytu sprzed wybuchu pandemii najwcześniej za trzy lata. Skasowane usługi znikną na dłuższy okres. Ponadto z floty wycofywane są starsze modele Airbusa. Niektóre trasy będzie jednak obsługiwać A220. Wąskokadłubowy samolot pasażerski średniego zasięgu, posiadający 133 miejsc dla podróżnych, idealnie wpisuje się w bieżące zapotrzebowanie rynku.

Air Canada wznowiła w ostatnich tygodniach międzykontynentalne rejsy z Toronto do Monachium i Rzymu, a także z Montrealu do Londynu i Genewy. Przed końcem sierpnia do siatki połączeń linii lotniczych wrócą również Amsterdam, Barcelona i Wiedeń. Kolejne trasy będą już planowane przy współpracy z dwoma innymi członkami sojuszu Star Alliance, a konkretnie z United Airlines oraz Lufthansą. – To pozwoli nam zmniejszyć ryzyko i poprawić globalną ofertę – przekonuje Guillemette.

Japonia opcją rozszerzenia działalności

– Mamy okazję wzmocnić nasze umowy z innymi przewoźnikami, a także wypracować kolejne opcje w nowej rzeczywistości podczas trwającej i nasilającej się pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Poszukujemy takich możliwości, które mogą dać nam więcej korzyści na rynkach, na których działamy. To też dotyczy Azji, a zwłaszcza Japonii, gdzie możemy rozszerzyć naszą działalność – podkreśliła dyrektor handlowy Air Canada. – Ożywienie na trasach transatlantyckich będzie powolnym i nierównomiernym procesem, uwzględniając obowiązujące ograniczenia w podróżowaniu po niektórych krajach. Wznowiliśmy kilka połączeń do wybranych miast Stanów Zjednoczonych i będziemy kontynuować w trzecim kwartale selektywną odbudowę naszej sieci – dodała Guillemette.

Air Canada to największe linie lotnicze w kraju Klonowego Liścia. Obsłużyły w minionym roku 51 mln pasażerów. Przewoźnik jest jedynym międzynarodowym operatorem w Ameryce Północnej, który otrzymał cztery gwiazdki w rankingu niezależnej brytyjskiej firmy badawczej Skytrax. Przed wybuchem pandemii dysponowały flotą 189 maszyn, obsługujących 222 destynacje na całym świecie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air Canada tnie 30 krajowych tras. Trzy ośrodki stracą wszystkie loty

Pasażer i linie lotnicze

Air Canada tnie 30 krajowych tras. Trzy ośrodki stracą wszystkie loty

Rafał Dybiński 07 lipca 2020

Sieć połączeń Air Canada zwiększy się do 97 tras

Pasażer i linie lotnicze

Sieć połączeń Air Canada zwiększy się do 97 tras

Rafał Dybiński 01 czerwca 2020

 

COVID przyśpiesza koniec ery boeingów B747

Pasażer i linie lotnicze

COVID przyśpiesza koniec ery boeingów B747

08 sierpnia 2020

EasyJet planuje 1000 lotów dziennie i nowe trasy

Pasażer i linie lotnicze

EasyJet planuje 1000 lotów dziennie i nowe trasy

08 sierpnia 2020

Niemcy pracują nad własną rakietą nośną

Biznes i przemysł

Niemcy pracują nad własną rakietą nośną

08 sierpnia 2020

Port Olsztyn-Mazury: Liczba pasażerów sukcesywnie rośnie

Infrastruktura i lotniska

Port Olsztyn-Mazury: Liczba pasażerów sukcesywnie rośnie

07 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5