Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Transavia kasuje 200 lotów z Amsterdamu. Corendon przenosi się do Rotterdamu


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-06-24 12:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Transavia kasuje 200 lotów z Amsterdamu. Corendon przenosi się do Rotterdamu
fot. Amsterdam Schiphol
Transavia, tanie linie lotnicze będące spółką córką grupy Air France-KLM, z powodu wprowadzonych ograniczeń na lotnisku w Schiphol w Amsterdamie zdecydowały o anulacji 200 rejsów, które miały się odbyć w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Dzienna maksymalna liczba pasażerów, jaka może zostać odprawiona w porcie obsługującym stolicę Holandii, skłoniła Corendon Airlines do przeniesienia 150 operacji na lotnisko The Hague w Rotterdamie.
Amsterdamski port lotniczy Schiphol boleśnie odczuwa braki kadrowe, m.in. w punkcie odpraw, kontroli bezpieczeństwa czy paszportowej, i z tego powodu ustanowił ograniczenie liczby pasażerów, którzy mogą być obsłużeni w ciągu jednego dnia wakacji. Schiphol przyjmie około 70 tys. pasażerów dziennie, około 16 proc. mniej, niż planowano. To zaś oznacza, że podaż foteli zaoferowana przez linie lotnicze ulegnie zmniejszeniu o 13,5 tys. dziennie. Od kwietnia latanie z/do lotniska Schiphol było bardzo uciążliwe – setki lotów zostały odwołane, a długie wielogodzinne kolejki stały się czymś normalnym.

Transavia odwołuje loty

Sytuacja opisana wyżej spowodowała podjęcie przez zarząd Transavii decyzji o odwołaniu 240 lotów w lipcu i sierpniu, co dotknie 13 tys. pasażerów posiadających ważne bilety. Chociaż anulacje dotyczą wielu kierunków, linie podkreśliły, że zaoferowały alternatywne loty mniej więcej w tym samym czasie, a 70 proc. podróżnych wyraziło zgodę na zmianę rezerwacji. Pozostałym klientom linie zwrócą całe wydatki, chyba że przełożą oni podróż na po 28 sierpnia, kiedy ograniczenia w liczbie podróżnych na lotnisku w Amsterdamie wygasną. Niskokosztowiec zaczął już sprzedawać zmniejszoną liczbę biletów na sezon letni, aby uniknąć dodatkowych problemów.

– Spora grupa naszych pasażerów jest ofiarą ograniczenia przepustowości. To boli. To ogromna strata dla klientów i firmy. Przymusowe zmniejszenie liczby pasażerów jest wysoce niepożądane i musi być jednorazowe i krótkotrwałe – oświadczył Marcel de Nooijer, dyrektor generalny Transavii.

KLM z problemami

W tej chwili Schiphol robi wszystko, aby stać się najgorszym lotniskiem w Europie – powiedział Karl Werdler z katedry turystyki InHolland University w Amsterdamie (Diemen). – Brak personelu i wizji zamienił się w koszmar dla podróżujących – ocenił Werdler. Transavia to nie jedyne linie lotnicze, które muszą zredukować siatkę letnich połączeń do i z Amsterdamu.

Narodowy przewoźnik Holandii, KLM, uważa, że pomimo ograniczenia prawdopodobnie nie będzie musiał odwołać wielu lotów. KLM są operatorem wykonującym największą liczbę operacji lotniczych na lotnisku Schiphol. Linie uważają, że zamiast anulować wiele rejsów, mogą sprzedawać mniej biletów, aby zmiany nie dotyczyły klientów posiadających już swoje rezerwacje.

LOT ogranicza połączenia

Polskie Linie Lotnicze LOT w związku z wprowadzeniem maksymalnej dziennej liczby możliwych do obsłużenia pasażerów w porcie lotniczym Amsterdam-Schiphol odwołały w lipcu i sierpniu wybrane rejsy do i ze stolicy Holandii.

