Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic planuje duży rozwój na Heathrow

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Virgin Atlantic planuje duży rozwój na Heathrow
fot. Virgin Atlantic
Virgin Atlantic planuje dołączyć do swojej siatki z Heathrow trasy krótkodystansowe. Linia lotnicza planuje uzyskać dostęp do większej liczby slotów na londyńskim lotnisku w ramach planowanej rozbudowy portu.

Virgin Atlantic z lotniska Heathrow lata obecnie do 19 miejsc docelowych. Wszystkie te połączenia to trasy dalekiego zasięgu. Jednak linia lotnicza ogłosiła właśnie plany zwiększenia liczby realizowanych połączeń do 103, czyli o ponad pięć razy więcej niż obecnie. Kluczową częścią tej ekspansji jest uruchomienie lotów krajowych i krótkodystansowych.

Przewoźnik krajowy

Londyn Heathrow jest najbardziej ruchliwym lotniskiem w Wielkiej Brytanii i znajduje się w pierwszej dziesiątce najbardziej ruchliwych portów lotniczych na świecie. Obecnie z tego portu loty krajowe oferują linie British Airways i Flybe. Virgin Atlantic był częścią firmy, która kupiła Flybe na początku tego roku. Flybe lata obecnie do czterech miejsc docelowych z Heathrow, wszystkie to połączenia krajowe. Są to Aberdeen, Edynburg, Guernsey i Newquay.

Loty te prawdopodobnie będą obsługiwane przez Virgin Atlantic, ponieważ znajdują się w nowym planie połączeń przewoźnika. Virgin nie miałoby sensu konkurować z linią lotniczą, której częściowo jest właścicielem. Ponadto w Wielkiej Brytanii Virgin chce obsłużyć osiem kolejnych miejsc docelowych. Są to Inverness, Glasgow, Newcastle, Manchester, Liverpool, Exeter, Belfast City i Jersey.

Aspiracje krótkodystansowe

Pomimo wcześniejszych nieudanych prób uruchomienia lotów krótkodystansowych brytyjskie linie lotnicze próbują dalej. W planach jest uruchomienie 37 europejskich miejsc docelowych, od Lizbony do Sztokholmu i Tuluzy do Stambułu.

Uruchomienie kompletnej sieci krótkodystansowej pozwoliłoby linii lotniczej na dowożenie pasażerów do hubów, by mogli korzystać realizowanych przez linię i kluczowych dla niej lotów długodystansowych. Obecnie, jeśli pasażer z Monachium chce podróżować lotem Virgin Atlantic do Nowego Jorku, musi polecieć inną linią lotniczą, aby dotrzeć do Londynu.

Powoduje to ryzyko, że taki pasażer wybierze lot bezpośrednio z przewoźnikiem, takim jak Lufthansa, lub inną linię lotniczą, taką jak British Airways, gdzie lot jest obsługiwany jako połączenie łączone.

Dlaczego rozszerzenie?

Virgin Atlantic chce zakwestionować „dominację” IAG na londyńskim Heathrow. IAG jest właścicielem British Airways i posiada ponad 55% slotów na lotnisku. Virgin twierdzi, że żadna inna linia lotnicza nie ma więcej niż 5%.

W związku z tym linia lotnicza opowiada się za reformą sposobu przydzielania czasu na start lub lądowanie liniom lotniczym. Po budowie trzeciego pasa startowego na najbardziej ruchliwym lotnisku w Wielkiej Brytanii, być może pojawi się taka możliwość.

– Heathrow jest zdominowany przez jedną grupę linii lotniczych o wiele za długo. Trzeci pas startowy to okazja, aby zmienić status quo i stworzyć drugiego przewoźnika flagowego. Obniżyłoby to ceny biletów i dałoby pasażerom prawdziwy wybór, a także dałoby Wielkiej Brytanii realną szansę na zwiększenie powiązań handlowych i inwestycyjnych na całym świecie – powiedział Shai Weiss, CEO Virgin Atlantic.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dreamlinery Virgin Atlantic dolecą po raz pierwszy w historii do Brazylii

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Virgin Atlantic dolecą po raz pierwszy w historii do Brazylii

Rafał Dybiński 06 września 2023

Virgin Atlantic odebrały 10. airbusa A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic już oficjalnie w sojuszu SkyTeam

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic wracają z lotami do Szanghaju. Hongkong jeszcze nie latem

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic odebrały pierwszego airbusa A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic zaktualizowały politykę umundurowania

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic zaktualizowały politykę umundurowania

Rafał Dybiński 30 września 2022

Zobacz również:

Dreamlinery Virgin Atlantic dolecą po raz pierwszy w historii do Brazylii

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Virgin Atlantic dolecą po raz pierwszy w historii do Brazylii

Rafał Dybiński 06 września 2023

Virgin Atlantic odebrały 10. airbusa A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic już oficjalnie w sojuszu SkyTeam

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic wracają z lotami do Szanghaju. Hongkong jeszcze nie latem

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic odebrały pierwszego airbusa A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic zaktualizowały politykę umundurowania

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic zaktualizowały politykę umundurowania

Rafał Dybiński 30 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5