Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

81 proc. podróżnych jest gotowa do lotu w ciągu roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
81 proc. podróżnych jest gotowa do lotu w ciągu roku
fot. Piotr Bożyk
Badanie przeprowadzone przez firmę Honeywell wśród prawie 900 respondentów z Bliskiego Wschodu, Turcji i Europy Środkowo-Wschodniej wykazało, że pomimo ograniczenia liczby podróży lotniczych podczas pandemii COVID-19, większość podróżnych jest gotowa na ponowny lot w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W ankiecie wskazano również najważniejsze czynniki, które są kluczowe, aby zwiększyć zaufanie pasażerów lotniczych.

Anonimowa ankieta ujawniła, że pomimo globalnego spowolnienia ruchu turystycznego w 2020 r. jedna trzecia respondentów (34%) stwierdziła, że podczas pandemii odbyła lot. Spośród dwóch trzecich (66%), które stwierdziły, że nie leciały samolotem, 81% uznało, że byliby gotowi do odbycia lotu w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Ponadto czterech na 10 respondentów (42%) wskazało, że są skłonni rozważyć lot w czasie pandemii, pod warunkiem, że porty i linie lotnicze podejmą odpowiednie środki ostrożności w zakresie bezpieczeństwa i higieny.

W oparciu o nową technologię w stosunku do tradycyjnych procesów, prawie dwie trzecie respondentów (65%) jest za używaniem światła ultrafioletowego (UV) do czyszczenia kabin linii lotniczych zamiast prowadzenia ręcznego czyszczenia przez personel linii lotniczej (12%) lub samodzielnym czyszczeniem siedziska (16%).

– Wyniki ankiety pokazują, że większość podróżnych spodziewa się ponownego lotu w ciągu najbliższych 12 miesięcy, ale są zaniepokojeni obecną sytuacją. Priorytetowe są dla nich wytyczne dotyczące dystansu społecznego i środków ochrony osobistej podczas lotu. Czyszczenie powierzchni jest niezwykle ważne dla pasażerów i oczekują tu wykorzystywania nowych technologii, takich jak czyszczenie promieniami UV zamiast tradycyjnych metod – powiedział Anthony Florian, wiceprezes Airlines, EMEAI, Honeywell Aerospace. – Honeywell oferuje obecnie różnorodne rozwiązania higieniczne, takie jak system ochrony przed promieniowaniem UV i środki ochrony osobistej, w tym maseczki i rękawice, które możemy zaoferować liniom lotniczym, aby zaspokoić potrzeby ich pasażerów. Będziemy nadal rozmawiać z liderami branży na temat rodzajów nowych produktów i usług, które możemy wspierać, aby dalej dbać i monitorować czystość ich samolotów – dodał Florian.

Badanie wykazało również, jak poważnie respondenci podchodzą do środków higieny i bezpieczeństwa związanych z podróżami lotniczymi. Prawie połowa (49%) wszystkich respondentów wskazała, że chce mieć pewność co do czystości powierzchni lotnisk i samolotów, obowiązkowego stosowania środków ochrony indywidualnej, takich jak maska i rękawice, oraz zdolności do zachowania dystansu społecznego przed ponownym rozważeniem latania. Prawie dwie trzecie respondentów stwierdziło, że chciałoby zobaczyć wprowadzenie zaawansowanych systemów czyszczenia, takich jak światło UV, które jest używane przed wejściem na pokład.

Nic dziwnego, że w przypadku respondentów, którzy zamierzają podróżować w krótkim okresie, przeważająca większość (81%) wskazała trzy najbardziej pożądane produkty, które linie lotnicze powinny oferować jako bezpłatne na pokładzie: maseczki, środek antybakteryjny do rąk i chusteczki do dezynfekcji.

Ta nieformalna i anonimowa ankieta internetowa objęła 884 respondentów z Bliskiego Wschodu, Turcji i Europy Środkowo-Wschodniej oraz niewielką liczbę z innych części Europy. Większość, 61%, była w wieku od 25 do 34 lat (32%) i od 45 do 54 lat (29%). Badani podróżni latają jednakowo w celach biznesowych i rekreacyjnych, a 68% lata co najmniej pięć razy w roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lotnisko Chopina: Zakupy w Baltonie z dostawą do Strefy VIP Line

Pasażer i linie lotnicze

Lotnisko Chopina: Zakupy w Baltonie z dostawą do Strefy VIP Line

inf. pras. 22 czerwca 2023

Polacy częściej zwracają oczy ku Francji, USA i Portugalii

Pasażer i linie lotnicze

6 rzeczy, które możesz zrobić na lotnisku, by nie czekać bezczynnie

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lotnisko Chopina: Zakupy w Baltonie z dostawą do Strefy VIP Line

Pasażer i linie lotnicze

Lotnisko Chopina: Zakupy w Baltonie z dostawą do Strefy VIP Line

inf. pras. 22 czerwca 2023

Polacy częściej zwracają oczy ku Francji, USA i Portugalii

Pasażer i linie lotnicze

6 rzeczy, które możesz zrobić na lotnisku, by nie czekać bezczynnie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5