Niewydolność europejskich lotnisk budzi poważne zastrzeżenia linii lotniczych. – Koszmar staje się faktem. Heathrow dostało zgodę na podniesienie opłat o 50% i chce więcej. Schiphol potwierdził 37% podwyżki na lata 2022-2024. Dublin dołączył do tej grupy i chce podnieść stawki aż o 80% w latach 2023-2026. Lotniska, które oczekują najwyższych podwyżek to te, które zawodzą swoich klientów na podstawowym poziomie – mówił Willi Walsh, dyrektor generalny IATA.

Corendon przenosi się do Rotterdamu

Corendon Airlies postanowiły nie czekać na wiadomość od władz portu w Amsterdamie, ile lotów musi odwołać każdy przewoźnik i zdecydowały o przeniesieniu 150 lotów, które miały odbyć się w lipcu i sierpniu w Amsterdamie do Rotterdamu, na lotnisko The Hague. Ponadto linie odwołują około 35 lotów, ponieważ dostępne były inne loty do tego samego miejsca docelowego innymi liniami.

Przewoźnik wskazuje że „wszystkie wakacyjne przeloty czarterowe będą w jakiś sposób kontynuowane”. Oba porty lotnicze oddalone są od siebie o 56 km. Z powodu przełożonych i odwołanych lotów Corendon zmniejsza o około 25 proc. liczbę lotów zaplanowanych w stolicy Holandii w tym sezonie letnim. Corendon wcześniej ogłosił, że 100 tys. pasażerów poleci na wakacje z kilku niemieckich lotnisk, które znajdują się tuż przy granicy z Holandią.

„Corendon znacząco przyczynił się w ten sposób do zmniejszenia liczby pasażerów na lotnisku Schiphol podczas wakacji letnich i wychodzi z założenia, że nie będzie musiał odwoływać kolejnych lotów” – brzmi oświadczenie przewoźnika, który jest także tour operatorem.

– Rozumiemy, że niektórzy klienci uważają, że odlot z innego lotniska jest irytujący, ale jest to lepsza alternatywa niż konieczność odwołania całego urlopu – wskazał Steven van der Heijden, dyrektor generalny Corendon. – Ponieważ nie otrzymaliśmy jeszcze żadnych oficjalnych informacji, nie jesteśmy w stanie wyjaśnić poszczególnym klientom konkretnych informacji o ich lotach – dodał van der Heijden.

Przeniesienia operacji do Rotterdamu dotyczą wyjazdów wakacyjnych, które odbywają się samolotami należącymi do przewoźnika. Linie oferują także zorganizowane wyjazdy, gdzie przeloty zapewniają KLM oraz Transavia. – Corendon zarezerwował również wiele dziesiątek tysięcy miejsc na loty innych linii lotniczych, takich jak KLM i Transavia. W tym przypadku jesteśmy zależni od tych linii, jeśli chodzi o dalsze informacje o tym, czy ich loty będą kontynuowane – wskazał dyrektor generalny Corendon Airlines.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Transavia uruchomi wiosną trzecią trasę z Budapesztu do Francji

Pasażer i linie lotnicze

Transavia uruchomi wiosną trzecią trasę z Budapesztu do Francji

Rafał Dybiński 05 marca 2022

Transavia zainaugurowała rejsy z Paryża do Krakowa

Infrastruktura i lotniska

Transavia zainaugurowała rejsy z Paryża do Krakowa

Rafał Dybiński 26 października 2021

 

Wrocław Airport: Będzie 2,5 mln pasażerów w tym roku

Infrastruktura i lotniska

Wrocław Airport: Będzie 2,5 mln pasażerów w tym roku

08 sierpnia 2022

Strefa Ciszy też w pociągach Dart i Flirt

Pasażer i linie lotnicze

Strefa Ciszy też w pociągach Dart i Flirt

08 sierpnia 2022

Air Canada odebrała 40. i ostatniego B737 MAX

Biznes i przemysł

Air Canada odebrała 40. i ostatniego B737 MAX

08 sierpnia 2022

Air Serbia chce latać na Kubę

Pasażer i linie lotnicze

Air Serbia chce latać na Kubę

08 sierpnia 2022

Ryanair i Słowenia wrócą do rozmów o lotach

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair i Słowenia wrócą do rozmów o lotach

08 sierpnia 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5