Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Znaczenie i rola CPK w powojennej odbudowie Ukrainy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
31-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Centralny Port Komunikacyjny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Znaczenie i rola CPK w powojennej odbudowie Ukrainy
fot. CPK
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) może odegrać kluczową rolę w powojennej odbudowie Ukrainy i jej drogi do integracji z Unią Europejską (UE). Zaangażowanie CPK w odbudowę Ukrainy zostało niedawno podkreślone poprzez podpisanie porozumienia Ukraine Business Compact podczas konferencji Ukraine Recovery Conference w Londynie.

Ukraine Business Compact stanowi zobowiązanie czołowych firm do wspierania Ukrainy w jej odbudowie, pomagając krajowi wyjść z wojny jako silniejsze i zamożniejsze państwo. Zaangażowanie CPK w tę inicjatywę jest potwierdzeniem znaczenia infrastruktury transportowej, która według szacunków Międzynarodowego Funduszu Walutowego może generować 3 dolary PKB na każdy 1 dolar zainwestowany w perspektywie długoterminowej.

– Nasze wsparcie dla Ukrainy w jej wysiłkach na rzecz odbudowy i na drodze do przystąpienia do UE pozostaje niezmienne. Postrzegamy Ukrainę jako kluczowego partnera regionu, a zwiększenie jej bliskości z UE stanowi dla nas wyzwanie, któremu wspólnie sprostamy. Już teraz dzielimy się ze stroną ukraińską naszymi standardami kolejowymi i współpracujemy w zakresie transgranicznych połączeń kolejowych z Polską – podkreślił znaczenie tego zobowiązania Mikołaj Wild, prezes CPK.



Jednym z kluczowych filarów ukraińskiego planu odbudowy jest rozwój infrastruktury kolejowej. Już w styczniu tego roku CPK i Koleje Ukraińskie podpisały porozumienie w sprawie rozwoju nowych połączeń kolejowych między Polską a Ukrainą, w tym linii kolei dużych prędkości Warszawa- Lwów-Kijów.

CPK planuje w tym roku ogłosić przetarg na studium wykonalności dla transgranicznej linii kolejowej biegnącej do Lwowa zgodnej z europejskim rozstawem szyn. Linia Kolei Dużych Prędkości Lublin-Lwów stworzyłaby najkrótsze i najszybsze połączenie między centralną Polską a Ukrainą, odgrywając istotną rolę w odbudowie kraju i jego połączenia z UE. Linia jest planowana zarówno dla ruchu pasażerskiego, jak i towarowego ze wszystkimi parametrami technicznymi zapewniającymi pełną kompatybilność z normami UE dotyczącymi infrastruktury kolejowej.

– Docelowy czas podróży na przyszłej linii Warszawa-Lwów wyniesie około 3 godzin – dodał Mikołaj Wild. Linia ta nie tylko stworzyłaby najszybsze połączenie między Polską a Ukrainą, ale także zapoczątkowałaby rozwój ukraińskiego systemu Kolei Dużych Prędkości. Ma ona strategiczne znaczenie dla całego regionu.

W przyszłości linia może zostać przedłużona dalej ze Lwowa do Kijowa, tworząc szkielet nowej ukraińskiej sieci Kolei Dużych Prędkości. Taka linia mogłaby również zostać wytyczona ze Lwowa na południe do Rumunii. Stworzyłoby to najkrótsze połączenie północ-południe między portami bałtyckimi i czarnomorskimi, eliminując konieczność przekraczania Karpat. Zwiększyłoby to przepływ towarów i pasażerów wzdłuż osi północ-południe, wzmacniając szlaki transportowe i zwiększając mobilność wojskową w regionie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kuś: Nie CPK a przeniesienie Lotniska Chopina

Infrastruktura i lotniska

Kuś: Nie CPK a przeniesienie Lotniska Chopina

Mateusz Kieruzal 14 listopada 2023

Prezydent w nowym Sejmie o CPK i portach

Prawo i polityka

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin i Chopin poradzą sobie, CPK to projekt polityczny

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Konferencja „Lotniska hubowe i ich otoczenie. Synergia kluczem do sukcesu”

Infrastruktura i lotniska

Konferencja „Lotniska hubowe i ich otoczenie. Synergia kluczem do sukcesu”

inf. pras. 09 listopada 2023

Tusk: Wolę taksówką dojechać do Gdańska niż pociągiem do CPK

Infrastruktura i lotniska

Tusk: Wolę taksówką dojechać do Gdańska niż pociągiem do CPK

Redakcja/przegląd prasy 08 listopada 2023

Czy branża półprzewodników ominie Polskę przez brak CPK?

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Kuś: Nie CPK a przeniesienie Lotniska Chopina

Infrastruktura i lotniska

Kuś: Nie CPK a przeniesienie Lotniska Chopina

Mateusz Kieruzal 14 listopada 2023

Prezydent w nowym Sejmie o CPK i portach

Prawo i polityka

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin i Chopin poradzą sobie, CPK to projekt polityczny

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Konferencja „Lotniska hubowe i ich otoczenie. Synergia kluczem do sukcesu”

Infrastruktura i lotniska

Konferencja „Lotniska hubowe i ich otoczenie. Synergia kluczem do sukcesu”

inf. pras. 09 listopada 2023

Tusk: Wolę taksówką dojechać do Gdańska niż pociągiem do CPK

Infrastruktura i lotniska

Tusk: Wolę taksówką dojechać do Gdańska niż pociągiem do CPK

Redakcja/przegląd prasy 08 listopada 2023

Czy branża półprzewodników ominie Polskę przez brak CPK?

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5