Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Stratolaunch rozpoczął loty techniczne (ZDJĘCIA)


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-04-14 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Stratolaunch rozpoczął loty techniczne (ZDJĘCIA)
Fot. Stratolaunch
Stratolaunch rozpoczął loty techniczne (ZDJĘCIA)
Stratolaunch rozpoczął loty techniczne (ZDJĘCIA)
Stratolaunch rozpoczął loty techniczne (ZDJĘCIA)
Stratolaunch rozpoczął loty techniczne (ZDJĘCIA)
Stratolaunch rozpoczął loty techniczne (ZDJĘCIA)
Stratolaunch rozpoczął loty techniczne (ZDJĘCIA)
Stratolaunch rozpoczął loty techniczne (ZDJĘCIA)
Największy samolot świata pod względem rozpiętości, Stratolaunch, odbył wczoraj (13 kwietnia) swój pierwszy lot techniczny. Maszyna wystartowała w ponad 2 godzinny rejs z kalifornijskiego Mojave Air and Space Port o godzinie 6:48 czasu lokalnego.
Sześciosilnikowy i dwukadłubowy Stratolaunch (N351SL) został zbudowany przez Scaled Composites jako specjalny pojazd powietrzny dla amerykańskiej firmy Stratolaunch, założonej przez nieżyjącego już Paula Allena. Dzisiejszy pierwszy lot następuje po ponad roku testów naziemnych, w tym kołowań z dużą prędkością. Roc, bo tak jest nazwany Stratolaunch, wystartował o 6:58 czasu lokalnego, a podczas lotu, który trwał 2 godziny 29 minut, osiągnął wysokość 17 tys. stóp (5186 m) i prędkość 165 węzłów (305 km/h). Podczas lotu technicznego załoga oceniała osiągi samolotu oraz właściwości pilotażowe. Testy obejmowały różne manewry sterowania lotem w celu kalibracji prędkości i oceny systemów kontroli lotu.

Stratolaunch do wynoszenia małych rakiet

Konfiguracja bliźniaczego kadłuba poprzez górnopłat pozwala platformie Stratolaunch na bezpieczne umieszczenie i rozmieszczenie pojazdów startowych w centralnej pozycji. Maszyna ma służyć do wynoszenia pojazdów kosmicznych, przenoszących na swoich pokładach satelity, na dużą wysokość. Będą one podczepiane, a następnie na wypuszczane na wysokości 35 tys. stóp (10700 m), aby stamtąd rozpędzić się do prędkości koniecznej do wejścia na niską orbitę okołoziemską. Rozwiązanie takie przetestowano na samolocie Boeing B-52 Stratofortress i Lockheed L-1011 Stargazer, które posłużyły do wynoszenia rakiet Pegasus. Technologia ta uniezależnia proces wynoszenia przez rakiety nośne na orbitę okołoziemską satelitów od kosmodromów, a użycie niewielkich, a przez to o wiele tańszych w budowie i eksploatacji rakiet nośnych, umożliwia szybsze przywrócenie gotowości startowej w celu wykonania kolejnej misji.

Części po B747

Stratolaunch, oznaczony jako Scaled Model 351, jest napędzany przez sześć turbowentylatorowych silników Pratt & Whitney model PW4056, które napędzają Boeingi B747-400. Każdy kadłub ma 73 m długości i jest oddalony od drugiego o 29 m. Rozpiętość skrzydeł o wymiarach 117,3 m sprawia, że ​​Stratolaunch jest największym samolotem w historii lotnictwa. Podobnie jak w przypadku zespołu napędowego, wiele systemów pochodzi od B747-400 tj. awionika, kokpit oraz podwozie. Miało to na celu zmniejszenie kosztów przygotowania nowego projektu. Kokpit samolotu znajduje się w prawym kadłubie, natomiast lewy kadłub jest pusty i nie jest hermetyzowany. Platforma Stratolaunch ma maksymalną masę startową (MTOW) 589,7 ton i może przewozić ładunek zewnętrzny o wadze 250 ton. Jego maksymalny zasięg wynosi 1000 mil morskich (1852 km).

Stratolaunch Systems Corporation

Maszyna jest dzieckiem nieżyjącego już miliardera Paula Allena, który był jednym z twórców firmy Microsoft. Allen słynął z zamiłowania do lotnictwa, inwestował zarówno w jego przyszłość, jak i w jego piękną historię. Z inicjatywy Paula Allena przeprowadzono udane poszukiwania wraków amerykańskich lotniskowców zatopionych w czasie drugiej wojny światowej, a także zrealizował swoje największe marzenie sprzed lat - doprowadził do znalezienia i podniesienia z dna wraku amerykańskiego krążownika Indianapolis, który zatonął 30 lipca 1945 r. po storpedowaniu przez japoński okręt podwodny. Przekazywał także fundusze na odrestaurowanie wielu starych maszyn uczestniczących w działaniach wojennych. Przedsiębiorstwo Stratolaunch Systems założył w 2011 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zainteresowanie lotniskiem w Sofii nie maleje. Kto dostanie koncesję?

Infrastruktura i lotniska

Zainteresowanie lotniskiem w Sofii nie maleje. Kto dostanie koncesję?

Justyna Urbaniak 14 kwietnia 2019

Rząd Niemiec wybrał nowe samoloty dla VIP-ów

Prawo i polityka

Rząd Niemiec wybrał nowe samoloty dla VIP-ów

Tomasz Śniedziewski 14 kwietnia 2019

Najszerszy samolot na świecie odpalił silniki po raz pierwszy

Biznes i przemysł

Najszerszy samolot na świecie odpalił silniki po raz pierwszy

Leonard Dolecki 25 września 2017

 

Radom: ITAKA bliska ogłoszenia lotów z Sadkowa

Pasażer i linie lotnicze

Radom: ITAKA bliska ogłoszenia lotów z Sadkowa

18 kwietnia 2019

Ryanair: Otwarcie sezonu w Łodzi. Ateny znów w siatce

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Otwarcie sezonu w Łodzi. Ateny znów w siatce

18 kwietnia 2019

Uganda Airlines niedługo wznowi działalność. Odbiór CRJ 900

Pasażer i linie lotnicze

Uganda Airlines niedługo wznowi działalność. Odbiór CRJ 900

18 kwietnia 2019

Z Modlina do Tunezji. Enter Air otwiera połączenie

Pasażer i linie lotnicze

Z Modlina do Tunezji. Enter Air otwiera połączenie

17 kwietnia 2019

Coraz mniej pasażerów na szwedzkich lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Coraz mniej pasażerów na szwedzkich lotniskach

17 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5