Lotnisko Chopina chce wprowadzić zakaz tankowania z pasażerami na pokładzie. Do tej pory z takiej możliwości często korzystały linie Wizz Air. Jak węgierski przewoźnik odnosi się do zapowiadanych zmian? – Zminimalizujemy ich wpływ na klientów. Procedury tankowania mogą wpływać na przebieg niewielkiej liczby naszych lotów – komentuje.
Jak podaje pasażer.com, warszawski port przygotowuje się do wprowadzenia całkowitego zakazu tankowania z pasażerami na pokładzie, co tłumaczy względami bezpieczeństwa, a dokładniej zaleceniami inspektorów Państwowej Straży Pożarnej.
Tankowanie z pasażerami jest dopuszczalne przez IATA pod kilkoma warunkami, m.in. wymagana jest asysta lotniskowej straży pożarnej (za którą płaci przewoźnik) oraz wyznaczenie dróg ewakuacyjnych, na których nie może być jakichkolwiek przeszkód.
Z możliwości tankowania z pasażerami na pokładzie najczęściej korzystają linie niskokosztowe np. Wizz Air, dzięki czemu udaje im się skrócić czas postoju maszyny na lotnisku do 30-35 minut. W komentarzu dla Rynku Lotniczego przedstawiciele węgierskiej linii podkreślają – Wizz Air zawsze ściśle przestrzega lokalnych przepisów i regulacji obowiązujących na wszystkich 145 lotniskach, na których linia prowadzi swoją działalność. Pomimo faktu, iż zmiany dotyczące procedur tankowania na Lotnisku Chopina mogą wpływać na przebieg niewielkiej liczby lotów WIZZ, linia zminimalizuje ich wpływ na klientów i, jeśli będzie to konieczne, podejmie stosowne działania – dodają przy tym.
Istotne zmiany procedur tankowania przełożą się na efektywność prowadzenia operacji lotniczych na Lotnisku Chopina. Przypomnijmy też, że od wiosny 2018 roku Okęcie wprowadzi w życie
ciszę nocną, co także bardzo skomplikuje prowadzenie operacji na lotnisku i będzie wielkim wyzwaniem dla portu oraz przewoźników.
Wizz Air urósł o 22% w 2018 roku i planuje rozszerzyć swoją działalność na Lotnisku Chopina o 8. samolot w bazie. Obecnie Wizz Air oferuje niskokosztowe loty z Warszawy do 47 miast. 2018 roku linia Wizz Air będzie dysponować łącznie 25 samolotami w Polsce, a zespół pracowników przewoźnika będzie składać się z ponad 1000 osób zatrudnionych w pięciu bazach: w Warszawie, Katowicach, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu.
Ze względu na skalę lotniska i liczbę operacji lotnisko Chopina jest wyjątkowe. Jak jego obsługa różni się od innych krajowych portów pytaliśmy
w rozmowie prezesem ORLEN Aviation Robertem Czaplą. Spółka jest obecna na 11 krajowych portach, w tym właśnie na Okęciu.