Partner serwisu
Biznes i przemysł

Emirates odnotowuje zysk trzydziesty raz z rzędu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Emirates Press

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Emirates odnotowuje zysk trzydziesty raz z rzędu
fot. Emirates
W opublikowanym sprawozdaniu rocznym za rok finansowy 2017-2018 (trwający do 31 marca 2018 roku) grupa Emirates wykazała zysk w wysokości 1,1 mld dolarów, co stanowi wzrost o 67% w stosunku do zeszłego roku. Przychód grupy wyniósł 27,9 mld dolarów, o 8% więcej niż w roku ubiegłym.

– Mimo poprawy warunki gospodarcze w roku 2017-18 pozostały trudne. W dalszym ciągu obserwowaliśmy niestabilność polityczną, gwałtowne wahania i dewaluacje walut w Afryce, wzrost cen ropy, przez co zwiększyły się nasze koszty, czy presję na obniżanie marż ze strony bezlitosnej konkurencji. Z drugiej strony skorzystaliśmy z poprawy koniunktury globalnej branży lotniczych przewozów cargo i względnego umocnienia kluczowych walut w stosunku do dolara amerykańskiego – mówi prezes Emirates, Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum.

Inwestycje i samoloty

W roku 2017-18 Grupa przeznaczyła łącznie 2,5 mld dolarów na nowe samoloty i wyposażenie, przejęcia spółek, nowoczesną infrastrukturę, najnowsze technologie i inicjatywy na rzecz pracowników.

W ciągu roku linie Emirates dokonały dwóch znaczących zamówień na nowe samoloty, zawierając wartą 15,1 mld dolarów umowę na 40 Boeingów 787-10 Dreamliner z terminem dostawy wyznaczonym na 2022 rok i umowę o wartości 16 mld dolarów na 36 Airbusów A380, która obejmuje opcję zakupu 16 samolotów.

Po zeszłorocznej rekordowej dostawie w ciągu jednego roku finansowego linie Emirates otrzymały w tym roku 17 nowych samolotów, w tym osiem Airbusów A380 i dziewięć Boeingów 777-300ER. Jednocześnie wycofano osiem starszych maszyn, wobec czego stan floty przewoźnika na koniec marca wyniósł 268 samolotów. Wymiana floty, która objęła łącznie 25 samolotów, była jednym z największych tego rodzaju przedsięwzięć zrealizowanych w ciągu jednego roku. W jej wyniku średni wiek floty Emirates utrzymuje się na niskim poziomie 5,7 lat, co wpisuje się w strategię Emirates, która zakłada utrzymanie młodej, nowoczesnej floty z korzyścią dla środowiska, działalności przewoźnika i klientów. Linia pozostaje największym na świecie operatorem Boeinga 777 i A380 – oba samoloty są dziś jednymi z najbardziej nowoczesnych i wydajnych szerokokadłubowych maszyn tego typu.

Nowe kierunki, nowe biznesy


W ciągu roku linie Emirates otworzyły dwa nowe kierunki dla pasażerów: Phnom Penh (Kambodża) i Zagrzeb (Chorwacja). Ponadto przewoźnik zwiększył oferowanie na 15 dotychczasowych trasach, zapewniając pasażerom jeszcze większy wybór godzin lotu i połączeń przesiadkowych.

Linie Emirates rozszerzyły także swoją ofertę dla pasażerów poprzez umowy z partnerami strategicznymi. W ciągu roku 2017-18 przewoźnik zawarł ważne porozumienia z liniami flydubai i Cargolux, zwiększając wybór dostępnych połączeń – odpowiednio pasażerskich i towarowych. W dodatku linie Emirates zostały upoważnione do przedłużenia współpracy z liniami Qantas do 2023 r.

Pomimo sytuacji politycznej, która wpływała na zapotrzebowanie na loty i korekty cen biletów wywołane silną konkurencją, linie Emirates zdołały zwiększyć przychód do 25,2 mld dolarów. Pierwszy od wielu lat spadek dolara amerykańskiego względem walut na większości spośród kluczowych rynków, na których działa przewoźnik, przyniósł zwiększenie przychodu Emirates o 180 mln dolarów.

Z kolei całkowite koszty operacyjne wzrosły o 7% w porównaniu z rokiem finansowym 2016-17. Średnia cena paliwa lotniczego w ciągu roku wzrosła gwałtownie o 15%. Ze względu na większe o 3% dostawy paliwa związane ze wzrostem oferowania wydatki na paliwo wzrosły aż o 18% w stosunku do roku ubiegłego do 24.7 mld AED (6,7 mld USD). Paliwo stanowi obecnie 28% kosztów operacyjnych w porównaniu z 25% w roku 2016-2017 i pozostaje znaczną częścią wydatków ponoszonych przez linie.

Rekordowa liczba przewiezionych pasażerów

Linie Emirates z powodzeniem wytrzymały silną presję konkurencji na wszystkich rynkach, zwiększając zysk do 762 mln dolarów, co stanowi wzrost o 124% w stosunku do zeszłorocznych wyników, oraz odnotowując marżę zysku w wysokości 3%. Całkowity wzrost liczby pasażerów odzwierciedla zapotrzebowanie wśród pasażerów na loty supernowoczesnymi samolotami Emirates na dogodnych trasach przez port przesiadkowy w Dubaju.

