Moskiewskie Szeremietiewo podsumowało wyniki swojej działalności w 2018 r. Liczba obsłużonych pasażerów wzrosła o 14,3% w porównaniu z 2017 r. i wyniosła 45 836 000. Całkowita liczba operacji lotniczych wyniosła 357 228, co dało wzrost o 15,9% licząc rok do roku.
Ruch międzynarodowy w 2018 r. wzrósł r/r o 11,6% i wyniósł 24 695 000 pasażerów. Ruch wewnątrzkrajowy wzrósł o 17,7% r/r i wyniósł 21 141 000 pasażerów. Co warte podkreślenie, przy tych wzrostach największy węzeł lotniczy Rosji
utrzymał miano pozycję najbardziej punktualnego portu w Europie.
– W zeszłym roku Szeremietiewo uruchomił nowy, trzeci pas startowy (
mający swój problemy, dodajmy – przyp. red.) i pierwszy etap nowego terminalu C z wielopoziomowym parkingiem. Te obiekty otwierają kolejne perspektywy dalszego rozwoju linii lotniczych i Szeremietiewa, jako jednego z największych hubów na świecie – powiedział Aleksander Ponomarenko, prezes lotniska.
Co do „największych hubów świata” nadmienię, że w 2017 roku Szeremietiewo obsłużyło 40 092 806 pasażerów, co było 50. największym wynikiem spośród wszystkich portów lotniczych świata.
W grudniu 2018 r. przepływy pasażerskie w Szeremietiewie wzrosły o 17,6% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r. i osiągnęły wartość 3 695 000. Jeśli chodzi o ruch krajowy, to wzrósł on o 24% wobec grudnia 2017 roku i przekroczył próg 1 827 000 podróżnych. Klientów korzystających z połączeń międzynarodowych było w omawianym okresie 1 888 000 co dało wynik o 11,9% lepszy od grudnia 2017 roku. Liczba operacji również się zwiększyła. Urosła o 20,2% licząc rok do roku i zatrzymała się na liczbie 31 654.
W okresie Nowego Roku od 29 grudnia 2018 r. do 8 stycznia 2019 r. Szeremietiewo obsłużyło 1 428 000 pasażerów. Maksymalną liczbę operacji (1101) startów i lądowań w tym czasie przeprowadzono 4 stycznia.
Powyższe wzrosty były możliwe dzięki rozbudowie sieci tras i wzrostowi przepływu pasażerów Aerofłotu, głównej linii operującej z Szeremietiewa, a także uruchomieniu lotów nowych przewoźników. W zeszłym roku z Szeremietiewa zaczęło operować sześć nowych linii: Air Arabia, Azur Air, British Airways, Cham Wings, Rossiya Airlines i Ural Airlines. Te wejścia i działania przewoźników rozszerzyły siatkę połączeń lotniska o 23 trasy.