Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Tereny pilskiego lotniska w rękach gminy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy,pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Tereny pilskiego lotniska w rękach gminy
fot. Port Lotniczy Rzeszów
Gmina Piła otrzymała na drodze darowizny tereny byłego lotniska wojskowego, które do tej pory należało do Skarbu Państwa. W planach jest budowa w tym miejscu lotniska cywilnego, obsługującego ruch general aviation.

Przedmiotem darowizny są nieruchomości o powierzchni ponad 294 ha i wartości 116,9 mln zł. Starania o przejęcie terenu lotniska trwały od kilku lat. Na początku stycznia 2014 roku powiat pilski otrzymał w darowiźnie od wojewody wielkopolskiego 115 hektarów terenu dawnego lotniska wojskowego. Plany były odważne – władze miasta chciały tu postawić lotnisko cywilne. 

Zgodnie z warunkami umowy na terenie tym możliwe było uruchomienie działalności w zakresie transportu lotniczego pasażerskiego i towarowego, działalności logistyczno-spedycyjnej, magazynowej, handlowej, produkcyjnej, edukacyjno-szkoleniowej i rekreacyjnej, powiązanej z lotnictwem. Wcześniej w posiadaniu starostwa było 180 ha tego terenu. Wraz z otrzymaniem pozostałych 115 ha starosta pilski Mirosław Mantaj obiecał, że będzie się starał o uzyskanie dofinansowania na budowę lotniska o ograniczonej certyfikacji, czyli dla mniejszego ruchu biznesowego general aviation. Obietnic jednak nie mógł dotrzymać, bo na nowego starostę wybrano Franciszka Tamasa. 

W 2014 roku radni powiatu zdecydowali, by oddać obiekt poprzedniemu właścicielowi. Jak argumentował nowy starosta, powiatu na dalsze inwestycje i utrzymanie lotniska po prostu nie stać. Sprawą postanowiły się więc zająć władze miasta.

Po latach batalii sprawa wydaje się przesądzona, a przedstawiciele miasta są zmotywowani, by lotnisko uruchomić. Tym bardziej, że zgodnie z umową przekazane nieruchomości należy wykorzystać zgodnie z przeznaczeniem oraz zachowaniem ich lotniczego charakteru. W przypadku niewywiązania się z umowy, może bowiem nastąpić odwołanie darowizny. Termin wiążący to sześć miesięcy. W tym czasie gmina powinna podjąć czynności faktyczne lub prawne zmierzające do założenia lub rozbudowy lotniska cywilnego użytku publicznego.

Zdaniem prezydenta Piły Piotra Głowskiego lotnisko ma spory potencjał. Jego głównym atutem jest utwardzana droga startowa. Prezydent jest przekonany, że dzięki temu port może przyjąć nie tylko większe samoloty, ale nawet odrzutowce. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotniska w regionach planują inwestycje

Infrastruktura i lotniska

Lotniska w regionach planują inwestycje

Roman Czubiński 18 marca 2024

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 26 grudnia 2021

Furgalski: Przejęcie Condora może poczekać. Teraz rządy muszą ratować swoje linie

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Rafał Dybiński 14 marca 2020

Gdańsk: W ciągu dwóch lat rozpocznie się budowa pirsu

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lotniska w regionach planują inwestycje

Infrastruktura i lotniska

Lotniska w regionach planują inwestycje

Roman Czubiński 18 marca 2024

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 26 grudnia 2021

Furgalski: Przejęcie Condora może poczekać. Teraz rządy muszą ratować swoje linie

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Prawo i polityka

Air France dostosuje ograniczenia z USA

Rafał Dybiński 14 marca 2020

Gdańsk: W ciągu dwóch lat rozpocznie się budowa pirsu

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5