Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

"Chińska wielka trójka" znów odnotowuje wzrosty rok do roku na trasach krajowych


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2020-10-19 07:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

"Chińska wielka trójka" znów odnotowuje wzrosty rok do roku na trasach krajowych
fot. China Eastern Airlines
Trzy największe linie lotnicze w Chinach odnotowały we wrześniu wzrosty pasażerów rok do roku na trasach krajowych, co jest pierwszym tego typu wydarzeniem od początku pandemii koronawirusa.
Według opublikowanych danych przewozowych za wrzesień, linie należące do “Chińskiej wielkiej trójki”, czyli Air China, China Southern Airlines oraz China Eastern Airlines, przewiozły w tym miesiącu na trasach krajowych większą liczbę pasażerów niż przed rokiem. Dobre wiadomości, szczególnie krzepiące w czasach pandemii, nie dotyczą jednak ruchu pasażerskiego na trasach międzynarodowych, gdzie ograniczenia w podróżowaniu powodują, że w dalszym ciągu należy mówić o daleko posuniętej stagnacji.

Dynamiczny miesięczny wzrost popytu

We wrześniu na pokładach samolotów Air China gościło 7,82 mln pasażerów, w tym 7,78 na trasach krajowych. W ujęciu globalnym, to o 6,9 proc. więcej niż w sierpniu, choć to wciąż o 16,6 proc. podróżnych mniej niż przed rokiem. Na trasach krajowych wzrost w przewozach pasażerskich w porównaniu z sierpniem wyniósł 7 proc., natomiast w perspektywie rok do roku 1,3 proc. Sierpniowe oferowanie (ASK) na trasach krajowych wzrosło o 5,6 proc. r.d.r, i o 4,6 proc. w porównaniu z sierpniem. Popyt (RPK) wzrósł o 0,1 proc. r.d.r. oraz o 9,2 proc. w porównaniu z sierpniem.

Największy przewoźnik lotniczy w Państwie Środka, czyli linie lotnicze China Southern Airlines, przewiózł we wrześniu 11,1 mln pasażerów na trasach krajowych, o 2,5 proc. więcej niż przez rokiem oraz o 8 proc. więcej niż w sierpniu. Na trasach krajowych i międzynarodowych linie lotnicze z siedzibą w Kantonie przewiozły łącznie 11,2 mln pasażerów, o 12 proc. mniej niż we wrześniu 2019 r. Oferowanie (ASK) na trasach krajowych wrosło o 6,6 proc. r.d.r. oraz o 6,3 proc. w porównaniu z sierpniem. Popyt (RPK) wzrósł we wrześniu o 1,6 proc. r.d.r. oraz o prawie 13 proc. w porównaniu z sierpniem.

China Eastern Airlines przewiozły we wrześniu na trasach krajowych 8.9 mln pasażerów, o 1,2 proc. więcej niż przed rokiem i o 5,1 proc. więcej niż w sierpniu. Na wszystkich trasach (krajowych oraz międzynarodowych) przewoźnik przewiózł 9 mln pasażerów, co przekłada się na 14 proc. spadek r.d.r.

Linie lotnicze China Eastern były jednym z prekursorów sprzedaży nielimitowanych biletów okresowych mających w założeniu stymulować ruch lotniczy na trasach krajowych. Wrześniowe wyniki wydają się potwierdzać powodzenie strategii - w ujęciu r.d.r. przewoźnik zwiększył oferowanie (ASK) o 8,5 proc., najwięcej spośród “Wielkiej trójki”. W porównaniu z sierpniem oferowanie wzrosło o 2,5 proc. W tym samym miesiącu popyt (RPK) wzrósł o 3,6 proc. r.d.r. oraz o 7,6 proc. w porównaniu z sierpniem.

Na odbudowę rentowności wciąż trzeba poczekać

Wrześniowe wyniki przewozowe “Chińskiej wielkiej trójki” są potwierdzeniem systematycznej odbudowy ruchu pasażerskiego na trasach krajowych od czasu ogłoszenia przez władze Chin zwycięstwa nad pandemią koronawirusa. Krajowy ruch pasażerski, który w tym miesiącu po raz pierwszy przekroczył miesięczny poziom sprzed roku, według raportów napędzany jest silnym popytem. W pierwszym tygodniu października, będącego okresem świąt państwowych w Chinach, linie lotnicze z Państwa Środka przewiozły 13 mln pasażerów, operując liczbę lotów zbliżoną do poziomu sprzed pandemii. Mimo pozytywnych wyników przewozowych, nie należy spodziewać się na razie powrotu rentowności. Według nieoficjalnych informacji, dane finansowe za II kw. roku wskazują na to, że przewoźnicy są wciąż dotknięci finansowo skutkami pandemii.

Działania zmierzające do odbudowy przewozów krajowych, choć na razie nie przekładają się zysk linii lotniczych, stanowią jednak ważny krok w kierunku normalizacji. - Najnowsze działanie marketingowe, polegające na sprzedaży biletów okresowych, powinno być oceniane jako sukces w kategorii wpływu na postrzeganie podróży przez społeczeństwo, niezależnie od tego czy jest rentowne, przekonuje Xiong Wei, analityk branży lotniczej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
China Southern Airlines startują z rekordową emisją obligacji

Biznes i przemysł

China Southern Airlines startują z rekordową emisją obligacji

Tomasz Śniedziewski 15 października 2020

China Eastern Airlines dokapitalizowane kwotą 4,6 mld dolarów

Prawo i polityka

China Eastern Airlines dokapitalizowane kwotą 4,6 mld dolarów

Tomasz Śniedziewski 13 października 2020

 

Porty z Seulu i Tokio złożyły oferty na doradcę strategicznego CPK

Infrastruktura i lotniska

Porty z Seulu i Tokio złożyły oferty na doradcę strategicznego CPK

20 października 2020

El Al wznawia sześć tras z Tel Awiwu, w tym dwie do USA

Pasażer i linie lotnicze

El Al wznawia sześć tras z Tel Awiwu, w tym dwie do USA

20 października 2020

Warszawa: Pandemia a hałas. Co dalej z OOU Chopina?

Infrastruktura i lotniska

Warszawa: Pandemia a hałas. Co dalej z OOU Chopina?

20 października 2020

Finnair likwiduje prawie 700 miejsc pracy

Pasażer i linie lotnicze

Finnair likwiduje prawie 700 miejsc pracy

20 października 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5