Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

32. airbus A220-300 dla airBaltic przyleciał do Rygi. Największa flota A220 w Europie


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-10-05 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

32. airbus A220-300 dla airBaltic przyleciał do Rygi. Największa flota A220 w Europie
fot. airBaltic
Łotewski airBaltic powitał w piątek (1 października) w Rydze swojego 32. airbusa A220-300 o rejestracji YL-ABF. Kolejna maszyna to kontynuacja zaplanowanych dostawy na ten rok i pochodzi z drugiego zamówienia 30 samolotów tego typu złożonego w maju 2018 r.
To już 32 samoloty A220-300

32. samolot A220 o numerze seryjnym MSN 55133 i rejestracji YL-ABF, to jeden z 50 airbusów A220-300 zamówionych przez airBaltic i ostatni z siedmiu samolotów, które przewoźnik z Łotwy zaplanował odebrać w tym roku. Samoloty A220 łotewskiej linii zabierają na pokład 149 pasażerów.

Od maja 2020 r. wszystkie loty airBaltic obsługuje jednym typem samolotu – airbusem A220-300, minimalizując w ten sposób złożoność floty i korzystając z dodatkowej wydajności zapewnianej przez wspomniane samoloty. Flota A220-300 airBaltic jest najliczniejszą na świecie i zarazem największą flotą A220 w Europie. Obecnie największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (50), airBaltic (32) oraz Swiss (30).

Nowoczesny samolot, który spełnił oczekiwania linii

Airbus A220-300 spełnił oczekiwania firmy, zapewniając lepsze ogólne osiągi, oszczędność paliwa i wygodę zarówno dla pasażerów, jak i personelu pokładowego i kokpitowego. Ten samolot oferuje doskonałe wrażenia z lotu, oferując pasażerom takie korzyści, jak szersze siedzenia, większe okna, więcej miejsca na bagaż podręczny w kabinie czy ulepszone toalety. Nowy samolot jest również znacznie cichszy - z czterokrotnie mniejszą emisją hałasu. Co więcej, w tej chwili jest to najbardziej ekologiczny samolot komercyjny na świecie, ponieważ jest pierwszym odrzutowcem, który ma przejrzystą deklarację wpływu na środowisko w całym cyklu życia, pomagając zmniejszyć emisje CO2 i NOX odpowiednio o 20 i 50 proc.

Wsparcie rządu i mniejsza półroczna strata

Przypomnijmy, że 17 sierpnia Gabinet Ministrów Republiki Łotewskiej, jako większościowy akcjonariusz airBaltic, zatwierdził inwestycję 90 mln euro w kapitał własny przewoźnika z Łotwy. Teraz decyzja czeka na akceptację Komisji Europejskiej. - Wsparcie naszego większościowego akcjonariusza w przezwyciężeniu kryzysu odzwierciedla uznanie pozytywnego wpływu airBaltic na gospodarkę Łotwy - podkreślił Martin Gauss, prezes airBaltic. Inwestycja ma zostać zwrócona państwu łotewskiemu w postaci wpływów ze sprzedaży akcji podczas planowanej pierwszej oferty publicznej airBaltic w przyszłości.

Niedawno przewoźnik z Łotwy poinformował w oficjalnym komunikacie o półrocznej stracie w wysokości 61,5 mln euro. Dla porównania pierwsze sześć miesięcy ubiegłego roku zakończono z 184,8 mln euro na minusie. Przychody osiągnęły poziom 50 mln euro. To o 40 proc. mniej niż w tym samym okresie 2020 roku. Liczby obsłużonych pasażerów i zrealizowanych lotów spadły odpowiednio o 59 proc. oraz 51 proc. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Prezentacja A220 w Warszawie

Mieliśmy okazję przekonać się w locie pokazowym nad Warszawą jak efektywny jest odrzutowiec nowej generacji producenta z Europy Zachodniej. Samolot zaprezentowały w stolicy Polski właśnie linie airBaltic. Więcej na ten temat można przeczytać w artykule "Polecieliśmy A220-300 nad Warszawą. Żadna magia, ale najnowsza technologia".

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dubaj dołączył do miejsc docelowych rejsów airBaltic. Najdłuższa trasa z Rygi

Pasażer i linie lotnicze

Dubaj dołączył do miejsc docelowych rejsów airBaltic. Najdłuższa trasa z Rygi

Rafał Dybiński 28 września 2021

Polecieliśmy A220-300 nad Warszawą. "Żadna magia, ale najnowsza technologia"

Pasażer i linie lotnicze

Polecieliśmy A220-300 nad Warszawą. "Żadna magia, ale najnowsza technologia"

Rafał Dybiński 20 września 2021

31. airbus A220-300 dla airBaltic już w stolicy Łotwy

Biznes i przemysł

31. airbus A220-300 dla airBaltic już w stolicy Łotwy

Rafał Dybiński, Piotr Bożyk 16 września 2021

 

Jest zgoda UTK na pociąg RegioJet z Warszawy do Amsterdamu i Brukseli

Pasażer i linie lotnicze

Jest zgoda UTK na pociąg RegioJet z Warszawy do Amsterdamu i Brukseli

12 października 2021

Wizyta trenera Arsenalu w pawilonie Emirates na Expo 2020

Biznes i przemysł

Wizyta trenera Arsenalu w pawilonie Emirates na Expo 2020

12 października 2021

MSE: Ryanair zakazał kilku pasażerom z biletami wejścia do samolotu

Pasażer i linie lotnicze

MSE: Ryanair zakazał kilku pasażerom z biletami wejścia do samolotu

12 października 2021

Ponad 2500 anulacji lotów Southwest Airlines i spadek cen akcji

Pasażer i linie lotnicze

Ponad 2500 anulacji lotów Southwest Airlines i spadek cen akcji

12 października 2021

Delta wznowi wiosną rejsy z Pragi do Nowego Jorku

Pasażer i linie lotnicze

Delta wznowi wiosną rejsy z Pragi do Nowego Jorku

12 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5