Wizz Air wykazał się najgorszą punktualnością wśród najbardziej ruchliwych linii lotniczych działających na brytyjskich lotniskach. Według odpowiednika tamtejszego Urzędu Lotnictwa Cywilnego – CAA, brytyjskie przewozy węgierskiego przewoźnika pod koniec 2017 roku były opóźnione średnio o 23 minuty.
Najbardziej punktualny SAS
Drugi najgorszy wynik przypadł Norwegian Air Shuttle, a następną pozycję w niechlubnym rankingu zajął Vueling Airlines, Thomas Cook Airlines i BMI Regional. Ranking obejmuje 44 linie lotnicze z co najmniej 2000 zaplanowanych lotów z brytyjskich lotnisk w zeszłym roku.
Linie lotnicze SAS są najbardziej punktualne, a samoloty zwykle startują z opóźnieniem zaledwie siedem minut. Aer Lingus ma drugi najlepszy wynik, a następnie Air France, Alitalia i Delta Air Lines. Średnie opóźnienie we wszystkich lotach wyniosło 15 minut.
Szczególnie ciężka pogoda
– Szereg problemów charakterystycznych dla Wielkiej Brytanii, w tym infrastruktura lotniska, zatory w przestrzeni powietrznej i ograniczenia czasu na start lub lądowanie, przyczyniają się do znacznie gorszej wydajności naszych tras w Wielkiej Brytanii w porównaniu z resztą naszej sieci – skomentowali wyniki przedstawiciele Wizz Air.
Jak tłumaczą przedstawiciele Wizz Air, zakłócenia spowodowane były przez "szczególnie ciężką zimową pogodę" w zeszłym roku i dodają, że linie lotnicze podejmują środki mające na celu poprawę punktualności, na przykład zbazowanie ośmiu samolotów w Wielkiej Brytanii w celu zmniejszenia narażenia na opóźnienia w ruchu przychodzącym.
Problem ze strajkami kontroli ruchu lotniczego
Norwegian Air Shuttle w Wielkiej Brytanii obsługują głównie krótkie połączenia z Londynu Gatwick, Manchesteru i Edynburga. Średnie opóźnienie wynoszące 22 minuty nie uwzględnia większości lotów norweskich długodystansowych z brytyjskich lotnisk, które są obsługiwane przez brytyjską filię.
Rzecznik Norwegian powiedział, że częste strajki kontroli ruchu lotniczego (ATC) w całej Europie i niekorzystna pogoda "nieodmiennie wpływają na punktualność" i są poza kontrolą linii lotniczych. Kontynuował: – Robimy wszystko, co możliwe, aby pasażerowie mogli jak najszybciej dotrzeć do celu.
– Norwegian dąży do ciągłego doskonalenia punktualności, a tam, gdzie czynniki pozostają pod naszą bezpośrednią kontrolą, wprowadziliśmy nowe środki, aby zapewnić naszym pasażerom płynną podróż – powiedział przedstawiciel Norwegian.
CAA twierdzi, że punktualność "ma wyraźnie znaczenie dla pasażerów linii lotniczych" i publikuje wyniki przewoźników, aby umożliwić im "dokonywanie świadomych wyborów, którymi liniami lotniczymi latać".
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.