Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Używane B787 Dreamliner dla PLL LOT?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Używane B787 Dreamliner dla PLL LOT?
Fot. Tomás Del Coro/ Flickr
Szerokokadłubowa flota Polskich Linii Lotniczych LOT wkrótce powinna się powiększyć, albowiem narodowy przewoźnik chce pozyskać kilka maszyn z rynku wtórnego, gdyż odbiór fabrycznie nowych samolotów możliwy jest dopiero w następnej dekadzie. 19 B787-8 chcą sprzedać dwie chińskie linie lotnicze.

Systematycznie rośnie flota samolotów o wąskim kadłubie w LOT, czego efektem jest rozwój sieci połączeń krótko- i średniodystansowej. Tylko w ostatnich miesiącach przewoźnik uruchomił z Warszawy połączenia lotnicze do Taszkentu, Aten, Oradei, Rijadu, Lyonu, Larnaki, Innsbrucka i Lizbony. Wkrótce do sieci tras dołączą: Reykjavík, Malta, Paryż-Orly (loty z Krakowa) oraz Saloniki.

LOT – zgodnie ze strategią wzrostu na lata 2024-2028 – chciałby rozszerzyć liczbę kierunków dalekodystansowych, co jest konieczne, aby na Lotnisku Chopina stworzona została masa krytyczna, którą przeniesie się do Centralnego Portu Komunikacyjnego, lecz ograniczona dostępność samolotów szerokokadłubowych, zarówno z rynku pierwotnego, jak i wtórnego, skutecznie blokuje narodowego przewoźnika w realizacji założonych celów.

Pozyskiwanie fabrycznie nowych samolotów jest na razie niewykonalne, gdyż operator, który składa zamówienie u producenta bądź poprzez pośrednika (leasingodawcę), skazany jest na długoletnie oczekiwanie. Sloty producentów są już tak zablokowane, że odbiór samolotów zamówionych w taki sposób możliwy jest dopiero w następnej dekadzie. Na rynku pojawiła się możliwość pozyskania szerokokadłubowców z rynku wtórnego – najmniejsze Dreamlinery chcą sprzedać dwie chińskie linie lotnicze: China Southern Airlines sprzedają 10 B787-8, a Hainan Airlines sprzedają dziewięć B787-8.

Nowa strategia LOT-u zakłada, że do 2028 roku flota samolotów o szerokim kadłubie będzie liczyć 27 maszyn, więc polski przewoźnik zintensyfikował działania w celu pozyskania „Liniowców Marzeń” z rynku wtórnego, które pozwolą na uruchomienie nowych połączeń. Wśród potencjalnych kierunków są m.in. Boston, Hanoi, Kolombo, Pusan, Osaka, San Francisco, czy Waszyngton D.C. Kluczowe są połączenia do USA, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród pasażerów. W 2024 (dane za okres styczeń – październik) narodowy przewoźnik obsłużył 656 487 pasażerów, a samoloty latały wypełnione w 88 proc.

–  Od pewnego czasu rozważamy również pozyskanie samolotów z rynku wtórnego, szukamy okazji na rynku. Ze względu na spójność floty jesteśmy zainteresowani tylko Dreamlinerami. Dlaczego nie zamawiamy bezpośrednio u Boeinga? Chodzi oczywiście o długie terminy realizacji – najwcześniejsze możliwe to okolice 2030, 2031 roku – powiedział w rozmowie z portalem „fly4free.pl” Robert Ludera, dyrektor Biura Siatki Połączeń i Aliansów w PLL LOT.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

LOT dla szkół

Pasażer i linie lotnicze

LOT dla szkół

Mateusz Kieruzal 17 września 2025

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Pasażer i linie lotnicze

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Mateusz Kieruzal 18 września 2025

Wizz Air rośnie na rynku PLL LOT. Presja cenowa na horyzoncie

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

LOT dla szkół

Pasażer i linie lotnicze

LOT dla szkół

Mateusz Kieruzal 17 września 2025

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Pasażer i linie lotnicze

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Mateusz Kieruzal 18 września 2025

Wizz Air rośnie na rynku PLL LOT. Presja cenowa na horyzoncie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij