Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Ukraina integruje się lotniczo z UE


Wstecz Dalej

Autor:

Michał Szatkowski

Data publikacji:
2017-06-08 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ukraina integruje się lotniczo z UE
fot. Aero Icarus CC BY-SA 2.0
Obywatele Ukrainy od 11 czerwca nie będą potrzebowali wizy, żeby móc podróżować do krajów strefy Schengen. Rząd w Kijowie stara się, aby kraj był przygotowany infrastrukturalnie do zwiększonego ruchu międzynarodowego. Zmiany nie ominą także ukraińskich lotnisk.
„Infrastruktura łączy” – to motto Ministerstwa Infrastruktury Ukrainy w 2017 r. Od 11 czerwca obywatele Ukrainy będą mogli bez wizy podróżować do krajów strefy Schengen. Minister Infrastruktury Ukrainy, Władimir Omelian, podkreśla rolę lotnictwa w integracji Ukrainy z Unią Europejską. Zwraca jednak uwagę, że ceny połączeń są w dalszym ciągu zbyt wysokie, co ogranicza możliwości rozwoju tego sektora. Ludność Ukrainy to ponad 42 mln osób, podczas gdy, mimo rekordowego wzrostu ruchu pasażerskiego w zeszłym roku (około 30%), wszystkie lotniska obsłużyły jedynie około 13 mln pasażerów (tyle obsługuje sam Port Lotniczy Chopina w Warszawie). Ukraina powinna nadal wspierać liberalizację rynku lotniczego oraz stwarzać warunki, które przyciągałyby nowych przewoźników i zachęcały ich do otwierania nowych tras i zwiększania liczby lotów.

Omelian zwrócił uwagę, że zgodnie z danymi ICAO, w 2016 roku udział przewoźników niskokosztowych w ruchu międzynarodowym wyniósł około 30%. Liczba tanich linii na Ukrainie rośnie i musi rosnąć, żeby w wyniku konkurencji spadły ceny biletów lotniczych. W tym kontekście niepokoi polityka portów lotniczych w Kijowie wobec Ryanaira, który chciałby rozszerzyć swoją działalność na Ukrainę. Na przełomie października i listopada ruszają loty ze Lwowa do Berlina, Budapesztu, Eindhoven, Krakowa, Londynu, Memmingen i Wrocławia. Ryanair nie doszedł jednak do porozumienia z portami Żuliany i Boryspol. Za ich niechętne nastawienie odpowiada ukraiński przewoźnik Ukraine International Airlines, który obawia się utraty pozycji na rynku połączeń międzynarodowych.

W integracji lotniczej Ukrainy z UE mają też pomóc duże projekty infrastrukturalne, takie jak modernizacja systemu nawigacji powietrznej Ukrainy. Całkowity koszt tego projektu wynosi 117,5 mln euro przy dużym udziale środków europejskich. 7 czerwca EASA i SAAU (ukraiński ULC) zapoczątkowały nowy 3-letni projekt mający na celu wprowadzenie europejskich standardów zdatności do lotu na Ukrainie. Projekt jest kontynuacją podpisanego 16 stycznia porozumienia w sprawie integracji systemów certyfikacyjnych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Trump prywatyzuje amerykański system kontroli ruchu. Linie lotnicze są za

Prawo i polityka

Trump prywatyzuje amerykański system kontroli ruchu. Linie lotnicze są za

Justyna Urbaniak 07 czerwca 2017

Alitalia: 32 firmy zainteresowane majątkiem spółki

Pasażer i linie lotnicze

Alitalia: 32 firmy zainteresowane majątkiem spółki

Michał Szatkowski 07 czerwca 2017

 

Airbus: Latanie flotą mieszaną dla A320 i A380 zatwierdzone w Japonii

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: Latanie flotą mieszaną dla A320 i A380 zatwierdzone w Japonii

17 października 2021

PLAY doleci wiosną do trzech kolejnych miast Skandynawii

Pasażer i linie lotnicze

PLAY doleci wiosną do trzech kolejnych miast Skandynawii

17 października 2021

Airbus: Trzeci i ostatni A380 dla All Nippon Airways dostarczony

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: Trzeci i ostatni A380 dla All Nippon Airways dostarczony

16 października 2021

Volotea uruchomi dziewiątą krajową trasę z francuskiego Lille

Pasażer i linie lotnicze

Volotea uruchomi dziewiątą krajową trasę z francuskiego Lille

16 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5