Linie lotnicze uruchomiły dwa nowe połączenia do Rosji i odebrały trzeci samolot z rodziny A320neo. Przewoźnik spodziewa się zostać jednym z największych operatorów rodziny A320neo w rejonie Azji Środkowej i krajach Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP).
Przewoźnik z Kazachstanu, Air Astana, uruchomił nowe loty z Astany do dwóch miejsc w Rosji – miast Tiumeń i Kazań. Nowa trasa Astana – Tiumeń wystartowała 2 czerwca 2018 roku i jest obsługiwana trzy razy w tygodniu – w poniedziałki, środy i soboty. Pasażerowie podróżują na pokładzie Embraera 190 z 9 miejscami w klasie biznes i 88 w klasie ekonomicznej. Długość lotu z Astana – Tiumeń to 1 godzina 40 minut, a lotu powrotnego – 1 godzina 30 min. Z Frankfurtu do Tiumienia polecimy trzy razy w tygodniu przez Astanę (niedziele, wtorki i piątki). Połączenie Tyumen – Astana – Frankfurt jest oferowane raz w tygodniu, w soboty.
Druga nowa trasa Air Astany: Astana – Kazań, została otwarta 3 czerwca. Loty odbywają się w niedziele, obsługiwane przez Airbusy A320 i Embraery E190. Nowy kierunek uzupełnia istniejący lot Ałmaty – Kazań, który działa dwa razy w tygodniu we wtorki i piątki. Czas trwania lotu z Astany do Kazania to 2 godz. 35 min, a lotu powrotnego – 2 godz. 20 min. Pasażerom z długimi godzinami transferu w Astanie oferuje się program Air Astana Stopover Holidays, który obejmuje nocleg w hotelu na jedną noc ze śniadaniem i transferem na lotnisko w cenie od 1 dolara.
Ostatnia rozbudowa sieci połączeń zbiega się z dostarczeniem drugiego Airbusa A321neo. Air Astana odebrała samolot 2 czerwca. Nowa, wąskokadłubowa maszyna oferuje 179 miejsc (28 w klasie biznes, i 151 w klasie ekonomicznej) w układzie dwóch klas. Podobnie jak pierwszy A321neo, drugi jest wyposażony w system IFE. Airbusy będą obsługiwały trasy krajowe oraz międzynarodowe Air Astana, w tym loty do Rosji, Gruzji, Turcji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Azji Środkowej i Chin. W sumie linia lotnicza zamówiła 17 samolotów rodziny A32oneo z dwoma dostarczonymi wcześniej. Pozostałe 15 samolotów ma zostać dostarczonych w ciągu najbliższych dwóch lat, aby Air Astana mogła pochwalić się jedną z najmłodszych flot na świecie.
Air Astana spodziewa się zostać jednym z największych operatorów rodziny A320neo w rejonie Azji Środkowej i krajach Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP). Na początku grudnia 2017 roku przewoźnik poinformował o zakończeniu budowy centrum lotniczego i technicznego w Astanie. Zapewni wsparcie techniczne dla Air Astana, a także dla innych przewoźników obsługujących loty do Kazachstanu. Firma nie ogłosiła jeszcze daty otwarcia.
W marcu przewoźnik podpisał
umowę interline z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Bilety sprzedawane są na zasadzie "jednego biletu". Pasażerowie LOT-u skorzystają z partnerstwa z kazachstańskim przewoźnikiem, które obejmuje możliwość zakupu biletu łączonego, w konkurencyjnej cenie na loty do Ałmaty przez Astanę (na połączenia LOT i Air Astana). Oczekuje się, że spowoduje to szybki wzrost usług na rynku kazachstańskim.