Emirates przewiozły rekordową liczbę 58,5 mln pasażerów (wzrost o 4%) i uzyskały współczynnik wypełnienia miejsc (Passenger Seat Factor) na poziomie 77,5%. Wyższy współczynnik wypełnienia miejsc w porównaniu z zeszłorocznym (75,1%) to wynik skutecznego zarządzania oferowaniem w obliczu braku stabilności politycznej i silnej konkurencji na wielu rynkach pomimo nieznacznego wzrostu (2%) zdolności przewozowej.

Plany na przyszłość

Na rok 2018-19 linie Emirates zapowiedziały otwarcie nowych połączeń do Londynu-Stansted w Wielkiej Brytanii i Santiago w Chile oraz wprowadzenie dodatkowego lotu Dubaj-Auckland przez Bali, a także zwiększenie oferowania na dotychczasowych trasach.

Emirates SkyCargo zanotowała bardzo dobre wyniki w okresie ożywienia na rynku i nadal odgrywa ważną rolę w rozwoju działalności firmy, przynosząc 14% całkowitego przychodu linii z transportu.

Pomimo trudności na rynku i przy stale zmieniającym się zapotrzebowaniu na przewozy towarowe, linie lotnicze cargo Emirates odnotowały przychód w wysokości 3,4 mld dolarów, co stanowi wzrost o aż 17% w porównaniu z rokiem poprzednim. Natomiast pojemność samolotów przewoźnika wzrosła nieznacznie o 2% do poziomu 2,6 mln ton.

W tym roku zysk z przewozu towarów w przeliczeniu na tonokilometr (FTKM) zwiększył się o 14%, co wiązało się z bardzo korzystnymi warunkami rynkowymi dla branży i osłabieniem dolara amerykańskiego względem najważniejszych walut.

Flota towarowa Emirates SkyCargo liczyła łącznie 13 Boeingów 777F. Oprócz usług cargo w nowo otwartych rejsach pasażerskich, linie Emirates SkyCargo uruchomiły nowe połączenia towarowe do Maastricht (Holandia), Luksemburga i Aguadilli (Portoryko).

Emirates SkyCargo wciąż opracowuje innowacyjne, zindywidualizowane produkty skierowane do najważniejszych sektorów przemysłu. W listopadzie przewoźnik podpisał list intencyjny ze strefą Dubai CommerCity w celu opracowania nowych rozwiązań dla branży e-commerce z wykorzystaniem Dubaju jako węzła komunikacyjnego.

W ciągu roku linie Emirates SkyCargo wprowadziły Emirates Fresh – usługę transportu produktów łatwo psujących się takich jak świeże kwiaty cięte, owoce i warzywa. Z myślą o lekach wrażliwych na temperatury przewoźnik zainaugurował program korytarzy farmaceutycznych, zapewniając lepszą ochronę na każdym etapie przewozu, a we współpracy z firmą DuPont opracował powłokę termoizolacyjną najnowszej generacji White Cover Xtreme, która chroni wrażliwe towary.

Hotele Emirates odnotowały przychód w wysokości 203 mln dolarów, co stanowi nieznaczny wzrost o 1% w porównaniu z rokiem poprzednim w warunkach silnej konkurencji na rynku, zwłaszcza w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Emirates: Naszym celem jest, by A380 wrócił jeszcze w tym roku (Wywiad)

Biznes i przemysł

Emirates: Naszym celem jest, by A380 wrócił jeszcze w tym roku (Wywiad)

Emilia Derewienko 18 kwietnia 2021

Podróżni oceniają Emirates na pięć gwiazdek

Pasażer i linie lotnicze

Koronawirus. Emirates ponownie otwierają swoje poczekalnie na całym świecie

Pasażer i linie lotnicze

Koronawirus. Emirates zwróciły swoim klientom 1,4 miliarda dolarów

Biznes i przemysł

Zagraniczne źródła potwierdzają: Trwają masowe zwolnienia w Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Obsługa naziemna Emirates obsłużyła ostatnie loty, ale to nie było pożegnanie

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Emirates: Naszym celem jest, by A380 wrócił jeszcze w tym roku (Wywiad)

Biznes i przemysł

Emirates: Naszym celem jest, by A380 wrócił jeszcze w tym roku (Wywiad)

Emilia Derewienko 18 kwietnia 2021

Podróżni oceniają Emirates na pięć gwiazdek

Pasażer i linie lotnicze

Koronawirus. Emirates ponownie otwierają swoje poczekalnie na całym świecie

Pasażer i linie lotnicze

Koronawirus. Emirates zwróciły swoim klientom 1,4 miliarda dolarów

Biznes i przemysł

Zagraniczne źródła potwierdzają: Trwają masowe zwolnienia w Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Obsługa naziemna Emirates obsłużyła ostatnie loty, ale to nie było pożegnanie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5