Partner serwisu
Prawo i polityka

60 mln dolarów rocznej straty El Al i groźba przerwania działalności

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Simple Flying

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
60 mln dolarów rocznej straty El Al i groźba przerwania działalności
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze El Al odnotowały w ubiegłym roku stratę netto na poziomie 60 mln dolarów, która okazała się większa o osiem mln dolarów niż w 2018 roku. Narodowy przewoźnik powietrzny Izraela obsłużył jednak więcej pasażerów i zwiększył przychody.

2019 rok był ekscytującym rokiem dla El Al. Przewoźnik wycofał starsze odrzutowce, takie jak Boeing 747, odbierając czternaście zupełnie nowych Dreamlinerów, a także modernizując niektóre modele samolotów posiadanej floty.

Odnowiona flota i wstrzymane inwestycje

Pod względem finansowym linia lotnicza zwiększyła swoje przychody o dwa procent do poziomu 2,18 mld dolarów. Koszty operacyjne spadły o około jeden procent do 1,83 mld dolarów. Koszty wynagrodzeń wzrosły o 35 mln dolarów ze względu na nowe umowy płacowe i szkolenia pilotów, którzy zmienili maszyny. Inne koszty w wysokości 17,4 mln dolarów dotyczyły konserwacji i zakupu części zamiennych do nowych Boeingów 787. Ubiegłoroczne przychody z rejsów pasażerskich wzrosły o 2,5 proc. To dało 48,5 mln dolarów. Spadły jednak o trzynaście mln dolarów przychody z transportów towarowych. Sternicy przewoźnika tłumaczyli to słabością globalnego rynku oraz poważną konkurencją i negatywnym wpływem kursów walutowych.

El Al skupił się na wycofaniu starszych samolotów. Boeingi 747 były pożeraczami paliwa. Nowsze, bardziej oszczędne Boeingi 787 obniżą koszty długoterminowe. Ponadto linia lotnicza staje się bardziej konkurencyjna dzięki stylowemu produktowi pokładowemu. Aktualnie jednak z powodu pandemii aż 90 proc. zatrudnionych korzysta z urlopów bezpłatnych. Kierownictwo i członkowie zarządu zmniejszyli wynagrodzenie o 20 proc. Inwestycje natomiast zostały wstrzymane lub anulowane. Niektóre samoloty pasażerskie są wykorzystywane do wspierania operacji cargo. Kontynuowane są także rejsy repatriacyjne. Przewoźnik zwrócił leasingodawcom trzy leasingowane maszyny i odwołał także dzierżawę dwóch B737-300.

"Poważne wątpliwości co do kontynuacji istnienia"

Linia lotnicza współpracuje również z Ministerstwem Finansów w celu uzyskania rządowego finansowania w wysokości przynajmniej 400 mln dolarów. Zagroziła przy tym nawet przerwaniem działalności jeśli nie uzyska wsparcia. "Biorąc pod uwagę niepewność związaną z uzyskaniem wspomnianej pomocy, która jest niezbędna, aby umożliwić spółce zaradzenie konsekwencjom kryzysu na tym etapie, szacuje się, że istnieją poważne wątpliwości co do kontynuacji jej istnienia" – głosi stanowcze oświadczenie przewoźnika z Izraela.

Linie lotnicze El Al rozpoczęły działalność w 1948 roku. Główną bazą narodowego przewoźnika Izraela jest port lotniczy Ben Guriona. 45 samolotów floty latało przed wybuchem pandemii do 42 destynacji. El Al zatrudniają 3570 pracowników na stałe i 2608 na krótkoterminowych umowach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

El Al złamał 41-letnią zasadę nielatania w szabat

Prawo i polityka

El Al złamał 41-letnią zasadę nielatania w szabat

Mateusz Kieruzal 18 października 2023

El Al poleci z Tel Awiwu do Australii

Pasażer i linie lotnicze

El Al poleci z Tel Awiwu do Australii

Mateusz Kieruzal 18 marca 2023

Piloci B777 El Al chcieli zbojkotować lot premiera

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

El Al złamał 41-letnią zasadę nielatania w szabat

Prawo i polityka

El Al złamał 41-letnią zasadę nielatania w szabat

Mateusz Kieruzal 18 października 2023

El Al poleci z Tel Awiwu do Australii

Pasażer i linie lotnicze

El Al poleci z Tel Awiwu do Australii

Mateusz Kieruzal 18 marca 2023

Piloci B777 El Al chcieli zbojkotować lot premiera

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5