Partner serwisu
Biznes i przemysł

Linie Singapore wycofują pierwszego Airbusa A380. Co z przyszłością pasażerskiego giganta?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Linie Singapore wycofują pierwszego Airbusa A380. Co z przyszłością pasażerskiego giganta?
fot. Flight Mode Blog
Linie lotnicze Singapore Airlines wycofują ze swojej floty pierwszy egzemplarz największego pasażerskiego samolotu świata – Airbusa A380. To daje podstawy do dyskusji na temat przyszłości tego szerokokadłubowca wśród pozostałych światowych przewoźników.

Przewoźnik lotniczy z Singapuru potwierdził, że ma zamiar zwrócić swojego Airbusa A380 niemieckiej firmie leasingowej zamiast przedłużania umowy. Ostatni lot maszyny odbył się 10 czerwca – A380 pokonał trasę z Londynu do Singapuru. Było to zwieńczenie 10-letniego funkcjonowania tego giganta we flocie Singapore Airlines – pierwszy lot tego samolotu miał odbył się w październiku 2007 roku. Kolejne cztery A380 zostaną zwrócone do końca 2018 roku, a pozostałych kilkanaście sztuk przejdzie przebudowę kabiny.

Wycofanie się Singapore Airlines z eksploatacji największej pasażerskiej maszyny świata może stać się przyczynkiem do dyskusji na temat przyszłości Airbusa A380. Wcześniej linie lotnicze Emirates zdecydowały się odroczyć dostawy zamówionych już samolotów tego typu.
  
Jak informowaliśmy na początku czerwca, pomimo zapewnień producenta, że projekt może być rentowny, zamówienia na A380 spływają bardzo wolno. Airbus planuje ograniczyć produkcję szerokokadłubowca w 2018 roku do tylko jednego egzemplarza miesięcznie. Z kolei w roku 2019 producent przewiduje budowę zaledwie 8 maszyn. Koncern podjął taką decyzję po analizie zamówień i potrzeb rynku. Firma nie przedstawiła jednak planów produkcji Airbusa A380 po 2019 roku.

Wbrew wcześniejszym przewidywaniom, Airbus A380 nie cieszy się wśród linii lotniczych wielką popularnością. Przewoźnicy zamawiają bowiem mniej dużych, czterosilnikowych samolotów, takich jak A380 i Boeing 747, na korzyść mniejszych, ale skutecznych samolotów dwusilnikowych w rodzaju 737 MAX i A321neo. Zabierają one na pokład mniej pasażerów, ale właśnie dzięki temu są bardziej dyspozycyjne i siatkę połączeń z ich wykorzystaniem łatwiej jest zaprojektować. Są też tańsze w zakupie i utrzymaniu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Maersk Air Cargo odebrały pierwszego boeinga B777F

Biznes i przemysł

Maersk Air Cargo odebrały pierwszego boeinga B777F

Piotr Bożyk 16 lipca 2024

Arabia Saudyjska zamówiła kolejne airbusy A330 MRTT

Biznes i przemysł

Mitsubishi składa wniosek o likwidację spółki tworzącej samoloty SpaceJet

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Tomasz Śniedziewski 29 kwietnia 2024

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Maersk Air Cargo odebrały pierwszego boeinga B777F

Biznes i przemysł

Maersk Air Cargo odebrały pierwszego boeinga B777F

Piotr Bożyk 16 lipca 2024

Arabia Saudyjska zamówiła kolejne airbusy A330 MRTT

Biznes i przemysł

Mitsubishi składa wniosek o likwidację spółki tworzącej samoloty SpaceJet

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Tomasz Śniedziewski 29 kwietnia 2024

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5