Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Wright Electric przetestuje silnik dla samolotu elektrycznego easyJet


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-02-02 18:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wright Electric przetestuje silnik dla samolotu elektrycznego easyJet
Fot. Wright Electric
Wright Electric przetestuje silnik dla samolotu elektrycznego easyJet
Wright Electric przetestuje silnik dla samolotu elektrycznego easyJet
Amerykańska firma Wright Electric zamierza przeprowadzić w przyszłym roku testy naziemne silnika przeznaczonego do napędzania elektrycznego samolotu pasażerskiego. Natomiast testy nowej jednostki napędowej w locie zaplanowane są za trzy lata.
Firma buduje silnik elektryczny o mocy 1,5 MW i przetwornicę 3kV do konwersji prądu stałego na prąd zmienny, który będzie podstawą proponowanego zespołu napędowego samolotu. Brytyjski niskokosztowiec EasyJet jest partnerem w programie rozwoju 186-miejscowego samolotu elektrycznego, znanego jako Wright 1, i twierdzi, że silnik i wentylator zostały pokazane 30 stycznia br. podczas specjalnej prezentacji w Nowym Jorku.

Jeffrey Engler, szef Wright Electric, twierdzi, że firma zamierza uczynić lotnictwo komercyjne bardziej przyjaznym dla środowiska, a program silników megawatowych to kolejny krok w urzeczywistnieniu naszej misji. EasyJet twierdzi, że testy w locie silnika mają się odbyć w 2023 r. Samolot, dla którego testy aerodynamiczne będą przebiegać równolegle z projektem silnika elektrycznego, planowany jest do wejścia do służby w 2030 r.

Wright Electric prowadzi także rozmowy z BAE Systems, które dotyczą systemów kontroli lotu oraz zarządzania energią. Program rozwoju nowego silnika jest kolejnym krokiem w kierunku budowy elektrycznego samolotu wąskokadłubowego. EasyJet wskazał, że elektryczny samolot o zasięgu 300 mil morskich (555 km) może potencjalnie obsługiwać wiele krajowych i krótkich międzynarodowych tras w swojej sieci.

- Technologia akumulatorów i baterii rozwija się w szybkim tempie, a liczne agencje rządowe USA finansują obecnie badania nad lotnictwem elektrycznym. Wszystkie te zmiany pomagają nam lepiej widzieć przyszłość bardziej zrównoważonych operacji. Widzimy bardziej niż kiedykolwiek przyszłość, która nie jest wyłącznie oparta na paliwowych silnikach odrzutowych - powiedział Johan Lundgren, dyrektor naczelny easyJet.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT i Condor: Dobra decyzja, ale wyzwań nie brakuje [komentarze]

Pasażer i linie lotnicze

LOT i Condor: Dobra decyzja, ale wyzwań nie brakuje [komentarze]

Łukasz Malinowski 02 lutego 2020

MON: Podpisano umowę na zakup 32 F-35A

Biznes i przemysł

MON: Podpisano umowę na zakup 32 F-35A

Avgeek 01 lutego 2020

Za 10 lat easyJet chce latać elektrycznymi samolotami

Pasażer i linie lotnicze

Za 10 lat easyJet chce latać elektrycznymi samolotami

Leonard Dolecki 30 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5