Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Testy dronów wystrzeliwanych z dział pneumatycznych


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras. oprac. ad

Data publikacji:
2019-11-23 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Testy dronów wystrzeliwanych z dział pneumatycznych
fot. wp.pl
Naukowcy z kalifornijskiego instytutu technicznego wraz z zespołem NASA testują składanego drona SQUID, który rozpoczyna lot przez wystrzał ze zmodyfikowanej armatki pneumatycznej – podał serwis The Verge.
Jak wskazał serwis, start drona może być problematyczny w sytuacji silnego wiatru lub dużego zatłoczenia przestrzeni startowej. Umieszczenie urządzenia w powietrzu może być też zbyt czasochłonne w sytuacjach wyjątkowych, gdy potrzebny jest natychmiastowy ogląd z lotu ptaka. Naukowcy z kalifornijskiej politechniki Caltech (California Institute of Technology) we współpracy z laboratorium napędów odrzutowych NASA próbują rozwiązać te problemy za pomocą składanego drona SQUID (dosł. kałamarnica; skrót od Streamlined Quick Unfolding Investigation Drone).

Co to jest?

Rozkładany dron w trybie przenośnym przypomina wyglądem mątwę lub piłkę do futbolu amerykańskiego, jest jednak od nich mniejszy. 27-centymetrowy kadłub waży ok. 530 gramów i po wystrzeleniu z działka pneumatycznego rozkłada cztery sprężynowe ramiona, w których ukryte są wirniki. Urządzenie składa się do lotu w 200 milisekund, gdy znajdzie się na odpowiedniej wysokości.

Start SQUID-a rozpoczyna się od wystrzelenia jednostki ze zmodyfikowanej maszyny wykorzystywanej w treningach baseballu, która miota piłki za pomocą sprężonego powietrza. Dron wyrzucany jest w powietrze z prędkością 35 mil na godzinę (ponad 56 km/h). W raporcie z badań naukowcy wskazali, że czas od wystrzelenia do stanu, gdzie urządzenie stabilnie unosi się w powietrzu, nie przekracza sekundy.

Verge wskazał, że balistyczne rozpoczynanie lotów drona jest znacząco szybsze od wznoszenia jednostki z bezruchu na ziemi. SQUID zapewnia też większą elastyczność startów. Podczas gdy zwykłe wzniesienie urządzenia wymaga stabilnego gruntu, prototyp naukowców może być wystrzelony nawet z szybko poruszającego się pojazdu, co zademonstrowano startem z półciężarówki jadącej z prędkością 50 mph (80 km/h).

Mars i Tytan czekają?

Ten system startu może znaleźć zastosowanie w wielu sytuacjach, na przykład pojazd ratowniczy mógłby wystrzelić drona bez zatrzymywania się. Rozwiązanie znalazłoby też na pewno zastosowania militarne i mogłoby pomóc w eksploracji kosmosu – ocenił serwis.

Naukowcy wskazują, że SQUID mógłby znacznie zwiększyć obszar zbierania danych łazików kosmicznych i dotrzeć w miejsca, których łazik nie mógłby odwiedzić. Zespół ma obecnie przygotowywać kolejne prototypy „dostosowane do misji na Marsa i Tytana".

Verge wskazuje, że choć SQUID nie jest pierwszą inicjatywą wystrzeliwanego drona, to jest pierwszym projektem urządzenia z czterema wirnikami. Wcześniejsze koncepcje, takie jak LOCUST firmy Raytheon, używają konstrukcji ze stałymi skrzydłami, które okupują większy zasięg mniejszą manewrownością i utrudnionym sterowaniem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Drony wkraczają do branży energetycznej

Biznes i przemysł

Drony wkraczają do branży energetycznej

Red. ed 20 listopada 2019

Singapur: Próbny lot latającej taksówki

Biznes i przemysł

Singapur: Próbny lot latającej taksówki

inf. pras. oprac. ad 23 października 2019

Heathrow: Ekolodzy chcą zaprotestować... dronami

Infrastruktura i lotniska

Heathrow: Ekolodzy chcą zaprotestować... dronami

Piotr Bożyk 31 sierpnia 2019

 

Heathrow wdrożyło system antydronowy

Infrastruktura i lotniska

Heathrow wdrożyło system antydronowy

20 stycznia 2020

Budapeszt nie zwalnia tempa chińskiej ekspansji

Infrastruktura i lotniska

Budapeszt nie zwalnia tempa chińskiej ekspansji

20 stycznia 2020

Gdańsk: Blisko 5,4 mln pasażerów w 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Gdańsk: Blisko 5,4 mln pasażerów w 2019 roku

20 stycznia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5