Port Lotniczy Gdańsk za sześć miesięcy tego roku ma lepsze wyniki w liczbie obsłużonych pasażerów oraz operacji startów i lądowań. Dobre są też wyniki finansowe spółki.
W ciągu dwóch kwartałów 2025 roku gdańskie lotnisko gościło w sumie 3 336 120 pasażerów. To więcej o 12,1% niż w tym samym okresie 2024 roku. Operacji lotniczych było 27 836, o 7% więcej niż rok temu.
– Idziemy zgodnie z planem. To, co sobie założyliśmy, realizujemy. Pod koniec roku będziemy mieć na pewno ponad 7 milionów pasażerów, choć za wcześnie jeszcze, by mówić jak dużo ponad siedem. Za nami pierwsza połowa roku, ta gorsza połowa. W ostatnich latach silnikiem napędowym dla gdańskiego lotniska były loty czarterowe, a one na większą skalę zaczęły się w czerwcu. Po trzecim kwartale będziemy wiedzieli więcej – powiedział prezes Portu Lotniczego Gdańsk Tomasz Kloskowski.
Wśród najpopularniejszych kierunków, które w pierwszej połowie 2025 roku wybierali pasażerowie, nie ma zmian w kolejności. Najwięcej osób podróżowało na trasie Gdańsk-Londyn (262 902), Gdańsk-Oslo (227 001) i Gdańsk-Kopenhaga (204 290). W ruchu nieregularnym (czartery, general aviation, wojskowe, inne) od stycznia do końca czerwca tego roku było w Gdańsku 244 205 pasażerów, o 9% więcej niż w porównywalnym czasie 2024.
W okresie I-VI 2025 spółka Port Lotniczy Gdańsk wypracowała 37,7 mln zł zysku ze sprzedaży (5% więcej niż w I-VI 2024) i 29 mln zł zysku netto (10,3% więcej niż w I-VI 2024).
– Na nieustający rozwój gdańskiego lotniska ma wpływ ruch turystyczny i biznesowy oraz decyzje o podróżach, które podejmują nasi mieszkańcy. Wpływa na to przede wszystkim dobra sytuacja gospodarcza Pomorza, koniunktura w portach morskich, w branży offshore, rozbudowa terminali portowych i przygotowania do realizacji elektrowni jądrowej. Gospodarka generuje ruch lotniczy, przyjeżdżają na Pomorze projektanci, konsultanci, inżynierowie i ludzie szeroko związani z biznesem – dodał Tomasz Kloskowski.
Największy udział w rynku lotniczym w Gdańsku w pierwszym półroczu 2025 w ruchu regularnym miała linia lotnicza Wizz Air. Zrealizowała 43,5% połączeń, następny był Ryanair (37,3%). Na kolejnych miejscach były Polskie Linie Lotnicze LOT (4,8%), Lufthansa (4,3%) i KLM (3,7%).
W obsłudze towarów i poczty w gdańskim porcie w ciągu pół roku obsłużono 5 364 ton cargo.
Pasażerowie w poszczególnych miesiącach 2025 roku: - Styczeń 428 546
- Luty 458 033
- Marzec 492 169
- Kwiecień 588 067
- Maj 649 466
- Czerwiec 719 839
Aktualna siatka połączeń z Gdańska:
Ryanair: Aarhus, Alicante, Barcelona-El Prat, Belfast, Bratysława, Brindisi, Bristol, Burgas, Cork, Chania, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Lublin, Malaga, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Neapol, Newcastle, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Podgorica, Praga, Ryga, Rzym-Ciampino, Santorini, Skelleftea, Sztokholm-Arlanda, Vaxjo, Wenecja, Wrocław, Zadar;
Wizz Air: Aberdeen, Alesund, Alicante, Barcelona El-Prat, Bergen, Billund, Budapeszt, Bukareszt, Burgas, Dortmund, Eindhoven, Goteborg, Hamburg, Haugesund, Heraklion, Kopenhaga, Larnaka, Leeds-Bradford, Liverpool, Londyn-Luton, Madera, Malaga, Mediolan-Malpensa, Oslo-Gardermoen, Oslo-Torp, Paryż-Beauvais, Rejkiawik-Keflavik, Rzym-Fiumicino, Split, Stavanger, Sztokholm-Arlanda, Teneryfa, Tirana, Tromso, Trondheim, Turku;
LOT: Warszawa, Rzeszów, Stambuł (start 14 stycznia 2026);
Lufthansa: Frankfurt, Monachium;
Norwegian: Bergen, Oslo-Gardermoen;
KLM: Amsterdam KLM;
SAS: Kopenhaga;
Eurowings: Dusseldorf;
Finnair: Helsinki;
Swiss: Zurych.