Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Chińskie cła mogą zaszkodzić MAX-om


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-04-05 14:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Financial Times

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chińskie cła mogą zaszkodzić MAX-om
Fot. Boeing
Akcje Boeinga spadły na nowojorskiej giełdzie o 7 proc. po tym, jak na chińskiej liście towarów z USA objętych 25-proc. cłem znalazły się wąskokadłubowe samoloty producenta. Nie wiadomo póki co, w jakim stopniu wpłynie to na zamówienia na MAX-y, które cieszyły się do tej pory dużym popytem wśród azjatyckich linii.
Donald Trump ogłosił w marcu wprowadzenie 25-procentowego cła na import do USA stali i 10-procentowego na import aluminium. Boeing, największy eksporter ze Stanów Zjednoczonych, rykoszetem odczuje skutki sankcji, jeśli odwet Chin dojdzie do skutku. Dla Boeinga to ważny rynek – producent dostarczył tam 22 proc. swoich produktów. Cła dotyczą samolotów o ciężarze własnym od 15 do 45 ton, ale zależnie od definicji tej danej powstaje znak zapytania co do losu B737 MAX 8, bo większe MAX 9 i MAX 10 nie unikną nowego cła.

Według FlightGlobal od października ubiegłego roku Boeing otrzymał zamówienia tylko na 65 737-7, wszystkie od przewoźników z Ameryki Północnej, w porównaniu do całkowitego portfela rodzinnego MAX, który obecnie wynosi ponad 4000 maszyn. Najpopularniejszy wariant MAX – 737-8 jest cięższy od poprzednika, jego operacyjny ciężar własny wynosi 45 070 kg — wynika z dokumentu Boeinga o danych technicznych.

Chiny są największym rynkiem eksportowym Boeinga, a 737 najpopularniejszą maszyną wśród klientów. Firma poinformowała, że do końca roku planuje dostarczyć prawie 100 737 MAX do chińskich linii lotniczych. Chiny są na końcowym etapie rozwoju własnego krajowego pretendenta do modelu 737. Co ciekawe, jednocześnie chiński Comac zapowiedział masową produkcję samolotów C919, które mają być azjatyckim odpowiednikiem 737. Mimo opóźnień w harmonogramie lotów testowych, pierwsza maszyna ma trafić do klienta w 2021 roku. Samolot C919 potrzebuje około 3-4 lat, by uzyskać certyfikat zdatności do lotu, wydawany przez Administrację Lotnictwa Cywilnego Chin.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: Przez Singapur do Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Nowej Zelandii

Biznes i przemysł

LOT: Przez Singapur do Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Nowej Zelandii

inf. pras./red. 05 kwietnia 2018

Indyjski rynek lotniczy rozrasta się. Kolejne zamówienie na 75 MAX-ów

Biznes i przemysł

Indyjski rynek lotniczy rozrasta się. Kolejne zamówienie na 75 MAX-ów

Emilia Derewienko 05 kwietnia 2018

Air Lease Corporation kupuje osiem kolejnych MAX-ów

Biznes i przemysł

Air Lease Corporation kupuje osiem kolejnych MAX-ów

Emilia Derewienko 03 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS