Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Sebastian Mikosz skraca swój kontrakt z Kenya Airways


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-05-27 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ bloomberg.com/ Daily Nation

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Sebastian Mikosz skraca swój kontrakt z Kenya Airways
fot. Alfvan Beem/ Wikipedia
Sebastian Mikosz ustąpi ze stanowiska prezesa Kenya Airways z końcem tego roku. Sam były szef PPL LOT poinformował o tym oraz o przyczynach swojej decyzji, którą mają być sprawy osobiste.
– Podjąłem decyzję o skróceniu okresu obowiązywania mojej umowy i rezygnacji z powodów osobistych 31 grudnia 2019 roku – napisał Mikosz w liście do pracowników. Agencja Bloomberg podaje, że prezes kenijskich linii odmówił im komentarza.

Kontrakt polskiego specjalisty miał obowiązywać do końca 2020 roku. Celem Mikosza było przywrócenie rentowności afrykańskiego przewoźnika. Wedle prezesa miało to nastąpić w 2022 roku. Trudno teraz wyrokować, czy ten plan by się spełnił, ale fakt faktem, że w momencie przejmowania sterów Kenya Airways linia była na skraju likwidacji. Obecnie sytuacja z roku na rok się poprawia.

Wydaje się, że powody skrócenia obowiązywania umowy są inne, niż te podane przez Mikosza. Kenijski Związek Pracowników Lotnictwa krytykował od dłuższego czasu prezesa za politykę zarobkową firmy. Niewypałem okazało się połączenie uruchomione w zeszłym roku pomiędzy Nairobi a Nowym Jorkiem. Mikosz wielokrotnie powtarzał, że połączenie będzie sukcesem, choć niemal natychmiast po jego otwarciu częstotliwość na trasie została zmniejszona. Niedawno sam prezes przyznał, że połączenie na siebie nie zarabia.

Kenijskie media donoszą o jeszcze innych problemach Polaka. „Daily Nation” twierdzi, że rząd nie był skłonny wesprzeć Mikosza w realizacji kolejnych punktów jego planu naprawczego. To miało skłonić prezesa do rezygnacji. Jeszcze głębszą przyczyną decyzji miał być konflikt wewnątrz linii. Mikosz odsunął na bok miejscowych menedżerów, nie zauważając, że jego władza się na nich opiera. Ci z kolei wykorzystali swoje wpływy i bojkotowali skutecznie działania polskiego prezesa.

O sprawie napiszemy więcej, gdy pojawi się więcej źródeł. Na razie brakuje konkretnych informacji oraz komentarza samego Mikosza.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Z Nairobi do Nowego Jorku z Kenya Airways

Pasażer i linie lotnicze

Z Nairobi do Nowego Jorku z Kenya Airways

Aleksander Domański 31 października 2018

Żelazik: Ten strajk będzie najważniejszy

Biznes i przemysł

Żelazik: Ten strajk będzie najważniejszy

Magdalena Wosińska 03 września 2018

Mikosz, Kenya Airways: LOT powinien być sprywatyzowany (cz. 2)

Biznes i przemysł

Mikosz, Kenya Airways: LOT powinien być sprywatyzowany (cz. 2)

Magdalena Wosińska 10 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5