Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air Asia Japan bankrutują


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-11-19 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air Asia Japan bankrutują
Fot. Tomasz Sniedziewski
Linie Air Asia Japan, które w październiku ogłosiły koniec działalności ze względu na problemy finansowe, złożyły do sądu wniosek o upadłość. Spółka zależna z grupy malezyjskiej Air Asia nie poradziła sobie ze skutkami kryzysu wywołanego wirusem COVID-19.
Do tokijskiego Sądu Rejonowego wpłynął wniosek Air Asia Japan o ustanowienie upadłości. Według lokalnych mediów, zadłużenie przewoźnika wynosi około 21,7 mld jenów, co stanowi równowartość 176 mln euro. Japońska spółka, należąca do malezyjskiej grupy tanich linii lotniczych Air Asia, szczególnie ucierpiała na kryzysie, związanym z pandemią koronawirusa.
  
Nie jest to zaskoczeniem, bowiem o tym, że japoński oddział Air Asia zamyka działalność, linie informowały w ubiegłym miesiącu. „Ograniczenia w podróżowaniu i niepewność, którą wywołały, poważnie obniżyły popyt na podróże służbowe i rekreacyjne, co skutkowało redukcją lotów oraz uziemieniem samolotów. Czynniki te w dużym stopniu wpłynęły na zdolność spółki do kontynuowania działalności” – napisała wówczas spółka w specjalnym oświadczeniu.

Linie odwołały wówczas wszystkie loty, deklarując, że do klientów, którzy wykupili bilety, odezwą się w ciągu tygodnia. Wyznaczony przez sąd prawnik, zajmujący się ochroną firmy przed wierzycielami, podczas konferencji prasowej wyznał jednak, iż jest mało prawdopodobne, aby firma zwróciła 23 tys. biletów kupionych przez pasażerów. Ich łączna wartość to około… 520 mld jenów (4,2 mld euro).

Wcześniej AirAsia Japan również przestała działać w 2013 roku, jednak powróciła na rynek w 2017 roku. W kwietniu, na skutek pandemii, linie uziemiły swoją flotę, aby wznowić swoje usługi w sierpniu tego roku.

Air Asia Japan dysponowała flotą trzech airbusów A320-200. Linie lotnicze obsługiwały przed wybuchem pandemii krajowe rejsy do Fukuoki, Osaki, Sapporo, Sendai, Tokio, Nagoi oraz Naha na Okinawie. Poza tym przewoźnik obsługiwał również międzynarodowe połączenia do Pusan i Seulu w Korei Południowej, a także do Tajpej na Tajwanie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Norwegian złożył wniosek o sądową ochronę w Irlandii

Prawo i polityka

Norwegian złożył wniosek o sądową ochronę w Irlandii

Rafał Dybiński 19 listopada 2020

LOT o powrocie B737 MAX: Czekamy na EASA

Pasażer i linie lotnicze

LOT o powrocie B737 MAX: Czekamy na EASA

Emilia Derewienko 19 listopada 2020

Air Asia Japan odwołała wszystkie loty i zakończyła działalność

Biznes i przemysł

Air Asia Japan odwołała wszystkie loty i zakończyła działalność

Rafał Dybiński 06 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5