Przy budowie nowego megalotniska dla Pekinu pracuje 8000 robotników. Powstający na przedmieściach stolicy Chin port lotniczy ma być przystosowany do obsługi 75 mln pasażerów rocznie, a docelowo będzie ich obsługiwać ponad 100 mln.
Otwarcie w czerwcu
Inwestycja w nowe lotnisko dla Pekinu, choć prowadzona z rozmachem, jest konieczna do tego, by obciążyć dwa pozostałe lotniska obsługujące metropolię. Li Jianhua, wiceprezes Beijing City Planning New Airport Construction poinformował, że międzynarodowe lotnisko w Daxing ma zostać uruchomione w czerwcu 2019 roku. Tymczasem jeszcze w lipcu Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego (CAAC) podawała datę wrześniową.
Jak poinformował Li Jianhua, budowniczowie nowego lotniska pracują w tempie odpowiadającym postawieniu jednego 18-piętrowego budynku dziennie.
Szacuje się, że do 2025 roku istniejące już w stolicy Chin lotnisko i nowy port lotniczy będą obsługiwały łącznie 170 mln pasażerów rocznie, w tym 25 mln pasażerów lotów międzynarodowych. Nowy port będzie wyposażony w osiem pasów startowych. Koszt inwestycji to 9,35 mld dolarów.
Rynek rośnie, nowa infrastruktura jest konieczna
Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego przewiduje, że do 2020 r. istniejące lotniska w Pekinie, Manili i Singapurze osiągną pełną przepustowość. Jednocześnie do 2036 roku przez wszystkie światowe lotniska ma przewinąć się, zgodnie z szacunkami, 7,8 mld ludzi. Prawie połowa zostanie obsłużona w rejonie Azji i Pacyfiku.
Tymczasem główne chińskie linie lotnicze w pierwszej połowie roku odnotowały przede wszystkim pogorszenie wyników, ponieważ słabszy chiński juan i wyższe ceny paliw równoważyły stale rosnący ruch pasażerski. Zysk netto w China Eastern Airlines za styczeń-czerwiec spadł o 48 procent – podała spółka.
– Chiński przemysł lotniczy w dalszym ciągu utrzymywał szybkie, ponad dwucyfrowe tempo wzrostu, ale jednocześnie musiał zmierzyć się z wyzwaniami, takimi jak gwałtowny wzrost cen paliw, duże wahania kursów walutowych i nasilająca się konkurencja na rynku – poinformował przewoźnik z Szanghaju.
Wyniki chińskich linii lotniczych
China Southern Airlines, największy przewoźnik w Azji, powiedział w tym tygodniu, że zysk spadł o 24 procent do 2,1 miliarda juanów. Jednakże, według niego, przychody wzrosły o 12 procent i odnotowały podobne wzrosty w liczbie pasażerów, co stanowi rutynowo dobrą wiadomość w podstawowej działalności chińskich linii lotniczych.
Flagowy przewoźnik Air China podążył za trendem, odnotowując zysk w wysokości 4,05 procent do 3,5 miliarda juanów. Air China zauważył jednak, że szybki wzrost zdolności przewozowych może w tym okresie przewyższyć popyt.
Trzy kontrolowane przez rząd linie lotnicze zwiększyły swoją obecność na dynamicznie rozwijającym się rynku krajowym, po wcześniejszym rozszerzeniu tras zagranicznych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.