Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Trwa budowa trzeciego lotniska dla Pekinu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Trwa budowa trzeciego lotniska dla Pekinu
fot. Pixabay
Przy budowie nowego megalotniska dla Pekinu pracuje 8000 robotników. Powstający na przedmieściach stolicy Chin port lotniczy ma być przystosowany do obsługi 75 mln pasażerów rocznie, a docelowo będzie ich obsługiwać ponad 100 mln.

Otwarcie w czerwcu

Inwestycja w nowe lotnisko dla Pekinu, choć prowadzona z rozmachem, jest konieczna do tego, by obciążyć dwa pozostałe lotniska obsługujące metropolię. Li Jianhua, wiceprezes Beijing City Planning New Airport Construction poinformował, że międzynarodowe lotnisko w Daxing ma zostać uruchomione w czerwcu 2019 roku. Tymczasem jeszcze w lipcu Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego (CAAC) podawała datę wrześniową.

Jak poinformował Li Jianhua, budowniczowie nowego lotniska pracują w tempie odpowiadającym postawieniu jednego 18-piętrowego budynku dziennie.

Szacuje się, że do 2025 roku istniejące już w stolicy Chin lotnisko i nowy port lotniczy będą obsługiwały łącznie 170 mln pasażerów rocznie, w tym 25 mln pasażerów lotów międzynarodowych. Nowy port będzie wyposażony w osiem pasów startowych. Koszt inwestycji to 9,35 mld dolarów.

Rynek rośnie, nowa infrastruktura jest konieczna

Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego przewiduje, że do 2020 r. istniejące lotniska w Pekinie, Manili i Singapurze osiągną pełną przepustowość. Jednocześnie do 2036 roku przez wszystkie światowe lotniska ma przewinąć się, zgodnie z szacunkami, 7,8 mld ludzi. Prawie połowa zostanie obsłużona w rejonie Azji i Pacyfiku.

Tymczasem główne chińskie linie lotnicze w pierwszej połowie roku odnotowały przede wszystkim pogorszenie wyników, ponieważ słabszy chiński juan i wyższe ceny paliw równoważyły ​​stale rosnący ruch pasażerski. Zysk netto w China Eastern Airlines za styczeń-czerwiec spadł o 48 procent – podała spółka.

– Chiński przemysł lotniczy w dalszym ciągu utrzymywał szybkie, ponad dwucyfrowe tempo wzrostu, ale jednocześnie musiał zmierzyć się z wyzwaniami, takimi jak gwałtowny wzrost cen paliw, duże wahania kursów walutowych i nasilająca się konkurencja na rynku – poinformował przewoźnik z Szanghaju.

Wyniki chińskich linii lotniczych

China Southern Airlines, największy przewoźnik w Azji, powiedział w tym tygodniu, że zysk spadł o 24 procent do 2,1 miliarda juanów. Jednakże, według niego, przychody wzrosły o 12 procent i odnotowały podobne wzrosty w liczbie pasażerów, co stanowi rutynowo dobrą wiadomość w podstawowej działalności chińskich linii lotniczych.

Flagowy przewoźnik Air China podążył za trendem, odnotowując zysk w wysokości 4,05 procent do 3,5 miliarda juanów. Air China zauważył jednak, że szybki wzrost zdolności przewozowych może w tym okresie przewyższyć popyt.

Trzy kontrolowane przez rząd linie lotnicze zwiększyły swoją obecność na dynamicznie rozwijającym się rynku krajowym, po wcześniejszym rozszerzeniu tras zagranicznych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ACI World: Atlanta, Dubaj i Dallas na podium najbardziej ruchliwych lotnisk

Infrastruktura i lotniska

ACI World: Atlanta, Dubaj i Dallas na podium najbardziej ruchliwych lotnisk

Rafał Dybiński 15 kwietnia 2024

Wyróżnienia ACI World nie trafiły do żadnego z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Na Reunion już dużo lepiej niż w 2022 i przed pandemią

Infrastruktura i lotniska

Najpunktualniejsze lotniska w 2023 roku. Bez polskich przedstawicieli

Infrastruktura i lotniska

Salonik Star Alliance w Los Angeles po raz czwarty z rzędu z nagrodą

Infrastruktura i lotniska

Pierwszy nowy pociąg Alstomu dotarł na lotnisko w Pekinie

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

ACI World: Atlanta, Dubaj i Dallas na podium najbardziej ruchliwych lotnisk

Infrastruktura i lotniska

ACI World: Atlanta, Dubaj i Dallas na podium najbardziej ruchliwych lotnisk

Rafał Dybiński 15 kwietnia 2024

Wyróżnienia ACI World nie trafiły do żadnego z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Na Reunion już dużo lepiej niż w 2022 i przed pandemią

Infrastruktura i lotniska

Najpunktualniejsze lotniska w 2023 roku. Bez polskich przedstawicieli

Infrastruktura i lotniska

Salonik Star Alliance w Los Angeles po raz czwarty z rzędu z nagrodą

Infrastruktura i lotniska

Pierwszy nowy pociąg Alstomu dotarł na lotnisko w Pekinie

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5