Partner serwisu
Biznes i przemysł

Samochodowy silnik w samolocie? Rosjanie mają taki pomysł

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl/ moto.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Samochodowy silnik w samolocie? Rosjanie mają taki pomysł
fot. Novosti 333
Cientralnyj Institut Awiacionnowo Motorostrojenia (CIAM) im. P.I. Baranowa poinformował o zakończeniu programu "Adaptacja". Polegał on na przebudowie silnika samochodowego Kortież (używanego m.in. do napędu luksusowej limuzyny Aurus) na napęd lotniczy ADP-500 ze śmigłem. Miałby on być wykorzystany w dwusilnikowym samolocie do przewozu 9 osób lub w jednosilnikowym przewożącym 6 osób.

Aurus to luksusowa marka samochodów z Rosji. Zasłynęła jako producent limuzyny Putina, auta, które światowe media okrzyknęły rosyjskim Rolls-Royce'm. Aurus jednak nie zamierza się ograniczać tylko do tworzenia opancerzonych aut dla VIP-ów.  Po wejściu na rynek cywilnych aut, przyszedł czas... na lotnictwo. Nie chodzi jednak o latające samochody, a o wykorzystanie dwunastocylindrowego silnika, który stał się bazą do budowy napędu lotniczego ADP-500 o mocy 850 KM.  

Badania przeprowadzono na stanowisku OKBM w Woroneżu. Poza specjalistami z CIAM i OKBM brali w nich udział inżynierowie z NAMI – projektanci Kortieża. Badania potwierdziły planowane charakterystyki napędu, w tym moc i zużycie paliwa. Silnik ma też planowaną masę. Teraz badania mają być kontynuowane w komorze ciśnieniowej, a także na odpowiednio przebudowanym samolocie.

Celem projektantów jest zbudowanie napędu znacznie tańszego od typowych, seryjnych silników lotniczych. Według ujawnionych wcześniej danych, chodzi o rodzinę modułowych silników z turbodoładowaniem, z których największy – V12 o poj. 6,6 l miałby rozwijać moc 850 KM i moment obrotowy 1320 Nm. Prace nad nią Rosjanie prowadzą wspólnie z Porsche Engineering.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Awaryjne lądowanie odrzutowca Enter Air.  "Uszkodzenie silnika po starcie"

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines inwestują w silniki wodorowo-elektryczne i rozwój ZeroAvia

Biznes i przemysł

SSJ 100 ma polecieć za rok z rosyjskim silnikiem. MC-21 w 2024 roku

Biznes i przemysł

Saudia. CFM dostarczy silniki dla 65 airbusów z rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Awaryjne lądowanie odrzutowca Enter Air.  "Uszkodzenie silnika po starcie"

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines inwestują w silniki wodorowo-elektryczne i rozwój ZeroAvia

Biznes i przemysł

SSJ 100 ma polecieć za rok z rosyjskim silnikiem. MC-21 w 2024 roku

Biznes i przemysł

Saudia. CFM dostarczy silniki dla 65 airbusów z rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5