Star Alliance ogłosił 2 czerwca plany podjęcia współpracy z tajskimi liniami lotniczymi THAI Smile Airways w ramach inicjatywy „Connecting Partner” swojej globalnej sieci połączeń.
Rada Dyrektorów Generalnych Star Alliance, która zebrała się przy okazji 75. Walnego Zgromadzenia IATA w Seulu, zatwierdziła wniosek THAI Smile Airways na dołączenie do modelu „Connecting Partner”. Model ten został ustanowiony w ramach Star Alliance w czerwcu 2016 r. jako uzupełnienie modelu członkowskiego.
W odróżnieniu od pełnego członkostwa wymagającego nawiązania stosunków handlowych ze wszystkimi pełnymi członkami sojuszu, bardziej regionalny zakres modelu „Connecting Partner” wymaga jedynie nawiązania relacji z minimum trzema przewoźnikami.
Klienci podróżujący na trasie wymagającej przesiadki pomiędzy linią lotniczą będącą częścią Star Alliance a linią będącą częścią modelu „Connecting Partner” otrzymają standardowy pakiet świadczeń dla klientów sojuszu, takich jak odprawa pasażerów i bagażu do miejsca docelowego. Dodatkowo klienci, którzy osiągnęli Status Star Alliance Gold w ramach programu „frequent flyer”, otrzymają specjalne korzyści.
Po spełnieniu wszystkich wymogów wstępnych, czego spodziewamy się do końca roku, THAI Smile Airways staną się drugim przewoźnikiem w ramach modelu „Connecting Partner”, dołączając do Juneyao Airlines, które działają w tym charakterze od 2017 r.
Członkowie modelu „Connecting Partner” pozwolą Star Alliance na zamknięcie luk, które mogą istnieć w ramach połączeń regionalnych. THAI Smile Airways doda 11 nowych kierunków do sieci połączeń Star Alliance, która obecnie składa się z 1300 lotnisk w 194 krajach.
Jeffrey Goh, Dyrektor Generalny Star Alliance powiedział: „Trzy lata po wdrożeniu nowego programu, mogę z przyjemnością ogłosić, że THAI Smile staną się nowym członkiem modelu Star Alliance pod nazwą Connecting Partner, który pomoże nam wzmocnić swoją pozycję przodującego sojuszu linii lotniczych.
Partnerstwo z pierwszym przewoźnikiem w ramach modelu Connecting Partner – Juneyao Airlines przekroczyło oczekiwania obydwu stron i mamy nadzieję, że dzięki dołączeniu THAI Smile Airways, nasi klienci będą mieli jeszcze większą możliwość wyboru”.
Charita Leelayudth, p.o. Dyrektora Generalnego THAI Smile Airways powiedziała: „Jesteśmy zachwyceni, że Rada Dyrektorów Star Alliance zatwierdziła THAI Smile do dołączenia do modelu Connecting Partner. Daje nam to unikalną możliwość stania się częścią oraz skorzystania z szerokiej siatki Star Alliance i jednoczesnego realizowania własnego modelu biznesowego, świadcząc wysokiej klasy usługi przewozowe dla nowoczesnych podróżujących w przystępnych cenach”.
Usytuowane w Bangkoku, THAI Smile Airways rozpoczęły wdrażanie technologii i powiązań, które pozwolą im na rozpoczęcie świadczenia usług na rzecz klientów Star Alliance w roku 2020, kiedy to ich oferta zacznie obejmować świadczenia dla pasażerów ze statusem Star Alliance Gold podróżujących z przesiadkami, w tym odprawę priorytetową, dostęp do saloniku THAI Smile, i priorytetowe dostarczanie bagażu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.