Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air przegrywa z chaosem na niebie. Odwołuje 10 proc. lotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-07-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Wizz Air przegrywa z chaosem na niebie. Odwołuje 10 proc. lotów
fot. Wizz Air
Wizz Air, węgierskie linie lotnicze, ogłosiły, że ograniczą liczbę lotów wykonywanych przez resztę okresu wakacyjnego. Przewoźnik anuluje 10 proc. zaplanowanych rejsów, aby wyjść zwycięsko z trwającego na europejskim niebie chaosu podróży lotniczych. Linie mimo 300-proc. wzrostu ruchu zanotowały kilkusetmilionową stratę. – Kiedy pojawia się inflacja i presja na wydatki gospodarstw domowych, następuje znaczne przesunięcie w kierunku tanich przewoźników i będziemy na to gotowi – mówi József Varadi, wskazując, że linie są gotowe na wypełnienie ewentualnie powstałej luki w podaży miejsc na europejskim niebie.

Dyrektor generalny węgierskich linii lotniczych Wizz Air, József Varadi, zakomunikował, że odwołania lotów wyniosą ostatecznie 10 proc. Wcześniej linie 11 lipca poinformowały o pomniejszeniu siatki połączeń o pięć proc.

– Zmagamy się z trudną sytuacją, jeśli chodzi o braki kadrowe na lotniskach i wśród kontroli ruchu lotniczego – powiedział agencji Bloomberga, József Varadi – Zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej ograniczyć naszą przepustowość, aby stworzyć więcej możliwości i większy bufor – dodał dyrektor przewoźnika.

Ogłoszenie o anulacjach pojawia się tuż po ogłoszeniu przez przewoźnika wyników za pierwszy kwartał, w których budżetowy operator odnotował stratę w wysokości 453 mln euro, pomimo ponad 300-proc. wzrostu zarówno ilości przewiezionych pasażerów, jak i przychodów. Tanie linie lotnicze obsłużyły ponad 12 milionów podróżnych w całej Europie, osiągając przychód w wysokości 808,8 milionów euro, podczas gdy przychody z biletów wzrosły o prawie 250 proc.

Podaż o 30 proc. większa niż rekordowym 2019 r.

Wizz Air początkowo powstrzymywał się od zmniejszania przepustowości tak samo, jak niektórzy konkurenci, ponieważ lotniska, z których połączenia obsługuje przewoźnik, generalnie borykają się z mniejszym ograniczeniem liczby pracowników niż największe lotnicze huby. Nawet po poważniejszych cięciach liczby połączeń dokonanych w lipcu liczba zaoferowanych foteli w sezonie letnim jest o 30 proc. większa w porównaniu z 2019 roku, co jest jedną z największych zwyżek w branży.

Jednak ciągłe zakłócenia, odwołania lotów i trwający kryzys paliwowy zwiększyły koszty jednostkowe o ponad 150 proc., co przyczyniło się do odnotowania kilkuset milionowej straty w trzech pierwszych miesiącach nowego roku obrotowego.

– Podczas gdy odbudowujemy linię lotniczą na większą skalę, pozostajemy bardzo świadomi trudnej sytuacji makroekonomicznej i operacyjnej – powiedział Varadi. – Ceny paliw za pierwszy kwartał były dwukrotnie wyższe niż przed pandemią. Utrzymujące się ograniczenia związane z COVID-19, wojna na Ukrainie i zakłócenia łańcucha dostaw wpływające na kontrolę ruchu lotniczego, bezpieczeństwo i zasoby operacji naziemnych wpłynęły na naszą operacyjność – wskazał dyrektor węgierskich linii.

Flota będzie rosła

Varadi powiedział, że nie ma planów ograniczania floty, a Wizz Air jest zainteresowany terminowymi dostawami nowych odrzutowców przez Airbusa, spodziewając się, że trudniejszy sytuacja gospodarcza spowoduje rezygnacje z zamówionych maszyn przez inne linie.

– Widzieliśmy to wiele razy i znamy tą książkę kucharską – powiedział Varadi Bloombergowi. – Kiedy pojawia się inflacja i presja na wydatki gospodarstw domowych, następuje znaczne przesunięcie w kierunku tanich przewoźników i będziemy na to gotowi – dodał.

Analityk Bernstein, Alex Irving, powiedział, że trendy przychodów w Wizz Aira umacniają się, a poziom wypełnienia miejsc w tym miesiącu przekroczył 90 proc. Istniejąca sieć połączeń zyskuje dodatkową przepustowość, co powinno regularnie zwiększać przychody jednostkowe uzyskiwane przez węgierskiego operatora lotniczego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wizz Air wybrały ambasadorów zrównoważonego rozwoju

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wybrały ambasadorów zrównoważonego rozwoju

inf. pras. 01 września 2023

Wizz Air: Problemy z silnikami zmuszają do anulacji rejsów

Biznes i przemysł

61-milionowy zysk netto Wizz Aira na początku roku

Biznes i przemysł

61-milionowy zysk netto Wizz Aira na początku roku

Mateusz Kieruzal 04 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wizz Air wybrały ambasadorów zrównoważonego rozwoju

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wybrały ambasadorów zrównoważonego rozwoju

inf. pras. 01 września 2023

Wizz Air: Problemy z silnikami zmuszają do anulacji rejsów

Biznes i przemysł

61-milionowy zysk netto Wizz Aira na początku roku

Biznes i przemysł

61-milionowy zysk netto Wizz Aira na początku roku

Mateusz Kieruzal 04 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5