Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Nie ma chętnych na gigantycznego Airbusa A380

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-07-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Nie ma chętnych na gigantycznego Airbusa A380
Fot. Mohammed Zaheer, CC BY-SA 4.0Airbus A380 linii Emirates
Airbus poinformował, że w 2019 roku wyprodukuje tylko 8 gigantycznych Airbusów A380. Zamówienia na przyszły rok też nie są oszałamiające. Czy to początek końca projektów budowy gigantycznych czterosilnikowych transatlantyków?

Wiąże się to m.in. z postawą linii lotniczych Emirates, które zdecydowały się odroczyć dostawy zamówionych już A380. Francuska montownia twierdzi jednak, że utrzyma zapowiadaną niewielką produkcję 12 samolotów tego typu w przyszłym roku. Natomiast w 2019 roku produkcja dwupokładowych maszyn będzie już bardzo symboliczna – w Tuluzie powstanie zaledwie 8 maszyn. Koncern podjął taką decyzję po analizie zamówień i potrzeb rynku. Firma nie przedstawiła jednak planów produkcji Airbusa A380 po 2019 roku.

Co dalej z A380?

W pierwszej połowie roku z Tuluzy odleciało 6 największych pasażerskich samolotów świata. Trzy otrzymał Emirates, dwa Etihad, jeden odebrał Qatar. W 2015 roku Airbus uzyskał próg rentowność przy produkcji giganta, w rozwój którego zainwestował gigantyczną sumę 28 mld dolarów (pierwotnie oceniano, że, projekt, produkcja testowych egzemplarzy i konieczne poprawki oraz certyfikacja pochłoną niecałe 9 mld dolarów).

Do tej pory dostarczono 213 maszyn tego typu. Pierwszym ich użytkownikiem były linie lotnicze Singapore, które zaczęły komercyjne loty tym typem w 2007 roku. Najwięcej A380 posiada Emirates, który dysponuje 95 maszynami. I to właśnie Emirates prawdopodobnie zdecyduje o losie projektu, bowiem tylko on zastanawia się jeszcze nad zakupem większej partii samolotów. Przez 10 lat służby liniowej na pokładach A380 nie stała się krzywda żadnemu z pasażerów, których maszyna może zabrać prawie 500.

Koniec gigantycznych samolotów pasażerskich?

Ograniczenia produkcji A380 nie można rozpatrywać bez związku z planowanym końcem budowy Boeingów 747. Dostarczany właśnie liniom Korean Air samolot jest prawdopodobnie ostatnim w ogóle wyprodukowanym, o czym piszemy tutaj.

Prawdopodobnie przyszłość długodystansowych lotów będzie należała do mniejszych, dwusilnikowych, jednopokładowych konstrukcji, takich jak Airbus A350 czy Boeing 787 Dreamliner. Zabierają one na pokład mniej pasażerów, ale właśnie dzięki temu są bardziej dyspozycyjne i siatkę połączeń z ich wykorzystaniem łatwiej jest zaprojektować. Są też tańsze w zakupie i utrzymaniu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Mniejszy zysk i większe przychody Airbusa w półroczu 2023

Biznes i przemysł

Program airbusa A350XWB przekroczył 1000 sprzedanych samolotów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Mniejszy zysk i większe przychody Airbusa w półroczu 2023

Biznes i przemysł

Program airbusa A350XWB przekroczył 1000 sprzedanych samolotów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5