Port lotniczy Amsterdam-Schiphol obsłużył prawie cztery miliony pasażerów w listopadzie bieżącego roku - poinformowało największe lotnisko Holandii w oficjalnym komunikacie.
Wynik uzyskany w jedenastym miesiącu 2022 roku jest znacznie lepszy od osiągniętego dokładnie przed rokiem. Nadal jest jednak wciąż dużo słabszy od rekordowego z listopada 2019 roku.
Tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 z usług Schiphol skorzystało bowiem 5,3 mln podróżnych. Przed rokiem w listopadzie było ich 3,1 mln, a przed dwoma laty zaledwie 900 tys.
Źródło: Amsterdam Schiphol Airport.
Spośród dokładnie 3 987 405 pasażerów obsłużonych w przedostatnim miesiącu bieżącego roku 700 tys. wykorzystało największe lotnisko Holandii do przesiadki na inny rejs. Prawie 2,7 mln podróżnych przemieszczało się do europejskich miejsc docelowych, a niemal 1,3 mln do destynacji spoza Starego Kontynentu.
Liczba operacji lotniczych (30 349) wzrosła o 7 proc. w odniesieniu do listopada 2021 roku oraz o 104 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem 2020 roku. Niemniej była niższa o 20 proc. w stosunku do tego samego okresu sprzed trzech lat.
Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku lotów cargo. 1416 obsłużonych transportów ładunków oznacza spadek o 27 proc. w porównaniu z listopadem 2021 roku (wówczas doliczono się 1928 takich rejsów) i aż o 41 proc. w odniesieniu do tego samego miesiąca 2020 roku. Niemniej jest wyższa o 20 proc. w stosunku do tego samego okresu z 2019 roku. Wolumen cargo był z kolei niższy o 17 proc. w porównaniu z listopadem 2021 roku, a także słabszy o 18 proc. w odniesieniu do tego samego miesiąca 2020 roku oraz o 13 proc. w stosunku do tego samego okresu sprzed trzech lat.